Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• variatietip
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01-10-2017
Mijn internet deed het niet, dus ik resette mijn router. Dit hielp niet, dus ik trok de stroomkabel (lees kabel met adapter) uit de router. Toen ik weer de kabel in de router wilde steken, lukte dit niet goed. Blijkbaar heb ik iets kapotgemaakt, want ik zag iets in het mondstuk van het kabeltje langzaam naar achteren gedrukt worden. Vandaag een nieuwe kabel besteld, maar deze paste niet op het 'zwarte piemeltje' (ja sorry, ik weet bij god niet wat dit is, maar zie foto). Dus ik ging het zwarte piemeltje wat buigen, want dit ding was inmiddels een beetje krom geworden. Maar dit mocht niet echt baten, want ik kneep te hard waardoor dat dingetje nu gespleten is.

Nu blijf ik achter met een 'dure' modem en ik vraag mij af of iemand kan inschatten of zoiets nog gefixt kan worden. Ik woon in Rotterdam, dus misschien heeft iemand een leuk adresje met iemand die verstand heeft van dit soort dingen. Want ik ben bang dat de gemiddelde Mediamarktverkoper dit echt niet weet en gelijk met een nieuwe modem komt. Of iemand moet al gelijk zeggen van, ja sorry, maar dit piemeltje kun je niet vernieuwen... :O

http://imgur.com/LRcaXom
http://imgur.com/Zmo2jNA

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-10 16:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Heb de plaatjes even voor je gefixt :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-10 14:23
Je verhaal is nogal vaag ('iets' in het 'mondstuk' van een kabel dat naar achter gedrukt wordt? :? ) en ik zou bijgod niet weten wat dat zwarte ding moet voorstellen. Voor de duidelijkheid, je router hoort er zo uit te zien vanachter:

Zoals je ziet, niks wat uitsteekt bij de stroomaansluiting. Kan je dat zwarte dingetje er niet uithalen? Maak anders eens een duidelijkere foto.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

oei, dat lijkt op het pinnetje bij de voeding die je eruit hebt getrokken, ik denk dat een nieuwe goedkoper is dan laten repareren.

of je moet zelf aan de slag willen met soldeerbout.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• variatietip
jordje schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:41:
Je verhaal is nogal vaag ('iets' in het 'mondstuk' van een kabel dat naar achter gedrukt wordt? :? ) en ik zou bijgod niet weten wat dat zwarte ding moet voorstellen. Voor de duidelijkheid, je router hoort er zo uit te zien vanachter:
[afbeelding]

Zoals je ziet, niks wat uitsteekt bij de stroomaansluiting. Kan je dat zwarte dingetje er niet uithalen? Maak anders eens een duidelijkere foto.
Kan helaas ook niet veel duidelijker zijn, omdat ik zelf niet weet hoe het komt dat ik dat zwarte dingetje niet eruit krijg. Het voelt alsof het gewoon erin moet zitten.. dus snap er zelf weinig van. Hieronder foto's van het mondstuk van mijn kabel en iets duidelijker het zwarte dingetje.

@mrc4nl
Zo ziet het ernaar uit, ja. |:(

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Dat pinnetje hoort daar niet. Iets harder trekken zou ik zeggen. Je kan er zo toch ook niets meer mee.

• mission
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 30-10 23:01
lijkt alsof de schacht van de adapter geknapt is.

met veel geluk is er niks stuk en kun je deze er nog wel uitroppen

• _trickster_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-10 13:56
Ah, nu is het best duidelijk te zien.

De nieuwe adapter was te klein en daardoor zit ie nu vast.
met het lostrekken is het stekkertje losgekomen... ( wat een bagger kwaliteit :| )

Idd dat zwarte iets harder aan trekken dan zou die los moeten komen, mischien lichtjes wat heen en weer bewegen, als je ook de ingang sloopt is dat meestal te fixen voor een paar euro

• variatietip
ciris schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:04:
Dat pinnetje hoort daar niet. Iets harder trekken zou ik zeggen. Je kan er zo toch ook niets meer mee.
Gelukt! Met een tang eruit kunnen trekken. Nu is dit zwartje dingetje echt gespleten en hij doet het niet meer als ik hem terugstop. Dus ik ga een nieuwe adapter kopen.

Ik heb de exacte adapter niet kunnen vinden op het internet. In ieder geval niet gelijk via een betrouwbare site. Iemand een tip waar ik een soortgelijke kan kopen? Ik had er gisteren eentje gekocht van allekabels.nl, maar het mondstuk is te dik voor de router.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:49
Bij conrad kun je multi adapters kopen. Daar zit dan vaak ook dergelijke dunne DC jack bij.
Let op, kies gelijk aan 12V (of instelbaar) met minstens 2A.

