Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar een tweedehands WP om mijn L520 te vervangen. Ik ben op Marktplaats twee leuke telefoons tegengekomen:

- Een L640 die een half jaar is gebruikt en zonder gebruikerssporen.
- Een L930 die voor developer doeleinden is gebruikt, wel met paar gebreken: miniscule gebruikerssporen aan zijkanten, maar valt niet echt op. De camera kan niet meer scherpstellen. Ik weet niet of dit ernstig is, misschien ook op te lossen softwarematig of door in China een nieuwe camera module te kopen?

Nu vraag ik mij af, wat zouden jullie doen? De L640 kost 85 incl. verzendkosten, en de L930 kost 130 incl. verzendkosten. De L930 is relatief gezien natuurlijk wel wat goedkoper, maar het is wel een gokje. De L640 is een veiligere keuze, maar natuurlijk kwalitatief gezien wat minder dan de L930.

Beide verkopers lijken mij wel te vertrouwen, hoewel je dat natuurlijk nooit 100% zeker weet op het internet. Ik kan ze helaas niet ophalen omdat de ene in Friesland zit, en de andere bijna in Zeeland, terwijl ik in Haarlem zit.

Mochten jullie mij kunnen helpen (of misschien zelf een WP willen verkopen) hoor ik het graag! Ik ben op zoek naar een L640/L730/L735/L830/L930.

Fanaleds.com

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:43
Een telefoon met een gebrek (de omschreven 930) zou ik zelf niet kopen. Vandaar ook de relatief lage prijs verwacht ik.

Over de 640 hoor ik goede verhalen, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Denk dat dat ook geldt voor deze prijs. Mijn 735 kostte een jaar geleden nieuw 188,- via amazon frankrijk, denk dat nieuw ook wel mogelijk is als je bereid bent 130,- uit te geven voor een 930 met een mankementje.

Zet anders een vraag in 'Vraag en Aanbod' hier op tweakers............

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, een telefoon met 'n gebrek zou ik ook niet kopen, ook al is de prijs dan €100 onder de prijs, die gemiddeld gevraagd wordt.
Maar qua specs is er 'n hemelsbreed verschil tussen beide toestellen, wanneer je aan een 640 voldoende hebt, krijg je voor de prijs van die 930 zelfs een nieuwe 640, met garantie.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:01
Ik heb al veel op marktplaats gekocht. Kleine beschadigingen accepteer ik, maar een niet werkende camera zou ik niet aan beginnen. Of je moet al zeker weten dat dit nog onder garantie gerepareerd kan worden, maar dat betekent dat je het toestel gelijk al weer kwijt bent.

Voor de prijsrange die je noemt moet je een goed toetstel kunnen kopen. Als een 520 gewend bent ga je er al snel op vooruit en de gebruikerservaring van alle WP toestellen is eigenlijk goed. En dan is het een beetje kwestie van geduld en snel reageren. Ik heb vorige week nog een half jaar oude 640 XL voor 100 euro kunnen scoren. Uiteindelijk hangt het er ook af van wat jij belangrijk vindt. Camera? Of juist een groot scherm? Of draadloos opladen. Ik vind op de tweedehands markt de Lumia 830 op dit moment het meest interessante toestel: 16 gb opslag, 10 mp pureviewcamera, premium feel aluminium behuizing, 5 inch scherm, SD-kaart slot (heeft de 930 niet), glance (heeft de 930 niet) en mogelijkheid tot draadloos laden. Op marktplaats tussen 100 en 150 euro te vinden, zelfs met garantie. Maar goed, de keuze is natuurlijk aan jou. Overigens wil ik een telefoon (en de verkoper..) altijd wel even zien. Die laat ik niet ongezien opsturen, dus ik zoek altijd een beetje in de buurt. In Haarlem zit je wat dat betreft wel redelijk centraal en ik zou Friesland even laten liggen waar het ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 02-12-2015 12:38 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Ik ben van de L520 naar de L830 gegaan, vanwege het formaat van t scherm en de camera.
Even later kwamen de L640/L640xl.

Ik zou nu voor de L640xl gaan, zijn ook genoeg te krijgen via de v&a hier voor een redelijk praat-prijs 😏

Live from Denmark

• Bose321
Bedankt voor het advies. Ik ga maar verder kijken voor een L640 of een L640XL (hoewel ik die camera bobbel daarvan niet zo mooi vind), of een 830. Het valt mij wel op dat alles toch nog wel ver weg is eigenlijk, of voor bijna nieuwprijs weggaat.

Fanaleds.com

• coenox
hansie_k schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:04:
Ik ben van de L520 naar de L830 gegaan, vanwege het formaat van t scherm en de camera.
Even later kwamen de L640/L640xl.

Ik zou nu voor de L640xl gaan, zijn ook genoeg te krijgen via de v&a hier voor een redelijk praat-prijs 😏
Ik heb beide, de 640 XL nog maar sinds afgelopen weekend. Hardwarematig zijn ze ongeveer hetzelfde, maar de 830 heeft iets betere camera, hardwarematige cameraknop en draadloos laden. De 640 XL heeft vooral een groter scherm. Ik moet nog kiezen, want één van de twee gaat er weer uit. Ben wel benieuwd waarom je voor de 640 XL zou gaan.

• hansie_k
coenox schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:13:
[...]

Ik heb beide, de 640 XL nog maar sinds afgelopen weekend. Hardwarematig zijn ze ongeveer hetzelfde, maar de 830 heeft iets betere camera, hardwarematige cameraknop en draadloos laden. De 640 XL heeft vooral een groter scherm. Ik moet nog kiezen, want één van de twee gaat er weer uit. Ben wel benieuwd waarom je voor de 640 XL zou gaan.
Hm...dacht juist dat de 640xl een betere cam heeft..?
Hardware matige camera knop vind ik wel een plus ja.

Ik zou dus gaan voor t grotere scherm (lees vaak ff een krantje etc.) en de cam met meer MP.
Of is kwaliteit van de pureview beter?

[ Voor 10% gewijzigd door hansie_k op 02-12-2015 13:18 ]

Live from Denmark

• coenox
De 830 scoort net iets beter als het gaat om camera: http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_640_.php , maar het verschil is klein.

Nu merk ik wel dat ik dagelijks meer productief bezig ben (mail, zaken opzoeken op het werk) dan dat ik foto's maak. Dus waarschijnlijk ga ik toch ook voor de 640 XL, die overigens op zich een prima camera heeft. De kunsstof achterkant van de 640 vind ik een voordeel. Ik ben steeds bang dat het aluminium van de 830 beschadigd.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 02-12-2015 13:34 ]

• hansie_k
Ja, t kunststof achterkantje van mn 520 vond ik ook prettiger...is minder erg als dat beschadigt dan t aluminium van de 830, waar al een paar nare blutsen in zitten.

Ik maak wel eens een foto, en dat wil ik dan wel in redelijke kwaliteit hebben...
Zou nu toch voor de 640xl gaan, zelfde reden als jij, productiviteit idd.

Live from Denmark

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Ik heb ze allebei in mijn handen gehad, ik heb zelf een 930 en mijn broer een 640.
De 930 is een stuk steviger en zwaarder qua gevoel dan de 640.
Een 640 presteert goed, vele malen beter dan een gelijkwaardige android tegenhanger. Maar, de 930 is sneller en dat merk je ook wel.
Het scherm van de 930 is veel mooier en helderder dan de 640.
De 930 heeft een geweldige camera, maar als deze kapot is heb je er natuurlijk niks aan!

Als ik jou was, zou ik lekker een 640 kopen. Garantie kan je met IMEI altijd via microsoft regelen, daarvoor hoeft tweedehands geen probleem te zijn.

Via de site van microsoft kan je ook checken of het probleem van de 930 onder garantie opgelost kan worden. Als dat zo is, zou ik de 930 nemen, de kans is aanwezig dat je dan een nieuwe ontvangt indien je deze opstuurt voor garantie. Maar dat blijft een gok, eentje die ik zelf niet zou nemen.

• Bose321
Ik denk inderdaad dat de 930 afvalt ja, is een te groot risico. Mijn moeder heeft een L930, en dat is inderdaad echt een schitterend toestel. Een vriend van mij heeft een 830, en die vind ik toch niet zo mooi (met die camera).

Ik denk dat ik maar verder ga kijken voor een L640 of een L640XL. Het grote scherm van de XL vind ik wel mooi, alleen die camera bobbel vind ik al gauw storend. Ik heb nog nooit een L640 gezien/getest, dus dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen though. Verder het internet afstruinen dan maar voor iets in de buurt...

Fanaleds.com

• coenox
Bose321 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:07:

Ik denk dat ik maar verder ga kijken voor een L640 of een L640XL. Het grote scherm van de XL vind ik wel mooi, alleen die camera bobbel vind ik al gauw storend. Ik heb nog nooit een L640 gezien/getest, dus dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen though. Verder het internet afstruinen dan maar voor iets in de buurt...
Als je een officiele flip shell koopt ben je gelijk de camera bobbel kwijt, omdat de cover iets dikker is en de camera dan iets dieper ligt.

• S1xtuS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 11:52
Ik heb zaterdag nogal impulsief een 950 XL aangeschaft. Mocht je nog op zoek zijn heb ik nog een 930 liggen, die ik dus hiervoor gebruikte, met werkende camera. Alleen wat plekjes aan de zijkant en krasjes op de backcover.

De 950 vind ik trouwens echt een aanrader, zeer tevreden over!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA
Pagina: 1