Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Filmpjes ipv plaatjes bij nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 18:15
Geachte redactie,

Ik lees graag veel nieuwsberichten. Een plaatje bij een bericht helpt om snel een beeld te krijgen bij een product of uitvinding. Alleen staan er steeds vaker filmpjes bij nieuwsberichten in plaats van plaatjes. Daarmee kost het meer tijd om veel nieuwsberichten te lezen. Of ik zou de tekst moeten lezen zonder idee van hoe iets eruit ziet. Voor sommige lezers - in elk geval voor mij - is dat een achteruitgang.

Mijn wens zou zijn dat er (tevens) een relevant plaatje wordt getoond. De video zou een link in de tekst kunnen zijn. Als dat technisch mogelijk is, kan een plaatje ook gebruikt worden als achtergrond van de video-player voordat de video gestart is. Nu heeft het 'beginshot' vaak geen toegevoegde waarde.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32

WoutF

Hoofdredacteur
Goed punt. Het is iets waar we al op letten, maar dat kan blijkbaar nog beter :) Gaan we doen!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:15
Hierop inhakende vraag ik mij af waarom filmpjes door reclame worden voorafgegaan, dat gebeurt bij plaatjes toch ook niet?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:18
jopie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:40:
Hierop inhakende vraag ik mij af waarom filmpjes door reclame worden voorafgegaan, dat gebeurt bij plaatjes toch ook niet?
Ter verdediging van Tweakers: een (zelfgemaakt) filmpje kost natuurlijk wel een stuk meer dan een (al dan niet zelfgemaakt) plaatje, waardoor het niet zo gek is dat daar ook meer geld (lees: reclame) voor nodig is om te financieren.

The devil is in the details.