Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 15:08
Dit is mooi kut, heb je een leuke GeForce 2 MX 400 64 MB en dan draait UT (het spel der spellen) ineens kompleet bagger onder D3D. Heeft iemand hier een extra patch voor oid ?
Ik heb hem nu op OpenGL draaien maar dan krijg ik op sommige maps vreselijke renderfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Jongen, ik zou ff nieuwe drivers downen, en anders gaan CSen want dat is toch kewler.
Greetingz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:43 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
en anders gaan CSen want dat is toch kewler.
Greetingz,
Hebben jullie ook al zo'n hekel aan zulke reacties? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:47
Eeuhm, kun je iets specifieker zijn inhoeverre die bagger is? Hij draait hier op een g400 en celeronnetje wel gewoon goed (ok, natuurlijk niet 100 fps).

Heb je problemen met het beeld, of is tie onspeelbaar omdat ie maar 80 fps is ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb hier ook mensen over gehoord dus ik hield mijn hart al vast. Maar onder Win2k met detonator 7 en laatste directx doet hij het prima :) gelukkig.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hum, heb al een poosje een vraagje over die MX met 64MB, Waarom zit er op een budget kaart 64MB geheugen op.
Voor zover ik weet heeft die 64MB alleen nut bij hoge resoluties, en daar zijn die budget kaartjes weer een stuk langzamer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
Het probleem is dat UT niet goed schijnt te draaien in D3D met een GeForce 2 kaart. Heeft iemand anders dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit opgemerkt als vervend UT speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ineens bagger klinkt een beetje vaag.
Wat voor acties zijn er geweest voordat hij bagger werd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:47
Op donderdag 21 juni 2001 10:11 schreef Da Joker het volgende:
Het probleem is dat UT niet goed schijnt te draaien in D3D met een GeForce 2 kaart. Heeft iemand anders dit ook ?
Geen eens wat meer info aub. Je geeft aan dat hij bij jou onder een MX400 slecht loopt. Heb je alleen problemen met de fps of ook beeldkwaliteit? Welke drivers gebruik je, welke resolutie, hoeveel fps haal je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik speel het op een Geforce 2MX en een Athlon 1Ghz. Loop prima, geen problemen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Op donderdag 21 juni 2001 10:11 schreef Da Joker het volgende:
Nee geen last van. UT draait perfect bij mij mij met een GF DDR.
Geef anders ff wat meer info, zoals al eerder gezegd.

BTW. Misschien krijg je meer antwoorden als je in het goeie forum post. (videoplanken en beeldkanonnen)

edit:

Ow ja, voor het geval je het niet wist. OpenGL is beta in UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Volgens mij is het de combinatie AMD + Geforce 2, dat is bij mij ook. Zelfs offline lijkt het of ik lag heb! :( en de laatste drivers enzo

Duron 900
192 MB
GF 2 MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
De beweging van de muis in het menu en het spel heeft een vertraging waar niet mee te spelen valt. Daarnaast heb ik ook vaak dat hij "ineens" langzamer gaat draaien voor een paar seconden zonder dat mijn framerate zakt.

Ik vind het allemaal maar wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
Op donderdag 21 juni 2001 10:40 schreef Lampie het volgende:
Volgens mij is het de combinatie AMD + Geforce 2, dat is bij mij ook. Zelfs offline lijkt het of ik lag heb! :( en de laatste drivers enzo

Duron 900
192 MB
GF 2 MX
Dat is het niet. Een vriend van mij had hetzelfde met een P3 650 Slot 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Die vertraging ken ik wel, had ik soms ook. Als ik dan de kleurdiepte terugzette van 32 bit naar 16 bit was het weg. Inmiddels heb ik alweer een paar keer format C gedaan, dus geen idee waar het nou aan lag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
of missende textures ofzo
ik ken het..
erg storend..

het is ook zo met een tnt2 ultra(bij een vriend) en bij mij ook
maar ik heb mijn cd uitgeleend (STOM,stom want ik kom niet meer op school) en ik kan zo geen updates installeren (kutzooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check ff de standaard tweak sites en/of search, dit probleem is op zich al zo oud (en oooohh zo irritant)! http://www.geforcefaq.com (of hoe die site ook heet) heeft er vast wel wat over!

Had het zelfde probleem eerst, maar zoals zo velen nooit opgeschreven/onthouden waar het nou echt aan lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Het is en blijft gewoon zoeken met drivers enzo.

