Apple Cinema Display look-a-likes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Een aantal jaren geleden ben ik op zoek geweest naar een vervangende monitor voor m'n 22" IIyama die toen al wat kuren vertoonde. Ik ben altijd groot fan van de Apple Cinema Displays geweest en heb destijds ook een model gevonden wat er best aardig op leek. Dat was de Monoprice 27" IPS-ZERO-G Slim:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/8/87/87b53811_kDR4R8I.jpeg

Destijds ben ik niet tot aankoop over gegaan, puur omdat het probleem in m'n IIyama ineens als sneeuw voor de zon verdween. Een paar dagen geleden heeft de monitor helaas wel 't loodje gelegd en ik ben op dit moment dus op zoek naar opties, naast reparatie.

Monoprice verkoopt wel nog steeds prijstechnisch interessante 27" IPS monitoren met een mooie resolutie maar deze hebben tegenwoorden een verdraaid lelijke bezel. Geen glazen plaat meer en geen mooie geborstelde alu rand aan de onderkant meer.

Ik ben wel nog wat verder aan 't zoeken geweest maar nog niet heel erg veel verder gekomen. Ik heb een aantal Dell monitoren gezien met alle speficiaties die ik zoek (zie onderaan post) maar die kosten dan ook grif het dubbele van de huidige 27" IPS van Monoprice.

Via de pricewatch ben ik terecht gekomen bij de LG 29UM67 (en vergelijkbare modellen) maar dat zijn dus ultra wide monitoren en daar ben ik op zich niet zo'n heel groot fan van.

Monoprice heeft ook nog een 29" 4K scherm met picture in picture en ditto lelijke schermrand. Daar bovenop zit er een TN paneel in en daar wil ik eigenlijk vanaf (betere kleur en betere kijkhoek).

Nu ben ik bang dat ik ondertussen een beetje een tunnelvisie aan 't ontwikkelen ben en ik vraag me af of iemand een monitor kent die aan de onderstaande eisen voldoet, en dan ook nog een beetje mooi uitziet. Het liefst een monitor die lijkt op de Apple Cinema Displays (laatste model), waarbij het scherm optisch vlak is aan de voorkant.

De eisen waar ik naar op zoek ben.
- tot ~400 euro
- IPS paneel (geen TN)
- 27" of groter
- 1440p of hoger
- thunderbolt, usb, geluid, allemaal niet vereist.
- vlak ogende voorkant (scherm mag uiteraard wel een rand hebben, maar mag niet naar voren uitsteken)

De pc waar 't geheel aan komt te hangen heeft een 9800GTX gpu, 2K resoluties kan dat ding wel aan maar dat wil niet zeggen dat ik me daartoe wil beperken. Mijn IIyama is (heel) lang mee gegaan en ik wil nu ook zeker met 1 oog naar de toekomst kijken.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya