Wijziging User Review - vincent120420 r.j.deroos

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 13:34
Bij deze:

Kort samengevat. Ik plaats advertentie voor de huidige GPU van mijn zus. r.j.deroos bied een mooi bedrag, en ik ga akkoord. Na wat berichten heen een weer over het verzenden e.d. stuur ik het bericht dat ik niet zeker weet of een enveloppe goedkoper is dan een doosje (qua verzenden). Daarna reageert r.j.deroos 10 dagen niet meer.

Na die 10 dagen stuurt hij ongeveer het volgende: "Heb je hem nog'? Zo ja geef ik de email van mijn *vul zelf een/meerdere familie leden in*.
Dan reageer ik met: "We hebben hem nog wel. Maar mijn zus heeft (nog) niet echt zin om een vervanger te zoeken/kopen. Ik weet dus niet of het heel erg is?"
Daarna vraagt r.j.deroos of hij nog wel te koop is. Ik zeg dat dat aan het bod ligt, want ik vind dat je jezelf na 10 dagen geen reactie te hebben gehad best van mening mag veranderen qua vraagprijs. Niet om die persoon 'uit te melken', maar gewoon qua de moeite en het regelen van een vervanger.

Dan vraagt r.j.deroos om een bevestiging, ik zeg dat ik het met mijn zus zal overleggen, maar ze waarschijnlijk van de koop afziet.

En dat was het laatste van de conversatie.

Als je ook maar een vraag, onduidelijkheid hebt of graag antwoord wilt vraag je dat, en stuur ik direct een antwoord. Dus niet na 10 dagen geen berichten sturen en dan een 2 sterren beoordeling plaatsen.

(dit is geschreven in 3e (achtige) persoon, om het wat duidelijker te maken dan 1 op 1 tegen r.j.deroos).

Advertentie: V&A aangeboden: Asus EAH6670/DI/1GD3 (INTERESSE PEILING)
Profielen:
- Vincent : vincent120420
- r.j.deroos : r.j.deroos
Betreffende beoordeling: http://tweakers.net/aanbod/rating/278169/

Wat ik graag zou willen: Een iets minder harde beoordeling. Ik geef toe dat mijn communicatie niet helemaal geweldig was. Maar zeker geen 2 sterren waard. Stel zelf 4, en heel misschien met zinnige onderbouwing 3 sterren voor. Maar dat gaan we hier uitvinden. Of gewoon helemaal weg, ik begrijp dat als er geen deal oid is er geen beoordeling mag komen.
Ik hoor graag jouw mening en opvattingen r.j.deroos.

Mvg,
Vincent

[ Voor 7% gewijzigd door vincent120420 op 01-12-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 02:02
Hoi Vincent

Alvast even een berichtje dat je weet dat ik t gelezen heb. Helaas heb ik nog niet veel meer tijd dan afgelopen weken dus verwacht niet iedere minuut reactie ;-)

Nog voor ik de beoordeling plaatste was ik al bereid hem weer te verwijderen, juist omdat je 15 bent. Wat ik belangrijk vind, is dat je hier wat van leert. Als je me kan laten zien dat je er wat van geleerd hebt, verwijder ik 'm zonder probleem. Niet dat ik niet ontevreden ben, integendeel. Maar gezien je leeftijd maak ik er geen probleem van als je me overtuigd hebt dat je begrijpt waarom ik ontevreden ben.

En aangezien mods ook meekijken; ik heb geen 2 accounts. 't Verhaal erachter komt nog en waar t op neerkomt is dat we je heus niet willen pesten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Ik wil er graag wat van leren. Maar imho heb ik niks verkeerd gedaan... Dus ik ben benieuwd wat jij dan denkt dat er zo mis is gegaan.

Offtopic (of juist ontopic): Konden we dit dan niet doen voordat je zo'n beoordeling plaatst? Elke dag dat die er zo op staat gaan mensen ook niet beter van mij denken als ze op mn profiel kijken :s En dan heb je ook nog geluk dat ik niet gelijk een haat-beoordeling "terug" plaats

Om alvast een beginnetje te maken. Jij zet dit erin:

"Toen mijn broer vandaag ook contact met hem zocht, bleek hij hem nog steeds te verkopen. Blijkbaar was het bod dus gewoon te laag (terwijl we een deal hadden) en durfde hij dat niet te zeggen. Erg onvolwassen, ik had dit niet verwacht na alle positieve beoordelingen op zijn profiel."

