vragen over aanschaf nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
ja dit topic is al geweest, maar was gesloten omdat system-checks niet zijn toegestaan:?... maarre ik vraag dus niet of dit een goed systeem is maar heb dus wat vragen over enkele componenten..
DIT IS DUS GEEN SYSTEM-CHECK!!! DUS PLEASE GEEN SLOTJE..

hi guys,
Als ik na mijn vakantie in lloret nog cash overheb wil ik een nieuw systeem gaan aanschaffen om mijn huidige (p3 450@602, viperv770 ultra, 128 mb) te gaan vervangen
dit moet het gaan worden:
- ASUSa7a266 socketA DDR
- 2x 256mb Micron/Crucial DDR memory
- amd t-bird 1200 of 1333
- SBlive! 1024
- IBM 40GB Deskstar GXP 7200 rpm, 2MB
- Pioneer DVD106S 16x40 ide SLOT-IN
- AOPEN HX45 Miditower 300 Watt
- Plextor 16x10x40 reatail ( oem = 499 )

nu even een paar vragen..
- heeft dat DDR zin?
- heeft 512mb ipv 256mb zin?
- wanneer komt de radeon2 uit en wat gaattie kosten??
- 1200mhz t-bird of 1333mhz of 1400, is het het geld meer waard? issie beter te overklokken?
- is die koolance standaard watergekoelde kast al verkrijgbaar en tegen welke prijs???
- is mijn huidige belinea 10 30 40 monitor nog goed genoeg?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

CYA

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

OK, om te beginnen zou ik persoonlijk niet voor DDR gaan, simpelweg omdat het niet veel sneller is (met bepaalde mobo's zelfs langzamer) en het is ook lang niet altijd stabieler.
Als je dan tovh ddr wilt, neem dan geen a7a, maar een a7m, deze heeft een via chipset ipv eentje van ali (dacht ik hoor). Ga je voor sd-ram, kies dan voor een abit kt7a of een asus a7v133, beide zeer stabiel. Asus heeft alleen een betere ide/raid controller.

Waarom een sblive? Een terratec dmx x-fire is minstens zo goed, zo niet beter, de terratec heeft ook optical out, de sblive (volgens mij) niet.

Let op dat je een IBM GXP60 neemt ipv een GXP75, met de 75 zijn veel problemen (geweest)

Pioneer DVD is prima, heb um zelf ook

Waarom een miditower? wordt wel wat krapjes hoor. Bigtower is het overwegen waard.

512mb ipv 256 zou ik wel doen (ik zou dus gewoon pc133 nemen). Je moet dan wel win2k draaien als het even kan. Bij windows9x/ME heeft het geen zin en zorgt het alleen maar voor crashes/foutmeldingen.

Radeon2??? Geen idee, hij komt zeker, maar wanneer weet ik niet.

1200/1333/1400: ik zou voor de 1400 gaan, maar ik ben niet zo'n overklokker. Daar heb ik dus echt 0,0 verstand van.

Belinea is redelijk goed, dat kan ik nou wel zeggen, maar het gaat natuurlijk om wat jij vind. Anders een LG Flattron 795/915 overwegen.

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel

Succes

Verwijderd

ik sluit me bij tborgdorff aan, behalve over het DDR geheugen.

met DDR moet je ff opletten welk mobo je neemt en oppassen dat je ECC-geheugen hebt.
ut is bijna even duur als het ietsje slomere SD-RAM, dus daar zou ik wel voor gaan

Ik zou eerder de AMD 1200 nemen omdat als je sneller neemt je EXTRA veel betaalt voor een beetje meer. en je hebt nou in elk geval toch nog nix aan de 1400 (want zelfs de 1000 draait alles soepel.
Als je later wilt overstappen naar een snellere proc, dan is da zo gedaan voor een paar centen

En wa wil je bereiken met overklocken???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Wil je een formule1 wagen nog eens extra opfokken????
ik zou het risico zeker nie nemen met je nieuwe systeem, probeer maar met je ouwe systeem.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
[b]ik zou het risico zeker nie nemen met je nieuwe systeem, probeer maar met je ouwe systeem.
dat is dus al gedaan :)
pIII450 @ 602 >:) standaard koeling

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:18 schreef Fried het volgende:
nu even een paar vragen..
- heeft dat DDR zin?
- heeft 512mb ipv 256mb zin?
- 1200mhz t-bird of 1333mhz of 1400, is het het geld meer waard? issie beter te overklokken?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

CYA
DDR heeft zin maar ik zou niet voor die ALIbabba chipset gaan maar voor de AMD chipset.

Onder W2000 heeft 512 wel degelijk zin /onder w98 niet.

Verwijderd

Ik heb op dit moment 256 mb ram in win2k, en ik merk dat die af en toe helemaal vol zit. Zeker bij grote spellen kan meer ram geen kwaad denk ik.
En als je wilt overclocken zou ik zeker niet de snelste cpu nemen, omdat die vaker minder ver over te clocken zijn. Neem je een 1200, dan krijg je die met een beetje geluk op de 1500, een 1400 heeft daarintegen zeker minder kans om de 1700 te halen.
Pagina: 1