Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AWS CloudFormation en uitrollen van Java applicatie

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Momenteel rollen wij servers uit via Ansible. Ansible maakt de EC2 instances aan, wacht totdat ze online komen om te configureren.

Ik heb een deploy-app ansible script geschreven dat vervolgens een rpm-bestand met een java applicatie installeert. Niets gaat offline, omdat de servers 1-voor-1 uit de elb (elastic load balancer) worden gehaald voor installatie nieuwe versie van de java applicatie.

We kijken nu naar CloudFormation en Auto Scaling om automatisch opschalen mogelijk te maken, maar ik heb het gevoel dat je daarvoor de Java-applicatie in je ami (Amazon image) moet bakken en de hele server steeds moet weggooien en opnieuw uitrollen bij elke applicatie update?

Of kun je dan ook nog gewoon via Ansible/SSH de java-applicatie updaten?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Image bakken met alles erin en weggooien bij update is de geëigende manier inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
chronoz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:35:
Momenteel rollen wij servers uit via Ansible. Ansible maakt de EC2 instances aan, wacht totdat ze online komen om te configureren.

Ik heb een deploy-app ansible script geschreven dat vervolgens een rpm-bestand met een java applicatie installeert. Niets gaat offline, omdat de servers 1-voor-1 uit de elb (elastic load balancer) worden gehaald voor installatie nieuwe versie van de java applicatie.

We kijken nu naar CloudFormation en Auto Scaling om automatisch opschalen mogelijk te maken, maar ik heb het gevoel dat je daarvoor de Java-applicatie in je ami (Amazon image) moet bakken en de hele server steeds moet weggooien en opnieuw uitrollen bij elke applicatie update?

Of kun je dan ook nog gewoon via Ansible/SSH de java-applicatie updaten?
Kan je geen gebruik maken van bootstrap scripts dan die bij bootup van je instance de benodigde packages installeert? Lijkt mij dat je die ook via CloudFormation of Auto scaling kan meenemen.
Als je dan de package ergens centraal (in een S3 bucket bijv) zet, kun je die makkelijk laten installeren.

Of gebruik maken van elastic beanstalk voor het deployen van application stacks..

[ Voor 3% gewijzigd door Meauses op 24-12-2015 12:00 . Reden: Beanstalk toegevoegd ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp