Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• De_k0ning
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06-2022
Hallo Tweakers,

Ik heb een HP computer die ik graag wil upgraden. Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, maar ik weet niet of dat past. Ik zit te kijken naar een 380x, zou die passen?

Model: HP Pavilion h8-1020nl
CPU: i7 2600k
RAM: 6GB DDR3
Motherboard: Intel H67(?)
Graphics Card: AMD Radeon HD 6570

Achteraf gezien was het natuurlijk slimmer geweest om zelf een computer te bouwen, maar daar kan ik nu niets meer aan doen :9 .
Kunnen jullie mij helpen?

• Lamerikx
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02 23:16
Hoeveel watt is je voeding? Dat is wel handig om te weten. En evt. wat geheugen meer kan ook geen kwaad voor de nieuwe games van tegenwoordig.

• De_k0ning
Lamerikx schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:35:
Hoeveel watt is je voeding? Dat is wel handig om te weten. En evt. wat geheugen meer kan ook geen kwaad voor de nieuwe games van tegenwoordig.
Zeker, maar mijn plan was eigenlijk om dat in stapjes te doen. Ik heb al een SSD upgrade gedaan en nu was ik een videokaart van plan. Hoeveel watt de voeding is, weet ik niet precies. Ik gok 450-500watt, ik kan de computer vanavond of morgen wel even open maken.
Hier de tweakers pagina van de computer: pricewatch: HP Pavilion HPE h8-1020nl (LN837EA)

Als de voeding niet goed is, denk ik dat ik een groter probleem heb. Dan moet ik een voeding en misschien een nieuwe case kopen voor de koeling. Dan wordt het wel een duur grapje!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02 00:15
De_k0ning schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:30:
Hallo Tweakers,

Ik heb een HP computer die ik graag wil upgraden. Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, maar ik weet niet of dat past. Ik zit te kijken naar een 380x, zou die passen?

Model: HP Pavilion h8-1020nl
CPU: i7 2600k
RAM: 6GB DDR3
Motherboard: Intel H67(?)
Graphics Card: AMD Radeon HD 6570

Achteraf gezien was het natuurlijk slimmer geweest om zelf een computer te bouwen, maar daar kan ik nu niets meer aan doen :9 .
Kunnen jullie mij helpen?
Ik maak een beetje uit je verhaal op dat je destijds een standaard PC gekocht hebt.
Waar je rekening mee moet houden is ten eerste de kast. Een R9 380x is een tikkeltje groter dan je huidige kaart en gebruikt al 2 slots. Heb je die ruimte?

Dan komt de voeding, vermoedelijk zit in je PC een standaard voeding en ik vraag me af of die het aan kan als je die videokaart plaatst. De R9 380x gebruikt best wel wat meer vergeleken met je huidige kaart.

6GB DDR3 begint, zoals Lamerikx al zei, wat krapjes te worden. Je kunt beter voor 12Gb gaan, normaal zou ik zeggen 8GB maar gebaseerd op de 6GB die je aangeeft vermoed ik dat je 3 geheugenslots hebt. En dan is 12GB (3x4GB) gelijk meer dan genoeg :)

**Edit**
Inmiddels ook je reactie over SSD gelezen.
Heb je het overwogen om je huidige PC as is te verkopen (zonder SSD).
Daarmee kun je misschien wat geld ophalen om aan een complete build te besteden.
Het nadeel aan kant en klare PC kopen is dat altijd ergens op bezuinigd word.
Zit er een i7 in kan het goed zijn dat het moederbord wat minder is bijv...

Stel je hem zelf samen kun je de meest optimale combi maken voor jezelf :Y

**Edit 2**
Check met CPU-Z wat voor moederbord je hebt en zoek dan de specs op.
Mogelijk kun je het DDR3 geheugen niet verder uitbreiden dan 6GB!

[ Voor 18% gewijzigd door Bastie-88 op 01-12-2015 17:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Lamerikx
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02 23:16
Volgens hardware.info zit er een 460 watt voeding in.

• De_k0ning
Bastie-88 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:49:
[...]

Ik maak een beetje uit je verhaal op dat je destijds een standaard PC gekocht hebt.
Waar je rekening mee moet houden is ten eerste de kast. Een R9 380x is een tikkeltje groter dan je huidige kaart en gebruikt al 2 slots. Heb je die ruimte?

Dan komt de voeding, vermoedelijk zit in je PC een standaard voeding en ik vraag me af of die het aan kan als je die videokaart plaatst. De R9 380x gebruikt best wel wat meer vergeleken met je huidige kaart.

6GB DDR3 begint, zoals Lamerikx al zei, wat krapjes te worden. Je kunt beter voor 12Gb gaan, normaal zou ik zeggen 8GB maar gebaseerd op de 6GB die je aangeeft vermoed ik dat je 3 geheugenslots hebt. En dan is 12GB (3x4GB) gelijk meer dan genoeg :)

**Edit**
Inmiddels ook je reactie over SSD gelezen.
Heb je het overwogen om je huidige PC as is te verkopen (zonder SSD).
Daarmee kun je misschien wat geld ophalen om aan een complete build te besteden.
Het nadeel aan kant en klare PC kopen is dat altijd ergens op bezuinigd word.
Zit er een i7 in kan het goed zijn dat het moederbord wat minder is bijv...

