DOC.
Ff verder zoeken via de search-engines en je vindt vast wel iets goedkopers, vermoed ik.
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
The cyclographing developer
Zoeken naar een NTSC converter valt niet echt mee, heb het al eens geprobeerd en kwam ook wel wat tegen, maar ze zijn behoorlijk door moet ik zeggen.
DOC.
DOC.
Als je zo'n video niet hebt kun je misschien een 2e hands kopen waarvan het loopwerk kapot is.
Met volgens mij alle capture kaarten moet dit te doen zijn. Ik noem nu de DC-10 omdat ik die zelf heb en omdat dat de goedkoopste analoge kaart is van Miro. Maar als ik je zo over die $149 (ofzow) hoor, dan moet ik je teleurstellen, die DC-10 is f 499,-.
De Groningse beer
Ik heb gewoon een apparaat nodig waar ik video instop [NTSC] en er dan weer video uithaal [PAL].
Ik weet dat ze er zijn, maar waar ?
DOC.
DOC.
's niet echt een oplossing voor een spelcomputer he?Op woensdag 20 juni 2001 17:17 schreef ParagonEnschede het volgende:
Volgens mij, maar dit weet ik maar voor 99% zeker, kun je met een Miro DC-10+ videobewerkingskaart dat signaal gewoon opnemen op je pc om het dan (Het gaat dan via mjpeg) weer op de output van diezelfde kaart te gooien. Ik heb zelf zo'n kaart en zolang je maar genoeg GB's over hebt, is je verlies aan kwaliteit errug gering.
Met volgens mij alle capture kaarten moet dit te doen zijn. Ik noem nu de DC-10 omdat ik die zelf heb en omdat dat de goedkoopste analoge kaart is van Miro. Maar als ik je zo over die $149 (ofzow) hoor, dan moet ik je teleurstellen, die DC-10 is f 499,-.
geeft een wel erg lange reactie-tijd
Maar die opmerking eerder over een video-recorder is zo gek nog niet.
Mijn video-recorder kan ook NTSC-banden weergeven op de TV (dan moet de TV wel 60 beeldjes / sec kunnen weergeven, want eigenlijk wordt alleen de kleur-informatie omgevormd naar een PAL-formaat.
Ik kan op die manier mijn NTSC-webcam op de TV te zien krijgen (via de SCART of de ingang aan de voorkant van de video-rec.)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
De enige oplossong is zelf bouwen. Of een bouwpakket zoeken.
En de VCR's die NTSC spelen, hebben geen NTSC video line ingang.
Je kan namelijk niet zomaar het signaal omzetten, zoals wisselspanning naar gelijkspanning.
Het video signaal moet helemaal gedecodeerd worden, omgerekend naar 50 i.p.v. 60 Hz, en opnieuw gecodeerd worden.
t'is goedkoper een andere 2e handse N64 op te duiken denk ik.
Greetz,
Hooi.
hij zet alleen de kleuren om zodat een PAL-toestel d'r wat van snapt en de verdere eis is dus dat de TV 60Hz moet snappen (doen ze lang niet allemaal)
Dit wordt in de advertenties van video-recorders ook wel PAL60 genoemd.
En ik heb 't zelf dus met een camera geprobeerd en dat werkte hier.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De Groningse beer
Als een videorecorder een Scart in heeft kun je daar toch gewoon je NTSC signaal op aanluiten?Op donderdag 21 juni 2001 01:41 schreef Hooi het volgende:
Zoals al opgemerkt zijn ze er wel, maar ze kosten iets van 500 piek.
De enige oplossong is zelf bouwen. Of een bouwpakket zoeken.
En de VCR's die NTSC spelen, hebben geen NTSC video line ingang.
Je kan namelijk niet zomaar het signaal omzetten, zoals wisselspanning naar gelijkspanning.
Het video signaal moet helemaal gedecodeerd worden, omgerekend naar 50 i.p.v. 60 Hz, en opnieuw gecodeerd worden.
t'is goedkoper een andere 2e handse N64 op te duiken denk ik.
Greetz,
Hooi.
Verwijderd
Nee, helaas.Op donderdag 21 juni 2001 11:53 schreef Bigfoot72 het volgende:
[..]
Als een videorecorder een Scart in heeft kun je daar toch gewoon je NTSC signaal op aanluiten?
De VCR's die PAL zijn en NTSC kunnen afspelen, laten niet eens toe dat je het weer opneemt met een andere PAL VCR.
Geintje van de industrie. Het enige dat werkt, is inderdaad het te digitaliseren in de computer (MAtrox MArvel , Miro kaartje.. etc.) en het dan weer af te spelen.
Of veel geld uitgeven
Dat van die vcr zou kunnen, maar heeft er al iemand een vcr met NTSC Video in gezien ?
Ik weet dat er ook TV's met NTSC video in zijn, maar mijn eigen tv is nog zo goed als nieuw.
DOC.
DOC.
Of je moet er zelf 1 ontwerpen, maar dan ben je waarschijnlijk een hoop geld armer, en een berg tijd.
Verwijderd
Leuk, waarschijnlijk heeft ie dat ding allang, misschien al zelfs weer verkochtOp vrijdag 30 november 2001 14:00 schreef 845 het volgende:
Wij hebben gister die vraag aan onze wiskunde leraar gesteld (ff voor de duidelijkheid, die gast weet alles, hij geeft ook telecom). Na een uur uitleg over wat NTSC verschild met PAL kwam hij zelf tot de conclusie dat het een zeer complex probleem is en dat je waarschijnlijk beter af bent met een TV die zowel NTSC als PAL aankan, een goedkope converter zal je waarschijnlijk niet vinden.
Of je moet er zelf 1 ontwerpen, maar dan ben je waarschijnlijk een hoop geld armer, en een berg tijd.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()