Op de N300A heb je ook een analoge aansluiting. Het scheelt maar € 1,45 per maand of je wel of geen vast bellen neemt bij Ziggo.
Het Ziggo nummer gebruik je dan om gebeld te worden en uitgaand gebruik je dan CC (of bijvoorbeeld CosmoVoip, die naar mobiel nog goedkoper is). Als cli nummer (nummerweergave) kun je dan je Ziggonr blijven houden. Als je ooit problemen hebt met de Voip providers ben je in ieder geval nog bereikbaar via de analoge lijn.
Dat is allemaal vrij eenvoudig in te stellen op de N300A.
Ik heb de
Gigaset C530 IP (=N300 IP + C530H handset), ook Ziggo alles-in-1 en het werkt perfect zo. Heb diverse Voip providers (BudgetPhone, CheapConnect en CosmoVoip). Met de handsets kan ik zelf bepalen hoe ik bel. De Ziggo lijn heb ik de naam Ziggo (DUUR!) gegeven.
Je kunt per handset instellen of je de keuze hebt of dat je een handset een vooraf ingestelde provider gebruikt.
Ik heb ook wat extra makkelijke nummers bij BP en CC uitgekozen. Je kunt ook nummers uit een andere regio (bijvoorbeeld 010, 070, 015 etc) kiezen. Bij CC ook buitenlandse nrs uit: Engeland, USA, Zweden, Letland, Estland, Denemarken, Tsjechië of Canada.
BP gooi ik eruit, die is net ff te duur in vergelijking met de andere.
TIP: als je voor CheapConnect gaat, maak eerst een account aan en waardeer op. Daarna pas je bestellingen doen vanuit je tegoed. Opwaarderen kost namelijk € 0,49 per keer.
[
Voor 3% gewijzigd door
slb op 05-12-2015 23:58
]