Hoi,
Ben al een tijd eigenaar van een Canon 550D icm met een 18-200 Tamron en een licht sterke 17-50 2.8 van Tamron.
Vooral de laatste lens ben ik zeer tevreden over!
Nu wil ik dit jaar toch betere foto's gaan maken (en laten maken met mijn toestel) van de motocross.
Helaas is de AF 18-200 XR toch vaak niet snel genoeg en mist ook stabilisatie wat volgens mij wel een must is.
Na een tijd veel zoeken en overwegen ben ik tot een punt gekomen om een nieuwe lens aan te schaffen.
Het probleem is dat een goede/snelle lens best een investering is, dit is geen probleem maar met de opkomst van de systeem camera's weet ik niet of dit een goede investering is.
Lenzen die in aanmerking komen:
De eerste twee lensen zijn voor mij alleen te betalen 2e hands.
De derde lens is een stuk goedkoper, maar zal deze wel snel genoeg zijn?
Ook zal ik voor vakanties graag nog een groot hoek willen aanschaffen (10-22)
Dit bij elkaar op is een aardige investering.
Mijn vraag is of dit wel verstandig is en ik niet beter voor een systeem camera kan gaan die "meer"future proof is.
Wat ik in gedachten had als nieuw setup:
Ik lees veel positieve reacties over deze camera.
En aangezien deze zoveel focus punten heeft lijkt het me ook ideaal voor actie sporten.
Ik heb de voordelen maar even opgesomd:
Nadelen:
Natuurlijk geef ik als Nederlander zo min mogelijk uit, maar ik betaal liever iets meer zodat ik er een tijd wat aan heb.
Mijn budget ligt op zo'n 700 euro.
Ben al een tijd eigenaar van een Canon 550D icm met een 18-200 Tamron en een licht sterke 17-50 2.8 van Tamron.
Vooral de laatste lens ben ik zeer tevreden over!
Nu wil ik dit jaar toch betere foto's gaan maken (en laten maken met mijn toestel) van de motocross.
Helaas is de AF 18-200 XR toch vaak niet snel genoeg en mist ook stabilisatie wat volgens mij wel een must is.
Na een tijd veel zoeken en overwegen ben ik tot een punt gekomen om een nieuwe lens aan te schaffen.
Het probleem is dat een goede/snelle lens best een investering is, dit is geen probleem maar met de opkomst van de systeem camera's weet ik niet of dit een goede investering is.
Lenzen die in aanmerking komen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Canon EF 70-200mm f/4L IS USM | € 1.015,79 | € 1.015,79 |
| 1 | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | € 389,99 | € 389,99 |
| 1 | Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM | € 1.099,99 | € 1.099,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.505,77 | |
De eerste twee lensen zijn voor mij alleen te betalen 2e hands.
De derde lens is een stuk goedkoper, maar zal deze wel snel genoeg zijn?
Ook zal ik voor vakanties graag nog een groot hoek willen aanschaffen (10-22)
Dit bij elkaar op is een aardige investering.
Mijn vraag is of dit wel verstandig is en ik niet beter voor een systeem camera kan gaan die "meer"future proof is.
Wat ik in gedachten had als nieuw setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sony 55-210mm Zoom Lens Zwart | € 249,12 | € 249,12 |
| 1 | Sony Alpha A7 Zwart | € 899,- | € 899,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.148,12 | |
Ik lees veel positieve reacties over deze camera.
En aangezien deze zoveel focus punten heeft lijkt het me ook ideaal voor actie sporten.
Ik heb de voordelen maar even opgesomd:
- Nieuwer
- Full frame sensor
- Snelle autofocus
Nadelen:
- Batterij duur
- Weinig lenzen (en in verhouding duur)
- Lijkt mij een stuk fragieler.
- Geen grote zoom lenzen
Natuurlijk geef ik als Nederlander zo min mogelijk uit, maar ik betaal liever iets meer zodat ik er een tijd wat aan heb.
Mijn budget ligt op zo'n 700 euro.