Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zwaarste applicatie zal Lightroom en Photoshop worden. Deze zal ik over het algemeen niet tegelijk draaien. PS gebruik ik zeer sporadisch. Het moet een budget systeem worden waar ik als hobby fotograaf fatsoenlijk op kan werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro Inclusief verzendkosten.
Exclusief scherm, OS. Ik heb nog een HDD liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik tot nu toe staan in m'n wish list:
Momenteel werk ik op een laptop met een 3317U en 8gig werkgeheugen. Maar die schiet soms echt te kort bij het retouchen van foto's in lightroom. Moet je soms toch net even iets wachten.
Het is dus voornamelijk editen en exporteren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet een mega tower hebben. Daar hij in onze woonkamer ergens bij de eettafel komt te staan. Ik denk aan constructie waarmee ik 'm kan monteren onder de eettafel of misschien achter een monitor.
Wat verwacht je van ons?
Ik las het volgende artikel:
https://www.pugetsystems....lti-Core-Performance-649/
Tenzij ik het verkeerd lees, is de conclusie eigenlijk daar dat je meer hebt aan een hoger geklokte enkele core, dan een quad core die lager geklokt is.
Heb ik dan bijvoorbeeld ook genoeg aan een Intel Core i3 4370 Boxed. Die is namelijk iets hoger geklokt en ongeveer 50 euro goedkoper dan de Intel Core i5 4570S uit m'n wishlist. Dat kan ik dan weer gebruiken voor bijv extra geheugen.
Wat is jullie mening/advies?
Zwaarste applicatie zal Lightroom en Photoshop worden. Deze zal ik over het algemeen niet tegelijk draaien. PS gebruik ik zeer sporadisch. Het moet een budget systeem worden waar ik als hobby fotograaf fatsoenlijk op kan werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro Inclusief verzendkosten.
Exclusief scherm, OS. Ik heb nog een HDD liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik tot nu toe staan in m'n wish list:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570S Boxed | € 196,80 | € 196,80 |
| 1 | MSI ProBox23 (001BEU) | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16LS11/8 | € 40,76 | € 40,76 |
| 1 | Crucial MX200 mSATA 250GB | € 97,35 | € 97,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 456,41 | |
Momenteel werk ik op een laptop met een 3317U en 8gig werkgeheugen. Maar die schiet soms echt te kort bij het retouchen van foto's in lightroom. Moet je soms toch net even iets wachten.
Het is dus voornamelijk editen en exporteren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet een mega tower hebben. Daar hij in onze woonkamer ergens bij de eettafel komt te staan. Ik denk aan constructie waarmee ik 'm kan monteren onder de eettafel of misschien achter een monitor.
Wat verwacht je van ons?
Ik las het volgende artikel:
https://www.pugetsystems....lti-Core-Performance-649/
Tenzij ik het verkeerd lees, is de conclusie eigenlijk daar dat je meer hebt aan een hoger geklokte enkele core, dan een quad core die lager geklokt is.
Heb ik dan bijvoorbeeld ook genoeg aan een Intel Core i3 4370 Boxed. Die is namelijk iets hoger geklokt en ongeveer 50 euro goedkoper dan de Intel Core i5 4570S uit m'n wishlist. Dat kan ik dan weer gebruiken voor bijv extra geheugen.
Wat is jullie mening/advies?