Toon posts:

Mogelijke oplichters.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, maar ik zag geen andere optie.

Ligt het aan mij of zijn er de laatste dagen erg veel nieuwe "Tweakers" actief met iets te mooie aanbiedingen? 970, 980 kaarten die veelal door net geregistreerde "Tweakers" worden aangeboden.
Word ik para of valt dit anderen ook op?

HarryNaccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-09 14:19
Zojuist is er een advertentie geplaatst met een Gtx980 TI. Daarna bericht gestuurd of ophalen ook mogelijk is en kreeg direct een bericht terug dat het niet mogelijk is! Dusja ik voel ook oplichters.

Advertentie:

V&A aangeboden: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

[ Voor 25% gewijzigd door Stefanbosje op 02-12-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stefanbosje schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:24:
Zojuist is er een advertentie geplaatst met een Gtx980 TI. Daarna bericht gestuurd of ophalen ook mogelijk is en kreeg direct een bericht terug dat het niet mogelijk is! Dusja ik voel ook oplichters.

Advertentie:

V&A aangeboden: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
Foto komt van deze site.

Edit: and it's gone.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
Ik had inderdaad ook al een Google Image Search gedaan en die gaf 3 resultaten van gaming sites _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verleden week stonden er op Marktplaats al 5 advertenties van iemand op Texel.
Alle advertenties waren 1:1 gekopieerd van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanbosje
Het is gewoon diep triest dat mensen op deze wijze slachtoffers willen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker en voorkomen kun je het niet, maar er moet toch een manier zijn om ze van Tweakers
weg te houden? Een gecontroleerd profiel of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Niet via de post bestellen bij mensen zonder feedback. En altijd feedback geven als je iets verkocht/gekocht heb.

Niet nooit niet natuurlijk. Maar als het account net is aangemaakt, geen posts, geen feedback en wel een hele mooie aanbieding. Dan ruikt t al snel naar oplichting. En is t wel echt, dan is ophalen over t algemeen ook mogelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door garriej op 02-12-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:45
Gezond verstand blijven gebruiken. Ophalen indien geen feedback en nieuw profiel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Nee je wordt niet gek, hier nog 1, gevraagd of ik hem kan halen: V&A aangeboden: Nvidia GeForce GTX 980

Word niet gereageerd en toevallig weer een noordelijke uithoek. Geen feedback en gisteren geregisteerd.....

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je kunt bij de advertenties zelf klikken op "meld misbruik" dan kijkt er snel een modje naar. Verdere discussie is ook niet echt nodig, blijf ze gewoon melden dan kijkt het team er op de achtergrond naar! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ircghost op 02-12-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar kun en mag je gewoon elke advertentie aanklikken die je niet vertrouwd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:34:
ja, maar kun en mag je gewoon elke advertentie aanklikken die je niet vertrouwd dan?
Ja dat mag prima :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:34:
Elke advertentie die jij kan openen mag je reporten als jij vermoedt dat er iets mis mee is. Het zou fijn zijn als dat wel op enige gegronde redenen staat, de tijd van de mods is ook slechts vrijwillig en eindig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet zomaar iemand verdacht maken, maar idd dat is een idee ;)
Zie dat er al weer behoorlijk wat advertenties weggehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever een melding te veel dan te weinig. Zet in de omschrijving ook altijd duidelijk dat het om oplichting (vermoeden) gaat. Dan is het makkelijker de spoedzaken sneller te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:47
Ik heb die advertentie van de nvidia 980 gemeld bij tweakers, maar hij blijft staan. En krijg een berichtje dat mijn melding is afgehandeld terwijl je weet dat dit een oplichter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53
Er komen inderdaad wel erg veel "scherpe" videokaarten voorbij vandaag voor wel erg aantrekkelijke prijzen door net geregistreerde gebruikers. 52 jaar en gamed niet zoveel maar koopt wel een nieuwe r9 380x. De verhalen worden steeds beter :p wellicht dezelfde persoon vandaag? Verlet natuurlijk niet dat het allemaal zuiver koffie zou kunnen zijn maar het viel mij ook op(:

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 02-12-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:47

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb in 2 dgn een melding gedaan van een 780ti, daarna een 780, daarna een 980 en daarna een 980ti.
Ik vond mezelf ook wat te veel hebben gereageerd via dat 'misbruik melden'maar me voelsprieten werkten blijkbaar nog goed, want allemaal zijn afgehandeld en niet terug te vinden, dus er heeft er een centjes nodig voor zijn surprise..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:30:
Jazeker en voorkomen kun je het niet, maar er moet toch een manier zijn om ze van Tweakers
weg te houden? Een gecontroleerd profiel of iets dergelijks?
Ik roep al tijden dat er een postcount- of karmadrempel moet worden ingesteld voor V&A. Dat zou een hoop helpen in dit soort gevallen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[Verwijderde gebruiker] .. Nieuw account, en de ads zijn een beetje to good to be true :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
Compizfox schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:34:
[...]

