De NS (Nederlandse Spoorwegen, in dit geval) heeft een nieuwe site.
http://www.ns.nl
De vorige werkte razendsnel op alle systemen - maar was niet responsive, de nieuwe wel.
Echter, op mijn telefoon is hij niet vooruit te branden én word ik gek van de user-interface;
Op desktop / tablet / laptop werkt het goed - maar op een mobiele telefoon... argh
Ik heb een Lumia 820 van +/- 2 jaar terug en het lijkt wel of die voortdurend vastloopt als ik een reis probeer te plannen;
Er worden zo veel en zulke zware scripts en effecten ingeladen, dat ik door de bomen het bos niet zie;
Heeft iemand anders dezelfde ervaring, of zijn jullie juist erg tevreden?
Voor mij is hij in ieder geval (bijna) onbruikbaar; seconden wachten tussen elke actie, onduidelijke "work flow", te veel layers en functies die niet werken (op mijn afwijkende, niet-standaard telefoon)... aan de andere kant; als je je houdt aan de standaarden (die er wel gewoon zijn), dan mag dit toch niet voorkomen?
http://www.ns.nl
De vorige werkte razendsnel op alle systemen - maar was niet responsive, de nieuwe wel.
Echter, op mijn telefoon is hij niet vooruit te branden én word ik gek van de user-interface;
Op desktop / tablet / laptop werkt het goed - maar op een mobiele telefoon... argh

Ik heb een Lumia 820 van +/- 2 jaar terug en het lijkt wel of die voortdurend vastloopt als ik een reis probeer te plannen;
Er worden zo veel en zulke zware scripts en effecten ingeladen, dat ik door de bomen het bos niet zie;
- Je planned een reis, de pagina verspringt de hele tijd van boven naar beneden.
- Vervolgens krijg je (na lang wachten en een zooi modals) een aantal "virtuele kaarten" te zien met reisopties.
- Die kaarten moet je horizontaal scrollen, wil je eerdere - of latere reizen zien (verticaal lijkt me logischer).
- Als je te snel "swiped" van links naar rechts, blader ik echter door de history heen (forward / backward) van mijn browser.
- Heb je eenmaal een "kaartje" gevonden dan moet je er op klikken (onduidelijk is waar) en weer wachten.
- Er opent dan een laag over het kaartje (dat weer een laag over de site is...) met reisdetails.
- Je klikt dan op een stationsnaam (onduidelijk waar je moet klikken) en je krijgt dan een laag, over een laag, over een kaartje, over de site... en binnen die modal moet je verticaal scrollen (naar gelang de hoeveelheid info).
- Als je dan drie layers open hebt staan, zie je links en rechts van die layers weer andere kaartjes en bovenin een pijl.
- Klik je op die pijl, dan klapt er een nieuwe layer met hamburger-menu (met daarin een layer!) over je reisplanner heen.
- Tenslotte kan je de reis delen... en kan je kiezen tussen "email" en "agenda".
- Als ik daar op klik gebeurt er niets; blijkbaar roepen ze een API / Protocol aan die niet door Windows Phone wordt ondersteund (.ics in dit geval)?
- Ook opent de éne link soms in een nieuw tabblad (waarbij je op je telefoon direct het overzicht kwijt bent) en de ándere link weer niet...
Heeft iemand anders dezelfde ervaring, of zijn jullie juist erg tevreden?
Voor mij is hij in ieder geval (bijna) onbruikbaar; seconden wachten tussen elke actie, onduidelijke "work flow", te veel layers en functies die niet werken (op mijn afwijkende, niet-standaard telefoon)... aan de andere kant; als je je houdt aan de standaarden (die er wel gewoon zijn), dan mag dit toch niet voorkomen?
[Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 02-12-2015 17:01. Reden: tikfout]