Ik ben nooit gestopt met hem te verkopen. Alleen na die 10 dagen tussenperiode zijn we er wel anders over gaan denken, we vonden het opzich wel goed zo en wilde de kaart pas bij een hoger bod wegdoen.
Het bod is dus inderdaad te laag (geworden) om het voor ons nog de moeite te zijn(!).

"en durfde hij dat niet te zeggen" Dat ik dat niet durf te zeggen is een suggestie aangezien je geen bericht terug had gekregen nadat ik zei dat ik het met mijn zus zou overleggen. (en hoe vaak gebeurt het een Tweaker dan wel niet dat hij vergeet een berichtje terug te sturen?) Want als je gewoon een berichtje terug had gestuurd (al is het in de vorm van een kleine bump) had ik direct een antwoord kunnen geven. En dus niet 10 dagen op een antwoord wachten, dan met een 'ander' account contact opnemen en dan vaststellen dat ik "kinderachtig(?)" bezig ben.

[ Voor 58% gewijzigd door vincent120420 op 02-12-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zie het toch wat anders. Ja, er was een deal. Beide partijen gingen akkoord over het product en de prijs. Maar daarna liet r.j.deroos 10 dagen niets meer van zich horen. Je mag van een koper verwachten dat als er een overeenkomst is dat er daarna snel meters gemaakt worden. In elk geval dat er geld wordt overgemaakt of dat er nadere afspraken gemaakt worden. 10 dagen zonder reactie is een doodzonde. Het is dan ook niet vreemd dat vincent ondertussen andere plannen met de gpu had. Hij had hem desnoods aan iemand anders kunnen verkopen, maar besloot om hem toch maar zelf te houden. En dat meldde hij ook netjes toen r.j.deroos weer contact opnam.
De review van r.j.deroos acht ik dus niet op zijn plaats. Hij heeft hier duidelijk zelf steken laten vallen. Als er een deal is handel je dat vlot af, je laat de andere partij niet onnodig wachten. Wellicht kan r.j.deroos hier zelf nog wat van leren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 03-12-2015 22:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnds
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09 16:11
Ik wil hier als jurist toch wel iets over zeggen. Als je een overeenkomst wil ontbinden, dan moet je de ander wel eerst in gebreke stellen. Uit het voorgaande begrijp ik dat Vincent dat niet heeft gedaan. Een berichtje als "Beste j.rderoos, zou je binnen drie dagen kunnen laten weten hoe we de deal gaan uitvoeren? Anders beschouw ik onze overeenkomst als ontbonden." of iets dergelijks is dan hetgeen je juridisch gezien zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Maar dit is geen officiële deal... U heeft vast gelijk, maar het is hier niet echt van toepassing.
Als er bij een tweedehands deal 10 dagen niet gereageerd word mag je ervanuit gaan dat het niet officieel ontbonden kan zijn.
Maar ik weet niet of r.j.deroos hier op doelt, ik geloof het niet.

Het ging hem meer om het feit dat ik het bod te laag zou vinden. Maar dit is nooit het geval geweest.
De roos heeft contact opgenomen dmv een ander profiel. Hier bood hij €25 excl. , terwijl onze deal €35 was inclusief.

Dus waarom de roos zegt dat ik het bod te laag vond vind ik heel apart... Omdat ik dat bod van €25 afwees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnds
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09 16:11
Tja, ik begrijp ook wel dat de werkelijke wereld en de juridische wereld niet altijd overeenkomen. Gelukkig maar, anders had ik geen werk.
Aan de andere kant, in dit forum wordt regelmatig met artikelen uit het BW gestrooid, dus wilde één en ander graag even nuanceren.
Overigens vind ik het ook niet echt gepast om pas na tien dagen te reageren. Dus ik kan me jouw reactie wel voorstellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Hoi allemaal

Ben het er zeker mee eens dat 10 dagen erg lang is. Heb het niet in de gaten gehad dat het zo lang duurde. waar het mij om gaat is het volgende. Vincent zegt dat -na 10 dagen- zijn zus hem toch maar niet wil verkopen. Ze wil het bij die gpu houden. Dat is hun goed recht. Omdat mijn broer en ik dezelfde neefjes hebben (echt!) en hij hier ook actief is, kwam hij je advertentie ook tegen. We overleggen natuurlijk onderling wie we een berichtje sturen e.d., anders bieden we op dezelfde kaarten. Toen hij ermee aan kwam, vertelde ik 'm dat 't weinig zin had omdat hij 'm niet meer verkocht. ''Maar de advertentie is nog actief.'' Daarop berichtte hij Vincent die zei dat hij de videokaart nog verkocht, terwijl Vicent eerder tegen mij zei dat z'n zus 'm wil houden.
Dat zit me dwars, juist omdat juist die kaart qua voeding en prestaties gekoppeld met hun onboard videokaart de perfecte oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
"Vincent die zei dat hij de videokaart nog verkocht, terwijl Vincent eerder tegen mij zei dat z'n zus 'm wil houden. "

Ik verkoop hem zelfs nu nog steeds. Maar alleen bij een bod waar het verschil tussen deze kaart en haar vervanger klein genoeg is om te overbruggen. Dit is dus precies waarom ik zei van: De moeite zijn.

