Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik krijg binnen enkele dagen m'n voip centrale.

Echter moet ik nu een account aanmaken bij een voip provider.

Daarnaast heb ik nu een alles in 1 pakket van ziggo, kan ik daarbij mijn eigen telefoonnummer porteren naar een andere voip aanbieder ?

Ik zit te denken aan CheapConnect, heeft iemand daar ervaring mee ?

Of kan ik beter naar een andere provider kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Porteren is geen probleem technisch gezien. Echter als je een lopend contract hebt misschien even navragen. Wat voor voip centrale wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Het wordt een Gigaset N300A IP DECT Basisstation.

http://www.voipshop.nl/gi...Jrrp-SkwMkCFSsEwwodpooDiw

ga van de week bellen met ziggo, binnen een maand loopt mijn contract af. dus zal een pakket nemen met alleen televisie en internet. Ik ben totaal niet bang voor de technische ingreep, dat is een fluitje van een cent.
Echter waar het vrijwel altijd fout gaat zijn de procedures en het moment van uitvoeren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
In dat geval is het heel simpel. Geen contact opnemen met Ziggo en portering aanvragen bij Cheapconnect. De rest wijst vanzelf, nummer is zo in de N300A geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Op de N300A heb je ook een analoge aansluiting. Het scheelt maar € 1,45 per maand of je wel of geen vast bellen neemt bij Ziggo.

Het Ziggo nummer gebruik je dan om gebeld te worden en uitgaand gebruik je dan CC (of bijvoorbeeld CosmoVoip, die naar mobiel nog goedkoper is). Als cli nummer (nummerweergave) kun je dan je Ziggonr blijven houden. Als je ooit problemen hebt met de Voip providers ben je in ieder geval nog bereikbaar via de analoge lijn.

Dat is allemaal vrij eenvoudig in te stellen op de N300A.

Ik heb de Gigaset C530 IP (=N300 IP + C530H handset), ook Ziggo alles-in-1 en het werkt perfect zo. Heb diverse Voip providers (BudgetPhone, CheapConnect en CosmoVoip). Met de handsets kan ik zelf bepalen hoe ik bel. De Ziggo lijn heb ik de naam Ziggo (DUUR!) gegeven.

Je kunt per handset instellen of je de keuze hebt of dat je een handset een vooraf ingestelde provider gebruikt.

Ik heb ook wat extra makkelijke nummers bij BP en CC uitgekozen. Je kunt ook nummers uit een andere regio (bijvoorbeeld 010, 070, 015 etc) kiezen. Bij CC ook buitenlandse nrs uit: Engeland, USA, Zweden, Letland, Estland, Denemarken, Tsjechië of Canada.

BP gooi ik eruit, die is net ff te duur in vergelijking met de andere.

TIP: als je voor CheapConnect gaat, maak eerst een account aan en waardeer op. Daarna pas je bestellingen doen vanuit je tegoed. Opwaarderen kost namelijk € 0,49 per keer.

[ Voor 3% gewijzigd door slb op 05-12-2015 23:58 ]

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, bedankt voor de tips, nog een paar vragen:

Als ik m'n nummer bij ziggo hou, hoe ben ik daarop dan bereikbaar ?
blijft dit nummer gewoon werken als ik de analoge aansluiting van de N300A met m'n ziggo modem verbind ?

Hoe kan ik instellen dat ik via de ziggo lijn wil bellen ? (zie dat namelijk niet bij de lijnen instellingen staan)

Beetje jammer ook dat CheapConnect niet tussen de lijst met aanbieders staat, nu moet je een hele riedel instellingen opzoeken om hem te laten werken.

Als ik nog geen tegoed bij CheapConnect heb, kan ik dan ook m'n voip connectie niet testen ?
Wil het eigenlijk graag eerst even testen alvorens het account op te waarderen.

Kan ik met een alles in 1 pakket van Ziggo (incl. bellen) zonder problemen een nummer portering aanvragen via CheapConnect ? ben eigenlijk bang dat ziggo dat weigert omdat dat nummer bij mijn abonnement hoort.
Hoe gaat ziggo dan telefonie aanbieden bij mij, als m'n nummer is geporteerd ?

[ Voor 47% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 20:56
Piet400 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:01:
Ok, bedankt voor de tips, nog een paar vragen:

Als ik m'n nummer bij ziggo hou, hoe ben ik daarop dan bereikbaar ?
blijft dit nummer gewoon werken als ik de analoge aansluiting van de N300A met m'n ziggo modem verbind ?

Hoe kan ik instellen dat ik via de ziggo lijn wil bellen ? (zie dat namelijk niet bij de lijnen instellingen staan)
Wanneer je je analoge lijn in de N300A steekt, komen binnenkomende gesprekken daar gewoon op binnen. Bij je VOIP-provider kun je aangeven welk telefoonnummer je wil gebruiken om 'uit' te bellen. Het uitgaande telefoonnummer is als het ware een 'nep' caller-ID die wordt meegegeven door je VOIP-provider.

