Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
bij mij is de volgende situatie
Cisco EPC3928AD modem via ziggo in de bridgemodus met hieraan gekoppeld de sitecom 300 n xr router hierop zijn diverse smartphones en een laptop draadloos aangesloten
ook is de Panasonic TX-P50ST60E (ST60 serie) plasma draadloos aangesloten. bedraad is een amd media aangesloten en de freecom silverstore nas. Op de laptop en pc zijn de bestanden op de nas te benaderen en af te spelen dit werkt uitstekend.
Echter als ik via de media speler van de panasonic of de humax decoder mediabestanden wil afspelen is de nas niet zichtbaar in het netwerk. ik heb van alles geprobeer oa portforwarding vast ip adres etc maar de nas is gewoon niet zichtbaar. als ik in de instellingen van de nas de optie media server service aan- en uitvink dan is de nas heel kort zichtbaar om vervolgens weer te verdwijnen..
Heeft iemand een oplossing om de nas permanent zichtbaar te maken in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij werken de mediaspelers van de pana en de humax via DLNA.
Niet iedereen implementeert dit goed. Dat kan dus betekenen dat je freecom misschien iets anders wil praten dan wat de panasonic aan kan.

Anders zou je eens moeten kijken als je e.e.a rechtstreeks met een kabel aansluit zonder extra routers etc er tussen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
UPnP AV- en DLNA-compatibele mediaserver – voor streaming van uw digitale audio, video en foto's naar een mediaspeler of DLNA-compatibele tv
de freecom nas moet dit gewoon kunnen
hij is ook heel even zichtbaar en verdwijnt dan weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn wel meer "fout" DLNA implementaties.
Het is een standaard die helaas niet altijd netjes wordt nageleefd.

Probeer eens rechtstreeks aan te sluiten zonder andere apparatuur er tussen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
nas rechtstreeks via ethernet op tv aangesloten maar helaas...niet zichtbaar...
verder alle firewalls uitgezet zowel van windows 10 als de router maar helaas....als ik in de nas de optie mediaserver aan en uitvink dan wordt de nas heel even zichtbaar maar bestanden kunnen niet worden geopend....ik heb in het verleden wel toegang gehad maar ben nu radeloos...begrijp er helemaal niks meer van