[Laptop] Peaq: Ervaringen en discussietopic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29
Peaq is het huismerk van Media Markt.

Afbeeldingslocatie: http://nl.mypeaq.com/fileadmin/user_upload/social/peaq.jpg
Supermarkten en warenhuizen hebben huismerken, dus waarom zou een elektronicawinkel dat niet kunnen hebben? Die vraag moet de Media Markt zich gesteld hebben voordat Peaq in het leven werd geroepen. Ondertussen is het merk Peaq terug te vinden op speakers, desktops en sinds eind 2014 ook op laptops.

Een nieuw laptopmerk beginnen is een grote stap; de concurrentie is namelijk moordend, en heeft Samsung en Sony in de afgelopen jaren hun laptopdivisies gekost. Peaq zal zich dus moeten onderscheiden om niet hetzelfde lot te ondergaan.
Dit schreef Tweakers in April van dit jaar in een Review van een aantal modellen.

Tot op heden lukt het Media Markt redelijk om zich te onderscheiden met features die binnen hetzelfde prijssegment niet altijd elders verkrijgbaar zijn. Zo is er op moment van schrijven bijvoorbeeld voor €269 de PNB C1011 - I0N1 wat het de goedkoopste laptop met Full HD IPS-scherm op de markt maakt.

FAQ

Zijn Peaq laptops te upgraden?
Peaq laptops zijn vaak beperkt te upgraden. Zowel geheugen als SSD zitten soms op het mainboard vastgesoldeerd. Er zijn ook modellen waar met een HDD caddy de ODD vervangen kan worden door een extra harde schijf.
Maakt Peaq al zijn laptops zelf?
Nee. Laptops van Peaq worden gebouwd door een ODM. Dat verklaart waarom Peaq-laptops soms qua uiterlijk behoorlijk van elkaar verschillen. Toegegeven, het grote Peaq-logo op het geborsteld metalen deksel, de grijze kleur en de toetsenbordlay-out zijn hetzelfde, maar de rest de modellen verschilt vaak behoorlijk. Zo verschillen de vorm van de behuizing, het scharnier, de vorm van de touchpad, de locatie van de aansluitingen en de laders, die dus niet altijd uitwisselbaar zijn. De odm produceert zijn laptops niet exclusief voor één merk; de Peaq S1115 gaat bijvoorbeeld in een andere hardwareconfiguratie ook door het leven als Medion S6417.

Bron: reviews: Peaq-laptops: schermen met het scherm

Huidige modellen

Peaq PNB C1011 - I0N1
Peaq PNB C1014 - I1NL
Peaq PNB S1015 - I2N2
Peaq PNB S1115 - IMNL
Peaq PNB P1115 - I5NL
Peaq PNB P1115 - I7N2 ALURS
Peaq PNB P1115-I5NL ALU
Peaq PNB S1013-I5N1 ULTRA

Peaq in het nieuws

Media Markt komt met eigen laptop- en tablet-lijn in Nederland

Reviews

Peaq-laptops: schermen met het scherm
Peaq PNB S1115 - I3NL review door atlaste
Peaq PNB S1015 - I1NL review door HitDyl

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29
Ik zit er aan te denken om de Peaq PNB C1014 - I1NL aan te schaffen, voor onderweg-laptop. Hij is vooral bedoeld voor wat internetten, geluidsbewerking en wat simpele spelletjes als OpenRA enzulks.

Ps: Dit is mijn eerste grote topic TS. Ik heb de FAQ en het beleid er op nagelezen maar het kan zijn dat ik nog iets stoms vergeten ben. Feedback is welkom!

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel minder HK gemaakt.

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55

R-P

Weet iemand of die 14"versie uitgebreid kan worden qua intern geheugen? Ik lees verschillende berichten hierover in reviews. Ene keer 'onboard', volgende keer weer niet.

Ik had hem besteld bij MM maar bleek niet leverbaar dus nog geen kans gehad dit zelf te onderzoeken. Mits uitbreidbaar lijkt hij me ideaal voor mijn dochter.

[ Voor 27% gewijzigd door R-P op 18-02-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Zojuist een PEAQ laptop aangeschaft voor iemand anders, die er Windows 7 op wil hebben. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een bootable DVD of USB die de laptop pakt.
Heb deze handleiding al geprobeerd, maar helaas geen succes. Iemand een oplossing?

EDIT:Dankzij deze tutorial pakt ie de USB stick nu wel, maar blijft ie hangen bij 'Starting Windows' als verschillende bestanden geladen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door RHPJS op 27-02-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
In de pricewatch staan een aantal Peaq laptops op "wordt verwacht". Deze hebben allen nieuwe skylake processors. De onderstaande laptop lijkt mij het meest interessant. Heeft iemand een idee wanneer de laptops beschikbaar zullen komen?

pricewatch: Peaq PNB P2015-I7N1
Pagina: 1