Toon posts:

Vloertegels kopen (Duitsland)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 19:17
We (vriendin en ik) verhuizen over circa een half jaartje naar een nieuwbouwwoning en we zitten nu een beetje rond te neuzen op internet naar tegels voor in de woonkamer.

Onze keuze ging al vrij snel uit naar de refin larix natural tegel, maar daar betaal je al snel 42m2 voor.

Maar binnenkort willen we ook even naar Duitsland waar toch de prijzen een stuk lager zijn.

http://www.fliesenxl.com/nl/vloertegels/houtlook.html
http://fliesen-rundmund.c...jl-en-een-eerlijke-prijs/

Weten jullie toevallig nog goede adressen in Duitsland? (in de buurt van Enschede)

Waar moet een A kwaliteit tegel aan voldoen? (door en doorbakken?)

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik zie geen reden waarom dit in de beslotenheid van TL besproken moet worden. TL -> AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
wij hebben een tijd geleden onze tegels bij Fliesen Huning gekocht (dichtbij bocholt) http://www.fliesen-huening.de/nl/ .

• Isane
_Hades_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:10:
wij hebben een tijd geleden onze tegels bij Fliesen Huning gekocht (dichtbij bocholt) http://www.fliesen-huening.de/nl/ .
Thanks. En een beetje tevreden over de kwaliteit van de tegel?

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:12
Kwaliteit van tegels in Duitsland is gelijk, zo niet beter, dan in Nederland.

Zelf heb ik bij Toom in Meppen mijn vloertegels gekocht, vloertegels met een houtmotief. De "echtheid" van het houtmotief is bij de tegels die ik in Duitse zaken heb gezien veel beter dan bij tegels die ik in Nederland heb gezien.

Daarbij komt dat je in Duitsland voor dezelfde kwaliteit inderdaad minder geld betaald.

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Hades_ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:10:
Daar ben ik ook al een paar keer geweest. Goede zaak!
Ik heb mijn eigen tegels gekocht bij fliesen Geukes, ook in bocholt.

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-03 11:37
Kaasplank schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:33:
[...]

Daar ben ik ook al een paar keer geweest. Goede zaak!
Ik heb mijn eigen tegels gekocht bij fliesen Geukes, ook in bocholt.
Als ik google op Fliesen Geukes, kom ik uit op Baucenter Geukes. Is dat hem?

• Kaasplank
  • Niet online
Zit daar wel in de buurt ja. Bouwcentrum komt eerst en verderop zit de tegelzaak

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-03 11:37
thnx!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02 13:13
Kijk eens naar pvc-vloeren van Design Flooring, echt een veel beter product dan keramische tegels. Het is een massieve versie van vinyl, en door het gebruik van was, die keer in het jaar, slijt het ook niet

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 14:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Houd er wel rekening mee dat tegels erg zwaar zijn. Ik heb een "paar" vloertegels voor een keuken van 3 x 3 m achterin de auto gemikt. Daar zakte hij toch flink van door zijn achterveren, en de besturing werd er ook niet echt beter van O-) .

Als je wat gaat halen, neem dan gelijk een aanhangwagen mee die genoeg mag dragen.....

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-03 15:29
Ook ik heb de tegels bij Toom gekocht. Ze hebben ook altijd een hoekje met laatste oplages en daar kan je meestal hele pakketen voor een paar euro krijgen. Kwaliteit aardig hoog aangezien ik nu al vakers pannen en andere zaken heb laten vallen en de tegels als nieuw eruit zien.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Kaasplank
  • Niet online
Johannes77 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:33:
echt een veel beter product dan keramische tegels.
Fijn zo'n loze bewering. Ik wil dan graag weten waarom precies?

• Johannes77
Kaasplank schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:57:
[...]

Fijn zo'n loze bewering. Ik wil dan graag weten waarom precies?
Ik heb ze in het verleden geleverd, en in de praktijk zijn ze echt onverwoestbaar, bokito-proef. Als je in normen wil horen, ze gaan tot slijtklasse 42 en 43 dan heb je het er over dat je met een palletwagen en vrachtwagen over heen mag rijden. Misschien had ik alle gegevens er bij moeten zetten, maar daarvoor stond de link er bij. Met de originele was van Design Flooring slijt alleen de waslaag, en niet de vloer. Dit geld ook voor andere pvc-vloeren, alleen zijn die echt minder mooi dan Design Flooring.

