Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggestie artikel

Pagina: 1
Acties:

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 16:28

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik lees in negatieve shopreviews heel vaak dat mensen boos zijn omdat (bijvoorbeeld) een product niet goed is en dat ze zelf ook nog even de retourkosten mogen betalen.

Misschien is het interessant of nuttig om een artikel te schrijven over de rechten en plichten van webwinkels en particulieren. Binnen 14 dagen mag namelijk geretourneerd worden en moet de koper het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten!) teruggestort krijgen.

De consumentengids schrijft er bijna maandelijks wel over.
Interessant om dit artikel van de consumentengids misschien te lezen: Webwinkels overtreden massaal de wet

Al gaat dat enkel over nieuwe producten retour sturen.

Het doel van deze exercitie is om mede Tweakers te informeren. Het is namelijk niet zo makkelijk om te weten waar je als klant nu allemaal recht op hebt. Dit kan namelijk per situatie verschillen. Als je een defect product retourneert verschilt dit namelijk ook weer.
Ik denk dat heel verhelderend kan zijn voor onze bezoekers.
Misschien kan er ook in onze shopreviews melding gemaakt van worden.
Sowieso kan het een handig artikel zijn bij de Pricewatch "Online winkelen - waar je op moet letten".

Dit mooieforum artikell hebben we al en kan als uitgangspunt dienen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tsux schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:57:
Misschien is het interessant of nuttig om een artikel te schrijven over de rechten en plichten van webwinkels en particulieren. Binnen 14 dagen mag namelijk geretourneerd worden en moet de koper het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten!) teruggestort krijgen.
Je moet alleen echter ook kosten maken om het pakket terug te sturen, als je het pakket niet naar een antwoordnummer kan sturen. Dus ja; je krijgt het aankoopbedrag + verzendkosten terug, maar dat is dus voor hetgeen je dat bedrijf betaald hebt, niet voor de feitelijke retourzending zelf.

Is jou wellicht wel bekend (en voor hier offtopic), maar leek me handig om het toch even aan te stippen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2015 19:01 ]