Op mijn werk heb ik het vloeiend op 1600x1200x16 op een PIII600 en een TNT2.

en dat onder w2k :)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 22:01 schreef HeatWave het volgende:

yeah right.... wie gelooft het nog meer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:50 schreef Da Joker het volgende:
De beweging van de muis in het menu en het spel heeft een vertraging waar niet mee te spelen valt. Daarnaast heb ik ook vaak dat hij "ineens" langzamer gaat draaien voor een paar seconden zonder dat mijn framerate zakt.

Ik vind het allemaal maar wazig.
Download het programma NvMax met dat programmaatje kan je je VSync uitzetten (bij DirectX). Nu eens kijken of je dat nog steeds heb... waarschijnlijk niet :) en je haalt nog meer fps ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Ik geloof het wel... als 15 fps in je uppie vloeiend is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 21 juni 2001 22:01 schreef HeatWave het volgende:

Eerst je huiswerk (TM) doen en dan blaten. Wat hier gezegd wordt, is niet ver beneden de waarheid. Al dat gezeik over die verrotte en verouderde TNT2.... Dat ding schopt gewoon super kont in de huidige spellen, die zo ongeveer stammen uit de tijd van de release van de TNT2. Ik speel UT, wat overigens heel wat anders is als Unreal (steek naar Topic starter), in 1280 bij 1024 zonder problemen. 1600 bij 1200 kan ook, maar is niet echt nodig... Zolang je in 16 bit blijft spelen is er geen centje pijn en blijft alles prima speelbaar. Zelfs op de Compraq K6-2 400 van mijn ouders kan ik op de Voodoo3 2000@3000 PCI gewoon 1600 bij 1200 kiezen, speelbaar en al, als ik niet die extra speelruimte wil houden, daarom nu op die Voodoo3 1280 bij 1024...

TNT2 is al met al een kaart, die heel behoorlijk meekomt in huidige situaties... Niet voor niets, dat de TNT2 in M64 uitvoering maandenlang in de prijslijsten heeft gestaan. Het is gewoon een verdomd actuele kaart voor low budget situaties, waarbij bij nieuwe releases de M64 ingevoerd is, om in hoge resoluties niet teveel interne concurrentie te bieden aan de MX...

Ik verbaas me telkens weer over het gebrek aan inzicht bij (beginnende) tweakers over het wel en wee van brain washed followers (zie De La Soul, B nummer singel Me Myself and I) van marketing tactieken van Nvidia....

Beetje nadenken en dik kijken naar de reviews en reacties van weldenkende tweakers wil wel eens wat inzichten verschaffen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:16
Je hoeft em zeker niet proberen op 16 Bit kleuren te zetten .. bij een Voodoo3 maakt t wel veel uit aangezien de interne rendering van de GPU van 3DFX op 16 Bit kleuren verloopt. Bij Nvidia is dat toch al 32 bits of je het spel nou op 32 of 16 bits zet.

Weet je wat nog leuker is ?
Ik heb zelf een Geforce2 MX kaart.
UT trekt in drukke multiplayer maps tussen de 60 en 80 fps @ 800X600 - 32 Bit kleuren. op mn systeem (TB 800 256 MB ram).. heel netjes dus.. zou t door d GF2 MX komen ?? .. dacht t niet.

Laatst had ik er een Viper 550 (TNT1) kaartje in gedrukt om te testen (omdat iemand claimde dat ie kapot was) .. voor de gein even UT gestart .. en raadt eens ???

zelfde framerate.... :?

soms begin ik te twijfelen aan die gasten van NVidia...

Dit zal trouwens uiteraard niet voor alle spellen gelden.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ik haal met 800x600x16 al 30 to 50 fps in UT met een oude Matrox G200 in combinatie met een PIII-800E. UT is nou eenmaal erg processor-afhankelijk en niet zozeer videokaart-afhankelijk. Ik merk het verschil goed met bv. Star Trek Elite Force. Dat is op de Quake III engine gebaseerd met OpenGL ipv D3D. Daar heeft de Matrox kaart veel meer moeite mee en kan ik niet fatsoenlijk draaien in 800x600x16.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Unreal is inderdaad behoorlijk CPU afhankelijk. Dat zie je goed bij het overklokken van je CPU. Bij een minimale overklok zie je je framerate bijna recht evenredig meestijgen. Het overklokken van videokaart geeft in Quake3 juist bereresultaten. Een CPU upgrade brengt daar vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jij bent al de 100e die uitvind dat ut beter draait onder een voodoo2 dan onder een geforce2mx. echt waar ut zuigt redelijk met zon kaarten, ik zou zeggen, wacht op unreal2, die heeft vette d3d support.