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:42
Johannes77 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:25:
[...]
Ik heb ze in het verleden geleverd, en in de praktijk zijn ze echt onverwoestbaar, bokito-proef. Als je in normen wil horen, ze gaan tot slijtklasse 42 en 43 dan heb je het er over dat je met een palletwagen en vrachtwagen over heen mag rijden. Misschien had ik alle gegevens er bij moeten zetten, maar daarvoor stond de link er bij. Met de originele was van Design Flooring slijt alleen de waslaag, en niet de vloer. Dit geld ook voor andere pvc-vloeren, alleen zijn die echt minder mooi dan Design Flooring.
Dit is gewoon verkapte reclame. Jouw link verwijst gewoon naar de hoofdpagina en niet naar specificaties o.i.d. waar je wel naar verwijst.

On Topic: Bij fliesen huening ben ik ook geweest. Prijs en kwaliteit zijn wij meer dan tevreden over.

• Isane
Bedankt voor alle reacties. Dit helpt me zeker de goede kant op!

• Johannes77
virtualite schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:19:
[...]

Dit is gewoon verkapte reclame. Jouw link verwijst gewoon naar de hoofdpagina en niet naar specificaties o.i.d. waar je wel naar verwijst.
Ik heb zelf geen binding met dit bedrijf meer, en geen gewin bij de aanschaf door anderen van producten van dit product. Het is alleen mijn oude vakgebied, en ik weet er best wel wat vanaf, en als er advies gevraagd wordt, dan komt die: er komt advies.

Prijstechnisch zijn pvc-vloeren best interessant, val-schade zoals bij keramische tegels is minder vaak voorkomend en juist die van Design Flooring lijken echt op hout, of steen e.d.. (relief van hout komt overeen met de tekening onder de slijtlaag)

Nogmaals, ik heb geen binding met het bedrijf, ik kan zo andere bedrijven noemen die dit maken (Novilon, Tarkett (vermoedelijk ook leverbaar via Ambiant in Nederland) en anderen), en laten we het nu over de inhoud van de vraag van TS houden!

• Isane
Zaterdag maar even wat adressen bezoeken in Duitsland! Bedankt

• Isane
melek-taus schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:41:
Ook ik heb de tegels bij Toom gekocht. Ze hebben ook altijd een hoekje met laatste oplages en daar kan je meestal hele pakketen voor een paar euro krijgen. Kwaliteit aardig hoog aangezien ik nu al vakers pannen en andere zaken heb laten vallen en de tegels als nieuw eruit zien.
masterslave schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:20:
Kwaliteit van tegels in Duitsland is gelijk, zo niet beter, dan in Nederland.

Zelf heb ik bij Toom in Meppen mijn vloertegels gekocht, vloertegels met een houtmotief. De "echtheid" van het houtmotief is bij de tegels die ik in Duitse zaken heb gezien veel beter dan bij tegels die ik in Nederland heb gezien.

Daarbij komt dat je in Duitsland voor dezelfde kwaliteit inderdaad minder geld betaald.
Toom is zo te zien een bouwmarkt in Duitsland. Ik neem aan dat elke bouwmarkt het zelfde assortiment heeft?

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-03 15:29
Isane schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:26:
[...]

[...]

Toom is zo te zien een bouwmarkt in Duitsland. Ik neem aan dat elke bouwmarkt het zelfde assortiment heeft?
Met de normale voorraad wel. Alleen de uitverkoop niet. Ik heb destijds bij twee Tooms mijn wandtegels gehaald, beide hadden ze net te weinig, maar gelukkig verkopen ze hetzelfde.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:12
Isane schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:26:
[...]

[...]

Over het algemeen is het assortiment in alle bouwmarkten gelijk. Vergelijk het met de Gamma/Praxis, in de basis hebben ze overal hetzelfde.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee