Toon posts:

Dolby Surround set aansluiten op Philips 42PFL6057H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers / experts,

Ik heb een Philips 42PFL6057H tv. Op deze TV kijk ik televisie via de KPN HD-tv ontvanger, via een USB stick en via mijn NAS (utp-kabel achterin de tv).

Nu wil ik graag een dolby surround set kopen en deze aansluiten op mijn Philips TV zodat vanuit alle opties (dus KPN, usb stick en NAS) dolby surround geluid te horen is. Helaas heb ik echter totaal geen verstand van deze set up en ik weet niet wat de juiste set hiervoor is. Ook hoe dit het beste aangesloten dient te worden is een vraag.

Ik heb diverse informatie gehoord over vertraging in het geluid en andere problemen. Zodoende kom ik niet tot een eensgezind, duidelijk antwoord op dit vraagstuk. Wie helpt me uit de brand?

Ik hoor graag jullie suggesties / hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
hdmi inputs gebruiken en hdmi output naar tv

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Google eens rond, lees meer in dit forumgedeelte mbt receivers.

Probeer dan te bedenken wat in jouw situatie past en stel je vraag dan opnieuw hier:

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een voor de hand liggende optie is een optische kabel leggen van de televisie naar de te kopen standaard home cinema set of surround receiver met speakers. Houdt er wel rekening mee dat veel televisies slecht 2.0 uitsturen via de audio-uitgang. Er is dus een behoorlijke kans dat je er op die manier geen surround geluid uit gaat krijgen.

Of je koopt iets met voldoende ingangen zodat je het geheel niet op de tv aansluit maar op de set. Dan heb je geen last van bovenstaand probleem.

Ik adviseer je sowieso om er zelf wat meer moeite in te steken. Genoeg soortgelijke topics in CEA; waar dit topic ook een verhuizing naar toe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de antwoorden en feedback.

@DvdV; klopt, dat vind ik precies het lastige aan dit item. Overal zijn gedeelde antwoorden en teveel suggesties mogelijk.

Ik zoek een oplossing in de vorm van: voor jouw vraag en TV kun je het beste x-receiver met x-dolby surround set en op x-manier aansluiten met x-kabels.

Aangezien op Tweakers de beste experts zitten op dit gebied, was ik benieuwd of iemand zoiets kan adviseren.