De_k0ning schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:30:
Hallo Tweakers,
Ik heb een HP computer die ik graag wil upgraden. Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, maar ik weet niet of dat past. Ik zit te kijken naar een 380x, zou die passen?
Model: HP Pavilion h8-1020nl
CPU: i7 2600k
RAM: 6GB DDR3
Motherboard: Intel H67(?)
Graphics Card: AMD Radeon HD 6570
Achteraf gezien was het natuurlijk slimmer geweest om zelf een computer te bouwen, maar daar kan ik nu niets meer aan doen

.
Kunnen jullie mij helpen?
Ik maak een beetje uit je verhaal op dat je destijds een standaard PC gekocht hebt.
Waar je rekening mee moet houden is ten eerste de kast. Een R9 380x is een tikkeltje groter dan je huidige kaart en gebruikt al 2 slots. Heb je die ruimte?
Dan komt de voeding, vermoedelijk zit in je PC een standaard voeding en ik vraag me af of die het aan kan als je die videokaart plaatst. De R9 380x gebruikt best wel wat meer vergeleken met je huidige kaart.
6GB DDR3 begint, zoals Lamerikx al zei, wat krapjes te worden. Je kunt beter voor 12Gb gaan, normaal zou ik zeggen 8GB maar gebaseerd op de 6GB die je aangeeft vermoed ik dat je 3 geheugenslots hebt. En dan is 12GB (3x4GB) gelijk meer dan genoeg
**Edit**
Inmiddels ook je reactie over SSD gelezen.
Heb je het overwogen om je huidige PC as is te verkopen (zonder SSD).
Daarmee kun je misschien wat geld ophalen om aan een complete build te besteden.
Het nadeel aan kant en klare PC kopen is dat altijd ergens op bezuinigd word.
Zit er een i7 in kan het goed zijn dat het moederbord wat minder is bijv...
Stel je hem zelf samen kun je de meest optimale combi maken voor jezelf
**Edit 2**
Check met CPU-Z wat voor moederbord je hebt en zoek dan de specs op.
Mogelijk kun je het DDR3 geheugen niet verder uitbreiden dan 6GB!
[
Voor 18% gewijzigd door
Bastie-88 op 01-12-2015 17:58
]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.