Heb dezelfde setup met FreeVoipDial en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
ok, stel dat de voip aanbieder een issue heeft, hoe selecteer ik dan dat ik via Ziggo naar buiten wil bellen ?
Moet ik dan in 1 van de 6 profielen alle ziggo gegevens invullen ? zo ja waar vind ik die ?

[ Voor 71% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Binnen de configuratie van de lijnen: <ip-adres N300A>/settings_telephony_assignment.html

Hier staat een optie voor de alternatieve lijn:

Alternatieve lijn
Alternatieve lijn als de VoIP-lijn offline is.
Automatisch terugvallen op vaste lijn: Ja Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, duidelijk, thnx.

Dus vaste lijn wordt hiermee de analoge verbinding bedoeld die de N300A met het ziggo modem verbind ?

Waar kan ik overigens m'n caller ID aanpassen ?
Wil graag m'n 'standaard' nummer meesturen als ik via CheapConnect bel.

Moet ik overigens nog poorten forwarden van m'n ziggo modem naar de N300A ?

zo ja, welke ? 5060 of nog meer ?

[ Voor 51% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Bij de melding "aanmelden mislukt" de account gegevens goed contoleren met name nummerformaten en loginnamen.
Mijn UPC EPC3925 modem blokkeert Sip poorten omdat hij ze zelf nodig heeft. Intern werkt UPC met dezelfde SIP oplossing, alleen geven ze de gegevens hiervan niet vrij. Het opzeggen van het telefoonnummer is geen oplossing. hij blijft ze blokkeren. De oplossing die dan overblijft is het in bridge laten zetten van het modem naar wel een goede router. eventueel kan forwarden met DMZ ook. alleen wel dubbel NAT.

Tweede antwoord: ja de alternatieve is de analoge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
M'n CheapConnect instellingen blijken nu wel goed, hij geeft aan 'Verbonden' .
Het "vaste net" is ook verbonden nadat ik een rj11 kabeltje tussen modem en N300A heb gelegd.

Als ik uitbel via CheapConnect, krijg ik een ingesprek toon. (mogelijk omdat ik nog geen tegoed heb)
Als ik uitbel via het 'vaste net' is de lijn gewoon dood.

Ondanks dat ik nog geen tegoed heb op m'n voip account, moet ik toch wel gewoon kunnen bellen en gebeld worden via het vaste net ?

[ Voor 44% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Verbonden is een goed voorteken
Ik denk dat je zelf het antwoord gegeven hebt een regel boven je vraag. CC is een prepay systeem als er geen tegoed is doen ze niks, maar je hebt wel verbinding met ze. Als de telefoon overgaat kun je ook opnemen en is er een betaalde verbinding wat dus niet kan. De enige optie die overblijft is de ingesprektoon.

Account dus even opwaarderen en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, uitstekend lijkt me inderdaad een goed voorteken.

Ik had de N300A ip op het 2e rj11 poortje van m'n ziggo modem aangesloten, maar als ik dan uitbel via vaste lijn krijg ik geen kiestoon. klopt het dat dit maar op 1 poortje werkt ?

Na hem op het 1e poortje aan te hebben gesloten werkt het wel. maar het lijkt me wel makkelijk, om de gewone verbinding naast de verbinding met de N300A te hebben draaien totdat alles in orde is.

[ Voor 29% gewijzigd door Piet400 op 09-12-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Je moet de analoge lijn met een telefoonkabel (4-aderig) aansluiten op je Ziggo-modem.

Net zoals je eerder je telefoon aangesloten had dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Hij werkt inmiddels goed.
Heb m'n cheapconnect account opgewaardeerd en kan er ook mee bellen.
Ik heb m'n vaste nummer opgegeven welke ik wil zien voor nummer weergave, maar dit werkt nog niet.

Als ik naar m'n mobiel bel dan zie ik een +777.... nummer uit rusland.

zit daar even tijd tussen of moet ik nog iets anders doen om m'n eigen nummer te kunnen zien.
via de site heb ik dit al opgegeven en bevestigd middels een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Ik heb geen ervaring met CC, alleen met FreeVoipDial (Dellmont), daar kun je in je account het uitgaande nummer instellen. Dit nummer moet je bij valideren, als controle dat het nummer wel van je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
Dat is exact wat ik ook heb gedaan bij CC.
ff checken vandaag of het nog zo is. misschien zit er een kleine vertraging in.

• Piet400
Hebben jullie enig idee of je een specifiek toestel nodig hebt om een lijn te kunnen kiezen waarmee de N300A IP uitbelt ?

Ik lees dat als je achter het nummer #4 mee geeft bijvoorbeeld dat hij dan via de 4e geconfigureerde voip aanbieder naar buiten gaat.

Echter als ik dat doe vanaf mijn C595 doet ie dat niet.

Wat ik wel kan instellen op de N300A IP is dat je bij elk uitgaande gesprek kan kiezen welke lijn je wilt gebruiken, maar dat wil ik niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Piet400 op 11-12-2015 18:29 ]

Pagina: 1