[Testcase] Sheikh Zayed Mosque - Abu Dhabi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Afgelopen weekend een nachtje in Abu Dhabi geweest, een absolute must see hier is de Sheikh Zayed Mosque, de 7de grootste moskee van de wereld.

1 - Zonsondergang aan de zijkant van de moskee
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5743/22840728763_a19afdfa65_c.jpgSheikh Zayed Mosque by Jasper, on Flickr

2 - Kroonluchter in de gebedsruimte
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/741/23441718176_bdb0ec5191_c.jpgSheikh Zayed Mosque by Jasper, on Flickr

3 - Hoofdpoort die toegang geeft tot het plein
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/632/23359373302_11cd82fb7d_c.jpgSheikh Zayed Mosque by Jasper, on Flickr

4 - Moskee gezien vanaf de zijkant
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5768/23467895765_1d4b8662aa_c.jpgSheikh Zayed Mosque by Jasper, on Flickr

Alles is geschoten met een Nikon D7100 + Tokina 11-16

Kritiek en verbeterpunten zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb geen tijd voor uitgebreid commentaar, dus even een korte feedback: de foto's zijn scherp en kleurrijk.
Omdat je met een UWA schiet, zou ik hier en daar iets meer tijd steken in de nabewerking: trek de gebouwen zoveel mogelijk recht (lees: dusdanig dat het nog natuurlijk uitziet) en probeer bij je standpunten rekening te houden met de vervorming van de lens (alles wijst in een punt omhoog), en probeer zo recht mogelijk ervoor te staan (vooral bij 2 en 3 duidelijk zichtbaar). Ik weet, het is moeilijk, maar niet onmogelijk ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
#3 is mijn favo, al is hij niet helemaal symmetrisch én rechtgetrokken. Verder dus eens met DC, het was het eerste dat ik dacht, deze perspectiefvervorming is much too strong (maar dat kan ook mijn persoonlijk stokpaardje zijn). Je zal merken dat je in volgende series je méer marge zal nemen om deze foto's in nabewerking recht te trekken, want rechttrekken (zeker in dit geval) zal veel verlies aan foto geven.

[ Voor 0% gewijzigd door moozzuzz op 02-12-2015 16:48 . Reden: Bij gebouw-foto's best ook steeds een onderwerp in de plaat gooien waarmee we de grootte vh gebouw kunnen inschatten (zoals op foto 2&3: mensen) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Er is niet zo veel aan te merken op deze foto's, maar ik vind het jammer dat je eigenlijk heel veel composities niet hebt meegepakt. Dit zijn allemaal wijde shots maar de details en alle mooie archs/pilaren zijn nou juist o mooi bij deze moskee. Dit mis ik eigenlijk allemaal. Ik zie ook dat het bij jou had geregend. Dat is vrij uniek voor reflecties. Heb je nog veel andere shots die je niet hebt gepost?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:30:
Ik heb geen tijd voor uitgebreid commentaar, dus even een korte feedback: de foto's zijn scherp en kleurrijk.
Omdat je met een UWA schiet, zou ik hier en daar iets meer tijd steken in de nabewerking: trek de gebouwen zoveel mogelijk recht (lees: dusdanig dat het nog natuurlijk uitziet) en probeer bij je standpunten rekening te houden met de vervorming van de lens (alles wijst in een punt omhoog), en probeer zo recht mogelijk ervoor te staan (vooral bij 2 en 3 duidelijk zichtbaar). Ik weet, het is moeilijk, maar niet onmogelijk ;)
Dank voor je commentaar, het scheef staan van de lijnen stoorde mij zelf ook alleen kan ik het momenteel niet rechtzetten omdat mijn camera raw te oud is :( Met Lightroom kreeg ik het niet recht.
Wat betreft positie snap ik wat je bedoeld, helaas waren veel paden afgezet en mocht je daar niet komen, door de wide angle paste er toch nog wat stukken moskee op. Voordeel was wel dat er weinig mensen zichtbaar zijn in de foto's
moozzuzz schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:46:
#3 is mijn favo, al is hij niet helemaal symmetrisch én rechtgetrokken. Verder dus eens met DC, het was het eerste dat ik dacht, deze perspectiefvervorming is much too strong (maar dat kan ook mijn persoonlijk stokpaardje zijn). Je zal merken dat je in volgende series je méer marge zal nemen om deze foto's in nabewerking recht te trekken, want rechttrekken (zeker in dit geval) zal veel verlies aan foto geven.
Het rechttrekken en het verlies heb ik bij andere foto's gezien, zoals deze onderstaande foto's, maar hier stond ik een stuk verder van het onderwerp af:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gK8x17TxJapP8W6lFmVNsyAi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EZZXG0U5JT7b2ao9NA7jvmoK/full.jpg
adros schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:31:
Er is niet zo veel aan te merken op deze foto's, maar ik vind het jammer dat je eigenlijk heel veel composities niet hebt meegepakt. Dit zijn allemaal wijde shots maar de details en alle mooie archs/pilaren zijn nou juist zo mooi bij deze moskee. Dit mis ik eigenlijk allemaal. Ik zie ook dat het bij jou had geregend. Dat is vrij uniek voor reflecties. Heb je nog veel andere shots die je niet hebt gepost?
Dank, achteraf vind ik het zelf ook jammer, maar ik had enkel deze wide angle mee. Ik was maar 1 dagje weg van huis en had geen ruimte om meer lenzen mee te nemen. Het had niet geregend, zo droog als de woestijn was het daar. De reflecties komen van de stoep komen van de glanzende tegels en de "vlekken" op de moskee komen van de licht reflecties in het water rond de moskee.
Ik heb nog wel deze foto van de moskee:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vdSjxR75zga5qCSRv4z3zNPR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Brilsmurfffje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:21:
[...]