Als je echt veel geld voor iets krijgt verkoop je hem natuurlijk.
Maar, eerst vonden we het bod goed. maar na even goed overpeinzen vonden we het wel prima zo, hij zou pas weg gaan als het bod hoger zou worden.

Ik ben nooit gestopt met hem te verkopen. Maar door mijn laatste bericht ("Het bod is inderdaad heel mooi. Ik ga het straks nog even vragen, maar ik denk dat mijn zus het bij deze GPU wil houden.") aan jou is dat niet helemaal duidelijk geworden.

Maar het ligt dus aan het bod. Ze houdt deze GPU bij dit bod, mocht die hoger zijn vinden we het misschien wel de moeite om een nieuwe te kopen.

Hopelijk dat het nu iets duidelijker voor je is. Als je weet(/denkt te weten) dat iemand hem niet meer verkoopt, en dan via iemand anders krijgt te weten dat hij hem nog steeds verkoopt snap ik je beoordeling. Maar dat is dus zeker niet het geval hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Ga je nog reageren? Die beoordeling blijft zo alleen maar staan.... Word ik ook niet echt vrolijk van.

• r.j.deroos
Ik vind dat je in dat geval best had mogen melden dat je het bod bij nader inzien te laag vond. Ik dacht inderdaad dat je hem niet meer ging verkopen -aan mij, maar wel aan iemand anders- wat ik erg raar vond.

Deze zinnen interpreteer ik dan ook zo: "Het bod is inderdaad heel mooi. Ik ga het straks nog even vragen, maar ik denk dat mijn zus het bij deze GPU wil houden.
Wat ik al zei, na 10 dagen is het gevoel een beetje weg van het aanschaffen van een nieuw product. Je vind het dan eigenlijk wel prima."

Je zus wil het erbij houden en hem niet meer verkopen. Het gevoel van een nieuw product aanschaffen is weg. Daaruit maak ik niet op dat je het bod te laag vindt, maar dat jullie de kaart liever niet meer verkopen.

Als je het anders bedoelde is er sprake geweest van miscommunicatie. Dan zal ik de beoordeling ook aanpassen/weghalen.

• vincent120420
Bod was mooi, maar nadat we 10 dagen hebben kunnen nadenken zijn we tot de conclusie gekomen dat we toch meer ervoor wilden hebben, om die nieuwe kaart makkelijker te kunnen kopen.

Bod was dus nog steeds een mooi bod, zeker in verhouding, maar voor ons dus niet (meer).

Als je graag iets nieuws wilt hebben geef je er met gemak wat meer geld aan uit, en dus weer, na 10 dagen was de idee weg. We wilden opzich nog wel een nieuwe, maar dan moesten we wel met meer krijgen voor de oude.

Maar ik heb het gevoel dat ik in herhaling ga vervallen... Zeg al 5 post's hetzelfde.

Als iemand komt die 40 exclusief bied (bij wijze van) zal het best wel eens kunnen dat we hem verkopen.

Ik had beter gelijk 100% open kunnen zijn, en zeggen dat we het toen te laag vonden, maar om niet gelijk potentiële klanten af te schrikken bracht ik het wat minder direct, om ons zelf nog wat ruimte te creeren en minder 'hard' aan te komen. (soms denk ik gewoon teveel aan anderen :P) En dat is dus waarom jij dacht dat we het niet meer verkochten, wat dus niet zo was.

Dit alles komt dan dus ook voort uit miscommunicatie. Maar ik ga meestal veel te snel van start, en kom dan "in de problemen". Ik ga al snel akkoord, terwijl ik dan eigenlijk nog moet aftasten. Dus dat is denk ik de grootste leerpunt voor mij.
Plus het feit dat ik met dit soort situaties iets transparanter en duidelijker ben, daar ga ik voortaan dan ook aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.j.deroos
Het is mij nu duidelijk. Zag alleen dat ik zelf de review niet meer kon verwijderen, als een mod dat voor je kan doen zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
Als wij beiden akkoord gaan met het verwijderen van de beoordeling haalt een mod hem weg.
Wat dus het geval is. Dus, bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
bumpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Done.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.