Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• OkeeSjon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-10 14:10
Mijn vriendin heeft pas een Acer Iconia One 8 B1-820 Android 5 tablet gekocht.
Leuke, vlotte en betaalbare tablet met 16Gb intern opslagruimte.

Ik heb er een 128Gb Kingston sd kaartje in gestopt (kan volgens de specs).
Het kaartje wordt prima herkend en kan worden gebruikt.

Probleem is: de optie 'Move to Sd' voor apps ontbreekt volledig. Die 16G is nu al bijna vol met apps.

Ik heb her en der gelezen dat Google met Android 4.x move to Sd (en andere write to SD functies) uitgeschakeld heeft om security redenen. Maar dit zou toch in Android 5 gewoon moeten werken?

Weet iemand hoe dit precies zit? Welke Android versies hebben deze mogelijkheden? En zijn er eventueel fabrikanten die dit in bepaalde Tablets specifiek aan of uit zetten?
Of mis ik iets?

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat alle versies boven de 4 die optie niet meer hebben, wat inderdaad heel vervelend is. Misschien kan je iets met deze app: Google Play: FolderMount [ROOT]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgezien van dat move to sd inderdaad niet altijd beschikbaar is (in ICS/4.0.3 nog wel), het betekend niet meteen dat je apps naar een externe (zelf toegevoegde) sd-kaart kan verplaatsen. Als die movetosd optie al enabled is, verplaatst ie de apps alleen van de interne app-partitie naar de data/media-partitie. Dus niet naar de zelf toegevoegde (en in jouw geval) 128GB kaart. Maar dit is in Android van voor KitKat. Geen idee hoe het tegenwoordig exact zit.

Nou zijn er wel apps die dit kunnen doen, al weet ik niet of root vereist is, maar de reviews zijn niet altijd even geweldig. Eigen risico dus ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 14-12-2015 14:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Dan is dit de oplossing voor je:

http://www.blu-marshmallo...ia-one-8-b1-820-7217.html

In android 6.0 kan je wel apps verplaatsen naar de SD kaart