Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeuven77
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Sinds dat ik windows 8 had, en vervolgens windows 10 heb ik steeds last met mijn wifi.
Ik heb dus een desktop, met wifi usb, omdat er geen mogelijkheid was om een kabel naar mijn pc te trekken.
Bij windows 7 had ik er weinig tot geen last van, maar nu disconnect ik elke keer wanneer ik bijv. boven een bepaalde hoeveelheid internet gebruik. Dit verschilt van hoge kwalitieit youtube filmpjes kijken, of het bijv. bij het downloaden van film e.d.

ik weet niet hoe ik die kan verhelpen. heb al veel gegoogled maar nog geen (werkende) oplossing tegen gekomen.

wanneer internet stopt, stopt mijn muis en toetsenbord ook voor een seconde of wat . (allemaal usb aangesloten.)

Het is heel vervelend als ik de pc nodig heb, en ondertussen iets wil downloaden.

b.v.d. :)

zeuven77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Kan je specs geven van je moederbord en WiFi adapter?
Is er voor een van beiden een nieuwe firmware versie beschikbaar?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeuven77
lier schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:39:
Kan je specs geven van je moederbord en WiFi adapter?
Is er voor een van beiden een nieuwe firmware versie beschikbaar?
PC specs

Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
AMD Phenom II X4 945
Deneb 45nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 700MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI 760GM-P23(FX) (MS-7641) (CPU
Grafisch
Generic Non-PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 6700 Series (Sapphire/PCPartner
Opslag
465GB Western Digital WDC WD5000AZRX-00A8LB0 ATA Device (SATA
465GB Hitachi HTS545050B9A300 ATA Device (SATA)
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device

de wifi adapter:
TP-link wireless adapter

TL-WN721N | 150Mbps

alvast bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door zeuven77 op 02-12-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zeuven77 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:15:
[...]
de wifi adapter:
TP-link wireless adapter

TL-WN721N | 150Mbps

alvast bedankt
Je meldt niet waar die adapter mee moet verbinden maar een ding is dudelijk: dit is de meest low-end adapter die je had kunnen hebben. Dat betekent niet alleen dat je maximumsnelheid lager ligt, maar dat dat ding sowieso weinig ontvangstgevoeligheid heeft en dus veel sneller last gaat krijgen van interferentie of demping.

Waarom?
"150Mbps" betekent een actieve antenne. Meer antennes is meer ontvangstgevoeligheid. Je kunt het heel bont maken (high-end apparaten gaan momenteel richting vier), maar twee antennes ipv een biedt je een enorme verbetering zonder veel te kosten. Komt bij dat "150Mbps" meestal ook inhoudt dat je alleen in de 2.4GHz frequentieband kunt werken. Hoeveel dat uitmaakt hangt af van je situatie (vrijstaande betonbunker vs binnenstad met houten vloeren en dunne muren), maar anno 2015 zou ik altijd aan clientzijde dualband (dus 2.4GHz en 5GHz) support aanraden.

Tenslotte is WiFi-ac sneller, maar alleen bij goed signaal. Ik zou dat als minst belangrijke factor meetellen, in de categorie "als je toch bezig bent". Waarom? Omdat de meerwaarde van ac alleen blijkt bij goed signaal. Als je verbinding wegvalt, heb je geen goed signaal. AC gaat daar niets aan veranderen.

Maar goed, zonder info over je situatie of glazen bol kunnen we weinig concreets aanraden. Kun je even aangeven:
- welke modem/router/AP je gebruikt (exacte modelnr, ook al is het een 'standaardmodem van provider X'!)
- waar staat dat AP?
- wat bevindt er zich allemaal tussen AP en de desktop PC in? (muren, vloeren etc, en waar zijn ze van gemaakt?)
- hoe ziet de buurt eruit? Nieuwbouw of oud, hoge dichtheid of laag?
- settings in je AP? En dan vooral welk kanaal, welk kanaalbreedte (20 of 40MHz) en welke security settings?

Je zegt dat kabel trekken "onmogelijk" is. Dat is natuurlijk niet waar. Waar een wil is, is een weg. Wees eerlijk met jezelf en met ons: je kunt wel, je wilt niet. Allicht kunnen we je helpen met tips hoe het wel voor elkaar te krijgen. Dat gaat *altijd* een stuk goedkoper zijn dan willekeurig welke WiFi-oplossing (15m Cat5e kost EUR 8...), het is altijd performanter en altijd stabieler. Ja, het kan iets meer moeite kosten met aanleggen, maar dan ben je er voorgoed vanaf.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeuven77
Hallo,

ik snap je even niet.
Bereik is 4/4. snelheid snel zat.
Mijn probleem is dat de USB poort er mee ophoud, bij intensief gebruik van internet. mijn muis en toetsenbord houden er dan ook voor een paar seconden mee op. Met windows 7 nooit last van gehad. Na upgrade naar windows 8 en vervolgens 10 bleef ik er last van houden.

Mijn muis (usb) disconnect samen met mijn wifi USB.
er zijn geen nieuwere drivers beschikbaar voor de wifi. ik denk dat het een windows fout is.

Het is echt niet mogelijk om een kabel te trekken, de pc is op 1e verdieping en de spauw is al volledig dicht/geisoleerd. dan zou ik de kabel in het zicht naar boven moeten trekken, en dat is niet de bedoeling ;)

bij gebruik van windows 7 nooit last gehad. Toen kon ik makkelijk met 5-7 mb/seconde downloaden zonder dat er iets gebeurde.

nu bij windows 8 en 10 disconnect die bij een lage download snelheid en youtube of (internet)radio op de achtergrond

ik denk dat het een windows fout is, maar ik weet niet hoe en wat ik dat kan verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zit je hier in het verkeerde subforum - USB is iets voor Overige Hardware en Windows hoort in Windows Clients :o

Ik vraag me af of het een Windows-probleem is als je muis ook tegelijk problemen krijgt. Dit klinkt alsof de USB-poorten onvoldoende voeding krijgen. Dat kun je makkelijk uitsluiten als je een powered USB hub hebt (bijv USB poorten in je monitor ofzo). Sluit alle USB-apparaten daarop aan en kijk of het probleem dan ook optreedt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 07:44
Ik ben met dion_b in deze. Dit lijkt een voedingsprobleem.
Heb je nog meer USB apparaten aangesloten? -> indien ja -> even verwijderen.

Ik zie ook geen voeding vermeld in je OP? Ik zie wel een systeem wat niet het meest zuinig zal zijn v.w.b. stroomverbruik en wat wellicht al iets ouder is? Ik twijfel echt aan je voeding, vergeet niet dat deze dingen na verloop van tijd minder worden, vooral als ze flink belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Die paar honderd mA?

Imho is het beste een PCI-E kaartje nemen met een wat bekendere chipset. Ik ben er alleen niet heel erg in thuis maar ik weet wel dat mijn TP-link sticks echt waardeloos zijn qua kwaliteit. Ik heb ook last van vage disconnects met een usb3 ac-adaptertje.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1