Geachte medetweakers,
Even kort: Ik ben een student aan de HAN technische informatica en zit op dit moment in de afrondig van mijn propedeuse. Hierin wordt een veilingsite gemaakt zoals marktplaats.
We werken in Microsoft SQL express 2012.
Nu is het probleem dat we in dit project geen gebruik mogen maken van agents om de database zelf veilingen te laten sluiten.
Nu is mijn vraag hoe jullie dit zouden oplossen, een leraar hier geeft zelf aan dat een script in de header van de website dit zou kunnen doen. Hier ben ik zelf op tegen omdat de veilingen dan dus alleen maar sluiten als er gebruikers actief zijn.
Met vriendelijke groet,
Maurice
NB. dit is de actie die ik wil uitvoeren zodra er een veiling afgelopen is.
create proc dbo.eindigVeiling(@voorwerpnummer numeric(10))
as
BEGIN
UPDATE Voorwerp
set verlopen = 'Y',
koper = ( select Bod.gebruikersnaam
from Bod inner join Voorwerp on Bod.voorwerpnummer = Voorwerp.voorwerpnummer
where Bod.voorwerpnummer = @voorwerpnummer and bod.#euro = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)),
verkoopprijs = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)
END
Even kort: Ik ben een student aan de HAN technische informatica en zit op dit moment in de afrondig van mijn propedeuse. Hierin wordt een veilingsite gemaakt zoals marktplaats.
We werken in Microsoft SQL express 2012.
Nu is het probleem dat we in dit project geen gebruik mogen maken van agents om de database zelf veilingen te laten sluiten.
Nu is mijn vraag hoe jullie dit zouden oplossen, een leraar hier geeft zelf aan dat een script in de header van de website dit zou kunnen doen. Hier ben ik zelf op tegen omdat de veilingen dan dus alleen maar sluiten als er gebruikers actief zijn.
Met vriendelijke groet,
Maurice
NB. dit is de actie die ik wil uitvoeren zodra er een veiling afgelopen is.
create proc dbo.eindigVeiling(@voorwerpnummer numeric(10))
as
BEGIN
UPDATE Voorwerp
set verlopen = 'Y',
koper = ( select Bod.gebruikersnaam
from Bod inner join Voorwerp on Bod.voorwerpnummer = Voorwerp.voorwerpnummer
where Bod.voorwerpnummer = @voorwerpnummer and bod.#euro = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)),
verkoopprijs = dbo.Vorigbod(@voorwerpnummer)
END