Ik roep al tijden dat er een postcount- of karmadrempel moet worden ingesteld voor V&A. Dat zou een hoop helpen in dit soort gevallen.
Er wordt ook al tijden redenen gegeven waarom dat niet, of slechts tijdelijk zal helpen, dus dat argument is al van tafel.

Daarbij, als potentieele koper kan je zelf al kijken naar hoe actief iemand is op Tweakers, dus je kan al zelf voor je eigen veiligheid zorgen. Waarom moet Tweakers er dan voor zorgen? Mensen denken te weinig zelf na, alles moet maar voorgekauwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 23:06

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik denk dat we er nog eentje hebben:

verwijderd ivm geen oplichting

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 20-04-2016 11:38 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 22:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nog maar eens, meldingen graag (ook) via het meldpunt. Daar zien we het vaak sneller dan in een "algemeen" topic zoals hier.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
MisteRMeesteR schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:16:
[Verwijderde gebruiker] .. Nieuw account, en de ads zijn een beetje to good to be true :P
Die is echt grappig.
Hij gelooft zichzelf niet eens volgens mij :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb bij deze nieuwe reeks potentiele oplichters een trend gespot: Ze geven alleen ophalen als mogelijkheid aan in de advertentie. Wees dus alert. (sws geen dingen kopen bij net geregistreerde tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die aap-op-de-wagen en janplower zijn wel hilarisch ja. :+
Wonen op verschillende postcodes tegelijk en kunnen met van alles niet overweg en bieden zaken dubbel aan...

Het is niet dubbel, maar dubieus.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Valt mij ook op. Heb bij sommigen dan ook een ophalen voor vraagprijs bericht gestuurd uit nieuwsgierigheid en kreeg van 1 zelfs een niet bestaand adres lol..

Ik hou het in de gaten en report ze zsm.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er weer 1 van een r9 390 voor €210,- van 'zo'n 7 maandjes oud'. Grappig aangezien ze nog niet eens 6 maanden uit zijn. Verder vallen die extreem lage prijs toch juist op. Ze geven zichzelf wel erg makkelijk weg dat het oplichters zijn.

Ondertussen al geblokkeerd, gaat ook lekker snel steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist wel vier 99% zeker fake advertenties gezien. Twee of drie voor een Xbox One, en eentje voor een R9 390 (die JVRadeon ook noemt). Het zal wel dezelfde persoon zijn gok ik, maar het is wel flink raak.

Goed werk met het rap verwijderen van deze advertenties.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Het is de tijd van het jaar denk ik, maar het is nu wel erg extreem.
Zolang de oplichters ver onder de gemiddelde prijzen blijven, zijn ze binnen het half uur gebanned.

[ Voor 42% gewijzigd door Johan9711 op 03-12-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Johan9711 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:30:
Zolang de oplichters ver onder de gemiddelde prijzen blijven, zijn ze binnen het half uur gebanned.
Geef ze nou geen ideeën :'( :'(

:P

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan het niet andersom? Mensen die net nieuw zijn dat hun advertenties eerst gescreend worden door de crew? Dat zal een hoop ellende schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:54:
Kan het niet andersom? Mensen die net nieuw zijn dat hun advertenties eerst gescreend worden door de crew? Dat zal een hoop ellende schelen.
Eventueel door actieve Tweakers maybe? :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En waarom kunnen de kopers niet zelf opletten, wanneer een aantal zaken alarmbellen laten rinkelen?
Uiteraard is niet elke nieuw geregistreerde een oplichter, maar in zo'n geval laat je niets opsturen, maar haalt 't gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zaken die je niet vertrouwt is het meldpunt.

Voor discussie over wat beter kan zijn al legio andere topics waar diverse voorstellen al behandeld zijn. We hoeven dat neem ik aan niet opnieuw helemaal uit te diepen in een nieuw topic; als daar behoefte aan is, zoek dan voorgaande topics op en neem eerst door wat daar al besproken is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.