Omdat mijn huidige moederbord is overleden (Gigabyte Z77X-UP7 UD) en de µP (i7) van het Socket 1155 type is zal ik weer van scratch moeten beginnen.
Budget max. 1500 voor mobo, µP, koeler en Mem.
waterkoeling wil ik met dit spul zeker gaan proberen voor het eerst maar een goede EN ook leuke installatie kost een boel €€€ (iets wat er uitziet als een griezelfilm laboratorium)
oke.
De videokaart had ik al gekocht omdat ik dacht dat die de oorzaak was.
R9 380 4GB
Bij mijn oude setup zou dit een Rolls zijn geweest, bij de nieuwe een middenmoter maar goed, dat kan later vrij simpel worden geupgraded.
Dan de cpu dan, die keuze ligt redelijk voor de hand, Socket 2011-3 is de toekomst dus:
i7 5820K
Vervolgens moet dat ding een fundamentje hebben en dit bord"je" heeft een erg hoog kwijlgehalte.
MSI Godlike
De voeding komt uit de oude setup
http://tweakers.net/price...cificaties/Seasonic PL1KW
Koeling.
De oude Zalman zal er denkelijk niet op kunnen, jammer want die heeft een hoog CEWL gehalte
Zalman koeler
Misschien deze dan maar als opvolger:
[Noctua HD-D15S
Tenslotte nog geheugen, DDR4 wordt dat dus:
Carsair Vengeance 3MHz
De rest komt uit de oude setup, samsung evo ssd, een bende hd's, kast enz
vragen die er overblijven
Hoe zit dat met het geheugen, de oude setup had 16MB wat 5 jaar geleden veel was.
Windows 7 blijft er voorlopig op draaien.
Maar is 32 oke in combinatie met win7?
Iemand die nog wat problemen ziet aankomen?
TIA
Hans
PS Halflife 3 moet er op kunnen draaien :
Budget max. 1500 voor mobo, µP, koeler en Mem.
waterkoeling wil ik met dit spul zeker gaan proberen voor het eerst maar een goede EN ook leuke installatie kost een boel €€€ (iets wat er uitziet als een griezelfilm laboratorium)
oke.
De videokaart had ik al gekocht omdat ik dacht dat die de oorzaak was.
R9 380 4GB
Bij mijn oude setup zou dit een Rolls zijn geweest, bij de nieuwe een middenmoter maar goed, dat kan later vrij simpel worden geupgraded.
Dan de cpu dan, die keuze ligt redelijk voor de hand, Socket 2011-3 is de toekomst dus:
i7 5820K
Vervolgens moet dat ding een fundamentje hebben en dit bord"je" heeft een erg hoog kwijlgehalte.
MSI Godlike
De voeding komt uit de oude setup
http://tweakers.net/price...cificaties/Seasonic PL1KW
Koeling.
De oude Zalman zal er denkelijk niet op kunnen, jammer want die heeft een hoog CEWL gehalte
Zalman koeler
Misschien deze dan maar als opvolger:
[Noctua HD-D15S
Tenslotte nog geheugen, DDR4 wordt dat dus:
Carsair Vengeance 3MHz
De rest komt uit de oude setup, samsung evo ssd, een bende hd's, kast enz
vragen die er overblijven
Hoe zit dat met het geheugen, de oude setup had 16MB wat 5 jaar geleden veel was.
Windows 7 blijft er voorlopig op draaien.
Maar is 32 oke in combinatie met win7?
Iemand die nog wat problemen ziet aankomen?
TIA
Hans
PS Halflife 3 moet er op kunnen draaien :
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 20:26 ]