Stel je hem zelf samen kun je de meest optimale combi maken voor jezelf :Y
Bedankt voor je reactie. Ik heb wel nagedacht over het verkopen van mijn PC, maar de waarde op bijvoorbeeld marktplaats leek mij enorm laag. Het liefst doe ik het zover als het kan met wat ik heb. De processor lijkt mij bijvoorbeeld nog goed. Ik weet het zelf niet helemaal, daarom vraag ik het ook hier :)

Is er een manier waarop ik goed kan kijken of een videokaart zoals de 380x past, of een bedrijf met een goede return policy ? Of is het verstandiger om het anders aan te pakken?

• Bastie-88
De_k0ning schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:02:
[...]

Is er een manier waarop ik goed kan kijken of een videokaart zoals de 380x past, of een bedrijf met een goede return policy ? Of is het verstandiger om het anders aan te pakken?
Return policy weet ik niet, nog geen gebruik van moeten maken 8) .
Als je wilt weten wat er met je systeem mogelijk is kun je naar een PC zaak in de buurt gaan. Mycom heeft mensen die dat kunnen beoordelen maar mocht je in de buurt van Breda wonen zou ik naar CD-Romland rijden.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
> CAA

Verwijderd

http://support.hp.com/us-en/document/c02839589 300w voeding dus zonder peg. Met deze voeding wordt het hooguit een GTX 750Ti.

• Bastie-88
Lamerikx schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:57:
Volgens hardware.info zit er een 460 watt voeding in.
Even de eerste en beste R9 380x gezocht in de pricewatch.
En dan kom je inderdaad behoorlijk wat te kort
Recommended Specs
Minimum Power Supply Requirement : 750 watt (Klik!)

• De_k0ning
Het komt er dus op neer dat er nauwelijks upgrade mogelijkheden zijn. In de documentatie staat ook dat er tot max 8gb geupgrade kan worden. Of lees ik dat verkeerd?

• Bastie-88
De_k0ning schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:36:
Het komt er dus op neer dat er nauwelijks upgrade mogelijkheden zijn. In de documentatie staat ook dat er max 8gb geupgrade kan worden. Of lees ik dat verkeerd?
Helaas lees je het goed, je kunt max 2x4GB DDR 3 ramgeheugen erin stoppen. Nu vraag ik me wel af hoe ze het in je PC hebben verdeeld. 1x4GB en 1x2GB vermoed ik.

Als je echt wilt updaten kijk dan eens in het vraag en aanbod deel.
Staan ook leuke Mobo's + processor + geheugen tussen.
Kan mogelijk ook schelen i.p.v. een compleet systeem kopen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bastie-88 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:21:
[...]

Even de eerste en beste R9 380x gezocht in de pricewatch.
En dan kom je inderdaad behoorlijk wat te kort

[...]
Klopt niet; een goede 450W voeding is voldoende, maar let wel, van goede kwaliteit. In die OEM systemen zit vaak een voeding die nét toereikend is van niet al te hoge kwaliteit (helaas).

Daarnaast, hoe zit het met een of andere White list?? Kan makkelijk zijn dat zijn moederbord de 380x weigert dankzij de White list 8)7

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Een goede 400-450 watt voeding is al voldoende, deze moet natuurlijk wel passen in de kast maar dat is misschien nog niet eens zo'n probleem.

Maar uiteindelijk kan het misschien toch inderdaad meer moeite gaan kosten dan alleen de videokaart en voeding vervangen. Zoals al verteld moet de kaart ook in de kast passen.Zijn er casefans aanwezig? Met zo'n kaart wil je toch in ieder geval 1 outtake fan aan de achterkant van de kast.
Wat pwillemske zegt is ook niet onrelevant.

Een GTX 750 Ti is dan misschien nog wel een optie, is toch 4-5 keer sneller dan een hd 6570:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP

Wel 1 nemen die geen 6 pins aansluiting nodig heeft.

• De_k0ning
Bastie-88 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:44:
[...]

Helaas lees je het goed, je kunt max 2x4GB DDR 3 ramgeheugen erin stoppen. Nu vraag ik me wel af hoe ze het in je PC hebben verdeeld. 1x4GB en 1x2GB vermoed ik.

Als je echt wilt updaten kijk dan eens in het vraag en aanbod deel.
Staan ook leuke Mobo's + processor + geheugen tussen.
Kan mogelijk ook schelen i.p.v. een compleet systeem kopen.
Dat is jammer, dan denk ik dat ik nog even ga sparen! De games die ik heb kan ik nog perfect spelen, het was leuk geweest als GTA 5 en dergelijke ook kon spelen maar het is niet anders.
Heb je enig idee hoeveel de computer die ik heb opbrengt?

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:01:
Een goede 400-450 watt voeding is al voldoende, deze moet natuurlijk wel passen in de kast maar dat is misschien nog niet eens zo'n probleem.

Maar uiteindelijk kan het misschien toch inderdaad meer moeite gaan kosten dan alleen de videokaart en voeding vervangen. Zoals al verteld moet de kaart ook in de kast passen.Zijn er casefans aanwezig? Met zo'n kaart wil je toch in ieder geval 1 outtake fan aan de achterkant van de kast.
Wat pwillemske zegt is ook niet onrelevant.

Een GTX 750 Ti is dan misschien nog wel een optie, is toch 4-5 keer sneller dan een hd 6570:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP

Wel 1 nemen die geen 6 pins aansluiting nodig heeft.
Met zo weinig upgrade mogelijkheden is het misschien verstandig om even door te sparen en van vooraf aan te beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door De_k0ning op 01-12-2015 19:05 ]

Verwijderd

Zal je even een berichtje sturen met hoeveel hij ongeveer waard is, omdat taxaties hier niet zijn toegestaan.
Pagina: 1