Ik zit er over te denken om de Ik zit er over te denken om de Cassiopeia EM-500 te kopen. Hebben julie ervaring met deze PDA?
Ja, ik heb er nu ongeveer 2 maanden een 
is echt mooi ding, enige nadeel is misschien de 16MB, maar voor vrijwel alle programma's is dat genoeg, en documenten en mp3's kun je op losse MMC kaartjes zetten
Scherm is erg goed, hij is snel, past in broekzak
kortom, ik ben er erg tevreden mee
is echt mooi ding, enige nadeel is misschien de 16MB, maar voor vrijwel alle programma's is dat genoeg, en documenten en mp3's kun je op losse MMC kaartjes zetten
Scherm is erg goed, hij is snel, past in broekzak
kortom, ik ben er erg tevreden mee
Ok, maar ik zag dat er compact flash II kaartjes in konden en die gaan tot de gig geloof ik. Dus dat betekent dat je er veel meer op kwijt kan als je zo'n kaartje hebt?
in een EM-500 gaan alleen MMC en SD kaartjes, die gaan op dit moment nog maar tot 128MB
in een E-125 kunnen wel CF kaartjes, die heeft ook 32MB ipv 16, maar is wel duurder...
ik heb voor de EM-500 gekozen omdat hij er mooier uitziet, en omdat ik toch nooit meer dan 128MB mee wil nemen voorlopig, wacht eerst wel tot de volgende generatie PDA's daarvoor (filmpjes enzo willen nu toch vaak nog niet echt vloeiend lopen
)
in een E-125 kunnen wel CF kaartjes, die heeft ook 32MB ipv 16, maar is wel duurder...
ik heb voor de EM-500 gekozen omdat hij er mooier uitziet, en omdat ik toch nooit meer dan 128MB mee wil nemen voorlopig, wacht eerst wel tot de volgende generatie PDA's daarvoor (filmpjes enzo willen nu toch vaak nog niet echt vloeiend lopen
Sorry, klopt.. ik zit hier naar de E-125 te kijken. Die scheelt toch al een paar honderd gulden en idd vind ik die e500 er mooier uit zien.
MMC kaartjes zijn geheugenkaartjes, ongeveer zo groot als een postzegel (lees: heel klein), hebt ze in 4, 8, 16, 28, 32, 64 en sinds kort 128MB
zijn ongeveer net zo duur als CF kaartjes van vergelijkbare groottes
en je kan ze los meenemen, zitten van die gameboy-spel achtige plastic hoesjes bij (alleen veel kleiner :-)) schat iets van 1,5 bij 2cm
en je kan ze los meenemen, zitten van die gameboy-spel achtige plastic hoesjes bij (alleen veel kleiner :-)) schat iets van 1,5 bij 2cm
Hmm.. ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar de E-125 i.v.m. het compact flash geheugen enzo.
Hij is nu 1318,- inc.
Hij is nu 1318,- inc.
Waar heb je die gezien dan als ik vragen mag ? Als ik in de Pricewatch kijk zie toh een groot verschil kwa prijzen:Op woensdag 20 juni 2001 14:22 schreef Longbowh het volgende:
64 Mb Compact Flashcard F145,-
64 Mb Smartmedia Card F150,-
64 Mb MultiMediaCard F281,-
Ik heb zelf 32 Mb gekocht van Dane-Elec voor F179,95, khad bijna het dubbele aan CF geheugen kunnen kopen. En in de stad is CF (op dit moment) samen met SmartMedia beter te verkrijgen dan MMC
http://www.pdashop.nl
maar heb eigenlijk vooral naar 32MB gekeken...
als Smartmedia SD is (wat volgens mij zo is?) kan het ook in een EM-500 (wel driver update downloaden)
maar heb eigenlijk vooral naar 32MB gekeken...
als Smartmedia SD is (wat volgens mij zo is?) kan het ook in een EM-500 (wel driver update downloaden)
Mag ik vragen wie van julie een laptop heeft? (ik wel..) Ik wil graag weten wat er dan zo handig is aan een PDA en een laptop.. het is allebei portable..
Smart Media is geen SD jammergenoeg,Op woensdag 20 juni 2001 18:52 schreef Longbowh het volgende:

Compact Flash

Smart Media

MultiMediaCard

Secure Digital (SD) Card
Verschil Secure Digital Card en MultiMediaCard:
What is a SD Card?
The SD Card is a highly secure stamp-sized flash memory card. Jointly developed by Matsushita Electronic (best known for its Panasonic brand name products), SanDisk and Toshiba, the SD Card weighs approximately two grams. The SD Card can be used in a variety of digital products; digital music players, cellular phones, handheld PCs (HPCs), digital cameras, digital video camcorders, smart phones, car navigation systems and electronic books.
What is a MultiMediaCard?
The MultiMediaCard is designed to provide maximum performance for todays digital devices. The card weighs less than two grams and is the size of a postage stamp. The small size of the MultiMediaCard is allowing digital device product manufacturers the ability to continuously design ultra-small, portable devices. The MultiMediaCard has been designed into products that include digital music players, digital camcorders, cellular phones and global positioning systems (GPS).
Er komt binnenkort een opvolger van de EM-500
http://babel.altavista.com/translate.dyn?url=http://www.casio.co.jp/release/e_750.html&lp=ja_en&doit=done
Vanaf 10 juli is ie beschikbaar!
Ik vind CF in mijn geval een uitkomst omdat ik de kaartjes van mijn fotocamera hierin kan stoppen, en de foto's beter kan bekijken.
http://babel.altavista.com/translate.dyn?url=http://www.casio.co.jp/release/e_750.html&lp=ja_en&doit=done
Vanaf 10 juli is ie beschikbaar!
Ik vind CF in mijn geval een uitkomst omdat ik de kaartjes van mijn fotocamera hierin kan stoppen, en de foto's beter kan bekijken.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Ah een opvolger.. en deze komt dus in 10 juli in de nederlandse winkels te liggen?
Ik heb denk ik toch meer interesse in de E 125 i.v.m. geheugen enzo.
Ik heb denk ik toch meer interesse in de E 125 i.v.m. geheugen enzo.
De opvolger van de Casio Cassiopeia heeft als het goed is een processor snelheid van 200 Mhz t.o.v. de 150 van de E-125. En als het goed is weer de mogelijkheid om Compact Flash kaartjes er in te stoppen !
Yep ik ook!Op donderdag 21 juni 2001 10:03 schreef BlaxLash het volgende:
Koel! Die EM-750 schopt kont! Ik ga daar nog maar effe op wachten denk ik zo...
Jaja mans...overigens heb ik al een tijdje terug een ipaq 3660 gekocht (zoals julie misschien gemerkt hebben )
Ik ga vanavond de EM-500 ophalen met 64MB MMC
Ik hoop dat ie de moeite waard is
Pagina: 1