Toon posts:

Welke mediaplayer/streamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Mediaplayer/streamer welke de volgende functies heeft:
-Streamen van online audio (bijv. radio/ soundcloud.)
-AirPlay functionaliteit
-Video's vanuit mijn laptop en NAS (nog te kopen)
-Netflix afspelen
-Liefst analoog audio uit ivm oude stereo. = geen eis

Wat is je budget?
Budget van maximaal 150. Wanneer duurdere beter zijn, graag ook aangeven. Dan kan ik het in overweging nemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk wil ik het gaan gebruiken om audio welke op NAS/laptop staat af te spelen. Ook om muziek af te spelen om mijn versterker. Later (wanneer aanbod groter is) ook Netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie dat de meeste apparaten maar een aantal van deze functies kunnen. Zo kan de Raspberry PI bijv. geen Netflix afspelen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat er zo mega veel media players zijn wil ik weten welke apparaten de functies aan kunnen welke ik wil. Als ik er 1 (of meerdere) heb ga ik me verdiepen in de overige functies etc.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Apple TV 2 (met Kodi) komt het meeste in de buurt van je wensen.

[ Voor 50% gewijzigd door mcg_nl op 02-12-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcg_nl schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:49:
Apple TV 2 (met Kodi) komt het meeste in de buurt van je wensen.
Bedankt voor je reactie. Echter is de Apple TV 2 al jaren oud (2 generaties). Ik heb liever een nieuw model omdat de meeste apparaten er niet op gemaakt zijn om 10 jaar mee te gaan;)

Zijn er nog andere opties? Als er iets vergelijkbaars is met AirPlay dan werkt dat voor mij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Dat is het probleem ik kan geen mediaspelers vinden die native airplay aan boord hebben, muv de apple producten zelf.

Ik weet niet hoe de Apple TV4 omgaat met plex, en of er in de toekomst ook kodi voor word ontwikkeld.

Verder een htpc met kodi http://kodi.wiki/view/AirPlay zou ook nog kunnen, maar mijn ervaring is dat als je zeker beeld of games wil streamen over airplay je toch echt een apple product nodig hebt voor de beste werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcg_nl schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:48:
Dat is het probleem ik kan geen mediaspelers vinden die native airplay aan boord hebben, muv de apple producten zelf.

Ik weet niet hoe de Apple TV4 omgaat met plex, en of er in de toekomst ook kodi voor word ontwikkeld.

Verder een htpc met kodi http://kodi.wiki/view/AirPlay zou ook nog kunnen, maar mijn ervaring is dat als je zeker beeld of games wil streamen over airplay je toch echt een apple product nodig hebt voor de beste werking.
Airplay gebruik gaat (voornamelijk) om audio.
Voor beeld wil ik Netflix en streamen vanuit NAS/Laptop.

Volgens mij kan plex wel op de Apple TV4, maar weet niet of het echt goed werkt.. :
http://www.appletips.nl/h...ruiken-op-een-apple-tv-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Apple TV4 dus, iets hoger dan je budget, en geen analoge uitgang, maar verder alles wat je wenst.

Zit ook een netflix app op, dus dat kan rechtstreeks.
Plex werkt prima voor het streamen van ander materiaal.

Of een losse mediaspeler (75 euro)met analoge uitgang en een Apple TV3 (75 euro)
Pagina: 1