Dank voor je commentaar, het scheef staan van de lijnen stoorde mij zelf ook alleen kan ik het momenteel niet rechtzetten omdat mijn camera raw te oud is :( Met Lightroom kreeg ik het niet recht.
Wat betreft positie snap ik wat je bedoeld, helaas waren veel paden afgezet en mocht je daar niet komen, door de wide angle paste er toch nog wat stukken moskee op. Voordeel was wel dat er weinig mensen zichtbaar zijn in de foto's

[...]

Het rechttrekken en het verlies heb ik bij andere foto's gezien, zoals deze onderstaande foto's, maar hier stond ik een stuk verder van het onderwerp af:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Dank, achteraf vind ik het zelf ook jammer, maar ik had enkel deze wide angle mee. Ik was maar 1 dagje weg van huis en had geen ruimte om meer lenzen mee te nemen. Het had niet geregend, zo droog als de woestijn was het daar. De reflecties komen van de stoep komen van de glanzende tegels en de "vlekken" op de moskee komen van de licht reflecties in het water rond de moskee.
Ik heb nog wel deze foto van de moskee:
[afbeelding]
Die foto van de skyline <3
Echt serieus achtergrondmateriaal.
Ik denk ik vraag het toch maar even netjes: mag ik die op de achtergrond van mijn pc doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
NO_Excuses schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:31:
[...]

Die foto van de skyline <3
Echt serieus achtergrondmateriaal.
Ik denk ik vraag het toch maar even netjes: mag ik die op de achtergrond van mijn pc doen? _/-\o_
Geen probleem, welke resolutie wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Brilsmurfffje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:54:
[...]

Geen probleem, welke resolutie wil je hebben?
Hartstikke bedankt! :D Het liefst 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
NO_Excuses schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:02:
[...]

Hartstikke bedankt! :D Het liefst 1920x1080
Gelieve niet verspreiden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-12-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:44
Mooie testcase Brilsmurfffje!

Vind de 2e plaat, de kroonluchter, toch wel heel fraai geschoten. Keurige case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie serie hoor, prachtig gebouw imo. Alle kritiekpunten zijn al genoemd dus ik houd het hierbij :)
Pagina: 1