Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LDAP schema administratie? Tools en tips gezocht

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Ik ben bij een bedrijf bezig met het in kaart brengen van alle gebruikte custom-attributes en objectclasses binnen de diverse ldap-servers. Hiervoor ben ik opzoek naar een tool die een fatsoenlijke administratie mogelijk maakt. De huidige administratie bestaat uit een niet accurate excel sheet die leuk is voor een manager, maar absoluut niet bruikbaar om iets van een schema-file uit te draaien.

Mijn google searches komen standaard uit bij de diverse ldap-browsers. Leuk om een schema toe te voegen, maar niet praktisch om custom attributes en objectclasses te documenteren.

Voor ik zelf iets probeer te knutselen in excel, zou ik graag weten of er hier mensen zijn die een tool kennen om de custom attributen en classes te documenteren.

Het gaat (tot nu toe) om een 200+ attributeTypes en 20+ objectClasses in een private OID-branch.

• mvdster
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-10 10:01
Al eens gekeken naar Apache Directory Studio?

• teigetjuh
  • Niet online
Ik ken apache directory studio. Directory studio is inderdaad een van de vele ldap-browsers en het biedt niet wat ik zoek. Het is een veredelde notepad, waarbij je zelf nog steeds moet opletten of je de OID goed intikt en geen dubbele entries maakt. Vooral die dubbele entries en dubbele oid's wil ik voorkomen.

Het is een goede browser, maar voldoet niet voor wat ik zoek.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Er zijn zoals je aangeeft diverse ldap-managementtools beschikbaar, wellicht dat een andere wel is wat je ziekt.

Maar als ik het goed begrijp (zou kunnen van niet) wil je dus een lijst maken van alle eigen attributes en objectclasses met bijbehorende documentatie? Je zou dat wellicht (eventueel per LDAP) in een database kunnen doen? Zelf documenteren en ook eens wat typen zal je toch moeten, maar dubbele entries vermijden en eenvoudig opvragen lijkt dan redelijk te doen.

[Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 03-12-2015 09:37]

• daft_dutch
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-04 12:15

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

grafische LDAP management tools niet echt mijn ding. Leuk voor het weergeven. maar er dingen in beheren?
hoe kan een grafische applicatie zo maar jou custom LDAP object classes en atributen grafisch weergen?

[Voor 14% gewijzigd door daft_dutch op 03-12-2015 12:02]

>.< >.< >.< >.<

• Rainmaker
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 21:59
Kun je niet gewoon een dump van cn=schema,cn=config en dit diff'en met een andere LDAP server met default schema?

Dan houd je toch de custom attributes over?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• teigetjuh
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:36:
Er zijn zoals je aangeeft diverse ldap-managementtools beschikbaar, wellicht dat een andere wel is wat je ziekt.

Maar als ik het goed begrijp (zou kunnen van niet) wil je dus een lijst maken van alle eigen attributes en objectclasses met bijbehorende documentatie? Je zou dat wellicht (eventueel per LDAP) in een database kunnen doen? Zelf documenteren en ook eens wat typen zal je toch moeten, maar dubbele entries vermijden en eenvoudig opvragen lijkt dan redelijk te doen.
Inderdaad, een lijst, al dan niet in een database, liefst met een mogelijkheid tot het exporteren van een schema-ldif. Want dan kun je tikfoutjes of gewoon stom-iteiten voorkomen. Niet iedereen weet uit zijn/haar hoofd de OID's voor een directory string of een IA5 of een printable, etc.
Het uitzoeken en invoeren is vervelend, maar dat hoort er bij...
Ik ben ondertussen al er achter dat ik van een stuk of 10 verschillende ldap-servers de schema's moet opvragen en naast de papieren versie moet leggen en ze vergelijken... Dat wil ik nu een keer doen en het daarna nooit meer, maar ook dat een ander het eigenlijk niet zou hoeven te doen. Oftewel sluitende administratie

• daft_dutch
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-04 12:15

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

teigetjuh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, een lijst, al dan niet in een database, liefst met een mogelijkheid tot het exporteren van een schema-ldif. Want dan kun je tikfoutjes of gewoon stom-iteiten voorkomen. Niet iedereen weet uit zijn/haar hoofd de OID's voor een directory string of een IA5 of een printable, etc.
Het uitzoeken en invoeren is vervelend, maar dat hoort er bij...
Ik ben ondertussen al er achter dat ik van een stuk of 10 verschillende ldap-servers de schema's moet opvragen en naast de papieren versie moet leggen en ze vergelijken... Dat wil ik nu een keer doen en het daarna nooit meer, maar ook dat een ander het eigenlijk niet zou hoeven te doen. Oftewel sluitende administratie
een script met reguliere expressies? alleen zal ik zelf geen perl kiezen

[Voor 25% gewijzigd door daft_dutch op 03-12-2015 22:02]

>.< >.< >.< >.<

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als je veel LDAP moet vergelijken heb je misschien iets aan ldiff: https://fruit.je/ldiff Dat is als diff maar dan voor ldap dif files.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True