Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik zoek een?
Smartwatch. Ik twijfel alleen nog best wel erg aangezien het de eerste keer is dat ik er 1 aanschaf.

Wat is je budget?
+- €400,-
De Gear S2 is €400 en de Huawei watch wil ik via een CoolBlue tweedekansje aanschaffen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De smartwatch wil ik verbinden met mijn Galaxy S6, dus dat zou geen problemen moet veroorzaken. Ik wil er mijn muziek mee kunnen bedienen, meldingen ontvangen/reageren en natuurlijk als gadget :) .

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung Gear S2 BALR. Special Edition Zwart
pricewatch: Huawei Watch Active (RVS band) Zwart

Qua specificaties (processor, ram etc) zijn ze volgens mij aardig aan elkaar gelijk. Met als pluspunt voor de Huawei Watch Android Wear. Als pluspunt voor de Gear S2 de draairing en minpunt het gebrek aan apps.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel erg tussen Android Wear en tussen Tizen.
Het aanbod qua apps schijnt voor Android Wear veel groter te zijn, iets wat me wel aanspreekt. Ook ben ik zelf een groot van van Google Now, wat ook alleen met Android Wear te gebruiken is.
Maar de draairing die je bij de Gear S2 krijgt, lijkt mij ook een groot pluspunt. Daarbij lees ik ook veel positieve ervaringen hier op het forum met de Gear S2. Het app aanbod op Tizen houd me vooral een beetje tegen, maar dat baseer ik op bronnen. Heb zelf nog nergens een 'officiële' lijst kunnen vinden met de apps die beschikbaar zijn.

Ik lees ook dat de oplaad connector van de Huawei Watch niet goed aansluit? Is dit een groot probleem of gewoon niet blindelings op de oplader leggen maar iets meer tijd besteden aan het checken of hij er op ligt?

Wat dus echt mijn voornaamste vraag is, zouden jullie Android Wear of Tizen aanbevelen.

EDIT: Heeft iemand enig idee of ze in de Mediamarkt Almere allebei te bekijken zijn? Ben van plan om daar van het weekend langs te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackTian op 02-12-2015 09:57 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik heb niet heel veel vertrouwen in het afwijkende Tizen van Samsung, dit doordat Samsung ondersteuning nog wel eens ineens dropt en je dan zit met iets zonder community of custom rom ondersteuning.
Dus als je iets voor de langere termijn zoekt zou ik eerder voor Android Wear gaan en de Huawei nemen.

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
swhnld schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:57:
Ik heb niet heel veel vertrouwen in het afwijkende Tizen van Samsung, dit doordat Samsung ondersteuning nog wel eens ineens dropt en je dan zit met iets zonder community of custom rom ondersteuning.
Dus als je iets voor de langere termijn zoekt zou ik eerder voor Android Wear gaan en de Huawei nemen.
Bedankt voor de reactie. Ga ik zeker meenemen in mijn besluit.
Excuses voor de late reactie, had geen melding gekregen dat er een nieuw bericht was. :F