Btw: drivers helpen echt niet he! Ik heb al zovaak van die zooi gehoord van: ja heb je de nieuwste drivers al? eh... het maakt toch heel weinig uit hoor, als het eenmaal slecht is dan is het ook slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 22 juni 2001 20:08 schreef AtomicShockwave het volgende:
jij bent al de 100e die uitvind dat ut beter draait onder een voodoo2 dan onder een geforce2mx. echt waar ut zuigt redelijk met zon kaarten, ik zou zeggen, wacht op unreal2, die heeft vette d3d support.

Btw: drivers helpen echt niet he! Ik heb al zovaak van die zooi gehoord van: ja heb je de nieuwste drivers al? eh... het maakt toch heel weinig uit hoor, als het eenmaal slecht is dan is het ook slecht
onzin. Geforce2 MX draait echt veeeeeel beter dan de voodoo2 (en Voodoo3).
Je moet wel OpenGL gebruiken en misschien iets met "set SwapHetEenEnAnder 1"
intypen op de console...voor de vertraging met de muis enzo. Dat is wel een beetje vaag.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 22 juni 2001 03:34 schreef violator_ het volgende:
Je hoeft em zeker niet proberen op 16 Bit kleuren te zetten .. bij een Voodoo3 maakt t wel veel uit aangezien de interne rendering van de GPU van 3DFX op 16 Bit kleuren verloopt. Bij Nvidia is dat toch al 32 bits of je het spel nou op 32 of 16 bits zet.

Weet je wat nog leuker is ?
Ik heb zelf een Geforce2 MX kaart.
UT trekt in drukke multiplayer maps tussen de 60 en 80 fps @ 800X600 - 32 Bit kleuren. op mn systeem (TB 800 256 MB ram).. heel netjes dus.. zou t door d GF2 MX komen ?? .. dacht t niet.

Laatst had ik er een Viper 550 (TNT1) kaartje in gedrukt om te testen (omdat iemand claimde dat ie kapot was) .. voor de gein even UT gestart .. en raadt eens ???

zelfde framerate.... :?

soms begin ik te twijfelen aan die gasten van NVidia...

Dit zal trouwens uiteraard niet voor alle spellen gelden.
Heeft Unreal niet iets ingebouwd om te voorkomen dat er bij multiplayer te veel verschil in hardware te merken is?
Hij vraagt in de opties toch ook om een gewenste framerate....ik kan me herinneren dat ze zoiets doen zodat mensen met een lage framerate evenveel kogels kunnen schieten als iemand met 300fps.

(bij outlaws, das oud, was dit nog niet....en had je dus geen kans tegen snelle videokaarten)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 20:23 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Heeft Unreal niet iets ingebouwd om te voorkomen dat er bij multiplayer te veel verschil in hardware te merken is?
Hij vraagt in de opties toch ook om een gewenste framerate....ik kan me herinneren dat ze zoiets doen zodat mensen met een lage framerate evenveel kogels kunnen schieten als iemand met 300fps.

(bij outlaws, das oud, was dit nog niet....en had je dus geen kans tegen snelle videokaarten)
eeh framerate is beeldjes per seconde hoor, of je er nou 10000 of 10 haalt het spel gaat even snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow ja probeer eens opengl... haal ik hier ook constant 100+ fps mee, met direct3d maar 60 of minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

try opgl nieuwe driv try de search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bullshit dat een GF2 en D3D in UT bagger is, als je de goede drivers en goede instellingen hebt draait het als een tiet!!
Ik heb een AMD 1GHz, 384ram en een GF2gts, haal max 410 fps, min 80 en gem 140-160 fps op 800x600 32 bit alle instellingen op max!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.lanphen/Pictures/274.jpg

En ik heb evt ook wel plaatjes met meer fps, maar die nog niet geupload, en tuurlijk met bots in beeld wordt het wel minder, maar bijvoorbeeld in Coret zit ik aan gem. 165 fps!

