Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een sql database zichzelf laten verversen zonder agent

Pagina: 1
Acties:

• mauricepwnd
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-09 22:23
Geachte medetweakers,

Even kort: Ik ben een student aan de HAN technische informatica en zit op dit moment in de afrondig van mijn propedeuse. Hierin wordt een veilingsite gemaakt zoals marktplaats.

We werken in Microsoft SQL express 2012.
Nu is het probleem dat we in dit project geen gebruik mogen maken van agents om de database zelf veilingen te laten sluiten.

Nu is mijn vraag hoe jullie dit zouden oplossen, een leraar hier geeft zelf aan dat een script in de header van de website dit zou kunnen doen. Hier ben ik zelf op tegen omdat de veilingen dan dus alleen maar sluiten als er gebruikers actief zijn.

Met vriendelijke groet,
Maurice

NB. dit is de actie die ik wil uitvoeren zodra er een veiling afgelopen is.

create proc dbo.eindigVeiling(@voorwerpnummer numeric(10))
as
BEGIN
UPDATE Voorwerp
set verlopen = 'Y',
koper = ( select Bod.gebruikersnaam
from Bod inner join Voorwerp on Bod.voorwerpnummer = Voorwerp.voorwerpnummer
where Bod.voorwerpnummer = @voorwerpnummer and bod.#euro = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)),
verkoopprijs = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)
END

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat zegt je leraar als reactie op jouw (terechte) bezwaar?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hydra