Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Norm-88 afmonteren telefoniepaneel en LSA-BOX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Voor het afmonteren van Norm-88 kabel op een telefoniepaneel in de patchkast heb ik jullie hulp nodig. :-(
De norm-88 kabel bestaat uit de kleuren wit, rood, oranje, blauw + aarde.

In de handleiding van het telefoniepaneel staan 3 mogelijke aansluitschema's echter heb ik hem volgens de kleuren hieronder aangesloten:

Pin 3 : Rood
Pin 4 : Oranje
Pin 5 : Blauw
Pin 6 : Wit

Klopt dit wel? Ik begin ineens te twijfelen of dit geen Amerikaanse kleurvolgorde is.
Daarnaast omdat de ruimten waar de Norm-88 bekabeling naartoe loopt verhuurd word dient het afgewerkt te worden op een LSA-Strook kan ik dan vervolgens de onderstaande kleurcodering aanhouden? Ik lees ook iets over kruisdraden of volstaat als ik de LSA-Strook aansluit volgens onderstaande afbeelding?

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/lsastrook.png

Verwijderd

waarom niet meteen patchen met kruisdraad, verlies met norm 88 is veel te groot.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
2 draads aangesloten: rood op pen 4 van patchpaneel(kleur blauw) ,blauw op pen 5 van patchpaneel(kleur wit/blauw) ,oranje weer op 4 en wit op 5.
Bij 4 draads aansluiting: oranje op pen3 op patchpaneel (wit groen) , wit op pen 6 op patchpaneel (groen).