Edit: Met windows 2000.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op vrijdag 22 juni 2001 20:35 schreef SickBastard het volgende:

[..]

eeh framerate is beeldjes per seconde hoor, of je er nou 10000 of 10 haalt het spel gaat even snel...
Het spel gaat wel even snel, maar ga jij maar met 10 fps iemand proberen te raken die voor je rondspringt, als je op dat soort momenten rond de 40 a 50 zit dan is het echt lekker spelen, en als je in je eentje rondloopt maakt het inderdaad niet zoveel uit....

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoodfreden dat dit toch wel baanbrekende spel niet zo goed speelt op een TNT kaart of GEforce is heel simpel: Dit spel, Unreal dus werkt het beste met een Voodookaart engine was speciaal voor glide geschreven zodoende.Hetzelfde is het geval met Ultima 9,waarbij ik dit zelf heb kunnen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op maandag 25 juni 2001 23:07 schreef swier11 het volgende:
De hoodfreden dat dit toch wel baanbrekende spel niet zo goed speelt op een TNT kaart of GEforce is heel simpel: Dit spel, Unreal dus werkt het beste met een Voodookaart engine was speciaal voor glide geschreven zodoende.Hetzelfde is het geval met Ultima 9,waarbij ik dit zelf heb kunnen ondervinden.
Dit spel speelt wel goed met een tnt of een geforce, die heb ik ook allebei gehad en met een p3 450 en een tnt2ultra haalde ik nog 60-80 fps, dus stop er aub mee d3d in UT af te kraken, UT is idd gemaakt voor de voodoo kaarten, maar de d3d ondersteuning is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig taro, rustig, denk aan je bloeddruk. En als je nog eens zo gaat patsen met je framerate dan zorg ik ervoor dat gorby je bant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op dinsdag 26 juni 2001 11:40 schreef Gio het volgende:
Rustig taro, rustig, denk aan je bloeddruk. En als je nog eens zo gaat patsen met je framerate dan zorg ik ervoor dat gorby je bant :)
Ik ben roestig :) ik kan het gewoon niet hebben dat mensen zeggen dat iets zuigt of niet werkt terwijl ze er de drollen verstand van hebben :)

Als het topic nou is Mijn videokaart+UT=bagger dan is dat okay, maar UT+D3D=bagger dan slaat dat nergens op :)

Ennuh hoezo patsen? als je een amd 1333 en nog andere goede hardware hebt, kan je mij makkelijk voorbij blazen met je fps :)

Ik ga nu een biertje drinken met Hican nitrev, ff vieren dat ik op 0.3 punten na mijn P heb gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik merk ook geen verschil in D3D, OpenGL of Glide. Misschien dat Glide voordelen brengt bij echt oude CPU's maar de hedendaagse bak trekt alles in UT makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef DMaarten het volgende:

[..]

ik geloof er ook geen reet van.. ik haal met een GeForce2 GTS + 900Mhz cpu op 1600x1200x32bits net aan 65 fps gemiddeld... dus echt vloeiend is het niet.. pas bij 72 loopt het "te soepel voor het oog"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm geloof het wel allemaal ;)

Maar een feit is dat ik op mijn PC met Radeon 64MB DDR met OpenGL gemiddeld 15 a 20 fps hoger zit dan met D3D.

En daar komt bij dat ik het beeld mooier ( kwa licht inval en kleurgebruik enzo ) vind onder OpenGL >:)

Dus bij is OpenGL beter dan D3D :)

Ik moet echter toegeven dat beneden bij mijn papsie en mamsie UT het beter doet onder D3D ( P550, 128MB, Geforce2MX ).

[slaapedit]
Welterusten allemaal ( ook Taro met z'n Geforce 8 Ultra ) >:)
[/slaapedit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
hé Joker, heb je wel de laatste via 4-1 drivers geinstalleerd :? ii zie nl dat je
een AMD systeem hebt
een collega van me heeft hetzelfde probleem gehad en dit was toen de oplossing
staan, als het goed is, op de cd-rom die bij je mobo hoort

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb UT op 1280 x 1024 en het spel loopt super soepel... :) En dan met een P3 500 Mhz... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb UT op 1024*768 32 bits met alles high met D3D en haal ook 80 fps,gewoon vsync uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai 1280x1024 in D3D met Unreal en het loopt perfect (Geforce 2 MX 220/200)!

Ik heb de detonator 12.60 drivers, misschien dat je die eens kan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Download het prggie UTtweak werkt perfect. Vraag me niet waar je hem kan downen

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Pagina: 1