Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

ik heb laatst een iPhone 6 Plus A1524 gekocht en ondanks dat dit het 'global' model is, blijkt nu dat dit een carrierlocked Sprint variant is; mijn simkaart wordt dus niet herkend. Ik heb nu dus een simlock op de iPhone; ik heb nu nogmaals het IMEI nummer gecontroleerd en het toestel is wel gewoon helemaal 'clean'. Aangezien dit het internationale model betreft zou hij hardware-wise ook gewoon ondersteund moeten worden hier in Nederland.

Mijn enige probleem is dus dat het toestel nog gesimlocked is op het Sprint netwerk 8)7.

Verder heb ik nog een andere vraag betreft de garantie. Ik krijg deze melding bij Apple:

Geldige aankoopdatum
Telefonische technische ondersteuning: verlopen
Reparaties en servicedekking: actief

Na dit gegoogled te hebben, ben ik niet echt wijzer geworden...

Heb net nog even gecontroleerd bij Ting en krijg deze melding:

Sorry, this phone can't be activated right now. Sprint says there's an unpaid balance associated with it.
The Sprint account holder (whether present or former) is the only one that can clear this balance with Sprint and you will need to get in contact with them. You can check compatibility again 48 hours after this flag is removed.

If you bought the phone from a 3rd party you may want to ask for a refund.

Wat moet ik nu doen? Contact opnemen met de oorspronkelijke verkoper?! :? Swappa geeft daarintegen aan dat het toestel niet blacklisted is en de activation status; assumed clear.

@hieronder; de simkaart wordt niet herkend in het toestel. Je krijgt de melding; "No SIM Card Installed", terwijl deze er wel in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door moh.moh op 02-12-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 12:12
eerste hit op everymac.com

Please note that this A1524 iPhone 6 Plus model -- which is compatible with FDD-LTE bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29 and TD-LTE bands 38, 39, 40, 41 (as well as both CDMA EV-DO and GSM connectivity) -- is sold locked to Sprint in the United States, unlocked and without a SIM in the United States, and unlocked on a variety of carriers in the UK, Australia, France, Germany, Japan, Hong Kong, Singapore, and other global markets.

het global slaat op dat hij overal gebruikt kan worden
dat wil niet zeggen dat hij carrier/netwerk gelocked is

maar zegt telefoon dat de simkaart niet ondersteund wordt of dat hij carrier locked is

[ Voor 6% gewijzigd door xtrme op 02-12-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 22:34
Weet je zeker dat er een simlock op zit? Hoe kom je aan de telefoon? Al een andere simkaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:18
No Sim Card is volgens mij exact dat: geen sim kaart. Bij een lock geeft hij aan dat er geen service is.
Je kunt hier naar kijken:
http://ethervision.net/blog/no-sim-card-installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@MarcoC, ik wilde de telefoon van iemand op Marktplaats overkopen. Voordat ik de moeite zou nemen het toestel te halen, had ik de betreffende persoon gevraagd een screenshot te sturen van het werkende toestel; waarop hij met een screenshot van het beschreven probleem kwam.

@Pendora, doordat ik de koop uiteindelijk niet betrouwbaar vond; heb ik ook dit probleem niet meer.

Met de ontvangen screenshots en IMEI nummer ben ik op onderzoek gegaan en heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de chat van de Amerikaanse provider Sprint; hier heb ik de bewuste dame het IMEI nummer van de iPhone gegeven, en toen bleek inderdaad dat het toestel nog gelocked is bij Sprint, waardoor ik ben dus uiteindelijk niet overgegaan tot de koop.

(ik heb mijn OP in de verleden tijd gezet om algemeen niet-inhoudelijk advies te weren; zeer zeker niet netjes, maar ik merk in ieder geval in andere topics dat men telkens over een irrelevant deel van de geplaatste situatie/vraag valt)

Hoe dan ook, bedankt voor de inzet; en deze kan in het archief!