Toon posts:

Zijn er nog non digitale bioscopen in NL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2011 zijn we volledig over aan het gaan op digitaal in de NL bioscopen, 2012 zijn ze denk ik wel enigzins verleden tijd geworden. Hier en daar bewaart er nog een bioscoop eentje voor het geval dat

http://www.trouw.nl/tr/nl...r-op-digitale-films.dhtml

In de VS werd dit proces rond 2002 al gestart.

Nu is mijn vraag bestaan er nog bioscopen in NL of BE, DE waar nog analoge bioscopen bestaan. Ik zie graag wat oudere films. Vroeger had je vaak in de Pathe op een avond in de week een oudere film, maar dit is ook volledig geschrapt sinds de volledig over zijn op digitaal. Wel heb je somds nog filmhouses die oudere films vertonen, maar die hebben vaak een kleine zaal met een gewone beamer aan het plafond met een Bluray waar ze dan een licentie voor hebben om ze te vertonen. Maar deze fout heb ik 1x gemaakt en nooit weer want dat noem ik geen bioscoop ervaring.

Weet iemand een bioscoop waar ze nog oude reels op de plank hebben liggen en ze vertonen, ik mis die tijd wel een beetje. Iemand die vroeger in de Rembrandt theater in Eindhoven is geweest met het balkon? Wat een zaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
EYE heeft naast de digitale projectie ook regelmatig gewoon regulier (oud) 35mm in de roulatie.

Voor bioscopen en distributeurs geldt gewoon dat 35mm-materiaal produceren, transporteren ( en voorzien van ondertiteling voor de kleine nederlandstalige markt ontzettend duur is.

35mm kost ruim boven de €1000,- per kopie terwijl de kosten voor een digitale versie beduidend minder zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door nachtnet op 02-12-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

nachtnet schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:01:
EYE heeft naast de digitale projectie ook regelmatig gewoon regulier (oud) 35mm in de roulatie.
EYE, EYE, EYEEEE.. Dat is helemaal in Amsterdam :c

Maar misschien is het voor de TS ook relevant om een regio te noemen? Als je enigsinds iets in de buurt zoekt in ieder geval? Tenzij de afstand natuurlijk niet uit maakt. (Ja, in de titel staat NL, maar toch, misschien handig? >:) )

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Trucker Her schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:06:
[...]

EYE, EYE, EYEEEE.. Dat is helemaal in Amsterdam :c
aangezien TS eindhoven noemt in topic start..

1u:20m met de rechtstreekse trein van Eindhoven naar Amsterdam Centraal. Geen parkeer gedoe, lopend met de pont van cs naar de overkant en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 02-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet dat er in ieder geval in 't Hoogt in Utrecht nog wel "echt" film werd vertoont, al is het weer een tijdje geleden dat ik er voor het laatst was. Neem aan dat in veel meer "filmhuizen" wel non-digitale film wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat is een tijdje geleden? Toen ik 4 jaar geleden in Plaza Futura Eindhoven was werd het ook nog Analoog getoond, nu 4 jaar later op de nieuwe locatie van het Natlab hangen er beamers en is het digitaal.

Maar Amsterdam is prima, mn schoonfamilie woont er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een jaar geleden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 10:22
Wellicht dat gedigitaliseerde film classics een optie is?

http://www.lux-nijmegen.n...26-festivals/luxclassics/

Lux in Nijmegen heeft dit zover ik zie.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Turismo schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:36:
Wellicht dat gedigitaliseerde film classics een optie is?

http://www.lux-nijmegen.n...26-festivals/luxclassics/

Lux in Nijmegen heeft dit zover ik zie.
Dat heeft lang niet de charme van het draaien van een bioscoopfilm. Ik heb een tijd geleden Blade Runner nog in de Royal in Heerlen gezien, en hoewel het geluid heerlijk was, kon je gewoon zien dat het de Blu-Ray was die werd afgedraaid, want het beeld was gewoon 'te strak'.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1