• variatietip
jeroen3 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:20:
Bij conrad kun je multi adapters kopen. Daar zit dan vaak ook dergelijke dunne DC jack bij.
Let op, kies gelijk aan 12V (of instelbaar) met minstens 2A.
Dank je. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer op deze site. Ik heb wel net iets gevonden met deze waarden (12V en >2A):
http://www.allekabels.nl/...ersele-ac-dc-adapter.html

Kan deze of heeft iemand nog iets goedkopers gezien? Ik ben ook bang om opnieuw een verkeerde te kopen haha.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-10 19:22
Die lijkt mij prima:
- kan 12V leveren
- kan 2.25A leveren
- kan 27W leveren (wat bij 12V overeenkomt met meet dan 2A)
- heeft veel opzetstukjes, dus zeer waarschijnlijk ook eentje die op je router past

Let echter wel goed op bij het aansluiten van het opzetstukje: die kan je op 2 manier op de kabel aansluiten en dat bepaald of de metalen buitenkant de + of de - is.Die buitenkant moet de '-' zijn... doe je dat fout, dan kan je router daarna mogelijk kapot gaan.

• jeroen3
Dat is de goedkoopste die ik zo kan vinden. En dat is niet erg duur, zeker niet voor iets wat 24/7 aan is.
De brandveiligheid mag ook wat. ;)
Het kan namelijk wel goedkoper. Maar of je dat graag wil...

De D-Link is center positive. Zie adapter.
Wikipedia: Polarity symbols

• variatietip
Dan ga ik nu die http://www.allekabels.nl/...ersele-ac-dc-adapter.html bestellen! Thanks!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DM me even met de exacte specs van je adapter, kijk ik hier even voor je.

25€ voor een universele adapter 8)7

www.google.nl

• DR!5EQ
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:23:
[...]

DM me even met de exacte specs van je adapter, kijk ik hier even voor je.

25€ voor een universele adapter 8)7
inderdaad 8)7...

• variatietip
Heb het ding helaas al besteld.. :/ Moet nu al een kabel van gisteren terugsturen (en verzendkosten zelf betalen)...

Specs staan op de foto's. Maar ik laat het maar zo. :/ Wilde gewoon weer wifi hebben, ik zit al een paar dagen zonder.

• variatietip
vanaalten schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:04:
Let echter wel goed op bij het aansluiten van het opzetstukje: die kan je op 2 manier op de kabel aansluiten en dat bepaald of de metalen buitenkant de + of de - is.Die buitenkant moet de '-' zijn... doe je dat fout, dan kan je router daarna mogelijk kapot gaan.
Oké... Ik heb de universele adapter binnen. Ik probeer het te begrijpen... Moeten het verlengstukje en de kabel elkaar op deze manier 'ontmoeten'? En dan neem ik aan het geheel in de router drukken?

Voltage heb ik ook al gedraaid naar 12 V op de adapter...

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

variatietip schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:51:
[...]

Oké... Ik heb de universele adapter binnen. Ik probeer het te begrijpen... Moeten het verlengstukje en de kabel elkaar op deze manier 'ontmoeten'? En dan neem ik aan het geheel in de router drukken?

Voltage heb ik ook al gedraaid naar 12 V op de adapter...

[afbeelding]
let goed op de polariteit, je moet de plus aan de binnenkant hebben en de 0 aan de buitenkant

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• -Roy-
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-10 18:29
Als ik goed kijk zitten de plus en de min nu net verkeerd om, maar ik kan me vergissen...

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
-Roy- schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:57:
Als ik goed kijk zitten de plus en de min nu net verkeerd om, maar ik kan me vergissen...
Dit
omdraaien.

Andere optie is apparaat meenemen naar een radio shack achtige zaak waar ze er een ander stekkertje aan kunnen zetten. Of een vervangende router kopen.

Overigens heeft elke respectabele Modem van tegenwoordig ook gewoon een router functie en ook vaak wireless. Dus misschien heb je het apparaat niet eens nodig.

[Voor 42% gewijzigd door Viper® op 02-12-2015 19:01]

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• jeroen3
Meestal staan er op het snoertje één en het plugje twee pijltjes. De pijltjes die naar elkaar wijzen geven de polariteit aan op het plugje volgens bovenstaande plaatjes.

Doe dit verkeerd en je laat misschien de magic smoke naar buiten komen. Let dus goed op, als hij het niet doet, meteen weer losmaken!

[Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 02-12-2015 19:58]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True