Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (middelzware games zoals Rocket league, Minecraft en H1Z1, LOL
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil gaan gamen en veel internetten

Wat is je budget?
tot 900 euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
900 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel veel. Maar met meetings en streams neem ik hem mee.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst MSI
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Hallo!

Ik wil graag de MSI GP62 2QD-083NL halen. Ik ben nu al een jaar aan het gamen geslagen maar doe dit altijd op een lenovo flex 15. :+
Dit is echt een rotlaptop voor games. Minecraft wiltie soms geen eens normaal spelen. Laat staan League.

Ik heb van vrienden gehoord dat deze laptop goed is. Hij zit binnen mijn budget en ik wil graag de games als Rocket League en H1Z1 gaan spelen. Maar kan ik dit wel op deze laptop?
En als het zou kunnen, op wat voor kwaliteit zou ik het dan kunnen spelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
Ha

ik heb de laptop er even bij gezocht in de pricewatch:
pricewatch: MSI Gaming Series GP62 2QD-083NL
Hoewel het geen slechte laptop is denk ik dat er laptops zijn die beter bij jouw behoeftes passen.
Wat mij het meest tegenstaat is de processor en de videokaart. de 940M is geen hele snelle videokaart, de 950M is bijvoorbeeld al weer wat sneller. Zie : http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-950M-vs-GeForce-940M.
Dit betekent concreet dat games die jij wil spelen of op hogere settings kan spelen, of stabielere fps halen.
zie hier een lijst met laptops met een 950M: http://tweakers.net/categ...QXZaYo2QVrWRhYWGgFFtbWwsA

Hoe vast is jouw budget van 900 euro? en hoe lang wil je de laptop gaan gebruiken (bijvoorbeeld 1 jaar, 3 jaar, 5 jaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou MSI afraden, met als voornaamste reden de bouwkwaliteit en koeling die verre van optimaal is.
Bij mij in de klas (toegepaste informatica) zijn er meerdere mensen met MSI laptops, waarvan de ventilator steeds luid hoorbaar is. Ik heb ook zelf een tijdje een MSI GE60 2OE gehad, en ook die maakte enorm veel lawaai.

Er zijn genoeg laptops met nagenoeg dezelfde specs, maar dan bijvoorbeeld van Asus of Lenovo. Mijn advies: ga voor een iets stijlvollere en beter gebouwde laptop dan een gaming-themed MSI laptop. Daar ga je later geen spijt van krijgen.

Nog een tip: €900 is een lastig budget omdat je nét op een soort van "grens" met high-end laptops zit.
Voor een paar tientjes extra heb je veel meer keus tussen laptops met veel betere CPU's en grafische kaarten.

Voor €11 boven je budget is dit wel interessant: pricewatch: Asus N551JB-CN072T

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:17
Een game laptop voor dat geld,is helaas lastig,zeker gezien hardrware in laptops gewoon trager is als de desktop variant.

Een 940 is helaas sowieso een matige kaart.
Persoonlijk zou ik of doorsparen,zodat je een latpop kan kopen met minimaal een 960.
Van deze MSI ga je naar mijn mening spijt van krijgen.

Let wel voor dit geld heb je dus een veel snellere desktop,alleen lastig meenemen natuurlijk.

Ik zou deze aanraden:

https://www.alternate.nl/...4&utm_source=tweakers.net

Is daar tenminste ook leverbaar

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 01-12-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
Dankjewel voor alle antwoorden! Ik ga inderdaad even naar Asus kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:07
Alleen jammer dat er geen ssd inzit in de asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:17
Die kan je er altijd later nog inzetten, een videokaart is niet te vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 02-12-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:16:
Ik zou MSI afraden, met als voornaamste reden de bouwkwaliteit en koeling die verre van optimaal is.
Bij mij in de klas (toegepaste informatica) zijn er meerdere mensen met MSI laptops, waarvan de ventilator steeds luid hoorbaar is. Ik heb ook zelf een tijdje een MSI GE60 2OE gehad, en ook die maakte enorm veel lawaai.

Er zijn genoeg laptops met nagenoeg dezelfde specs, maar dan bijvoorbeeld van Asus of Lenovo. Mijn advies: ga voor een iets stijlvollere en beter gebouwde laptop dan een gaming-themed MSI laptop. Daar ga je later geen spijt van krijgen.

Nog een tip: €900 is een lastig budget omdat je nét op een soort van "grens" met high-end laptops zit.
Voor een paar tientjes extra heb je veel meer keus tussen laptops met veel betere CPU's en grafische kaarten.

Ik heb een MSI GE72 en onderschrijf wat jij zegt totaal niet. Bouwkwaliteit en koeling zijn top. En hoezo niet stijlvol?

Overigens ben ik het er mee eens dat €900 net te laag is. Voor games is de GTX 950M wel echt het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
Maureen95 zou je mijn vragen nog willen beantwoorden? Het is wat lastig concreet advies te geven zonder een completer beeld te krijgen wat betreft het gebruik van de laptop. De algemene adviezen zoals hierboven kan ik onderschrijven, vanaf €990,- zijn er laptops te koop met een gtx960mm die toch een stuk sneller is dan de 940/950. Daarnaast zal ik net zoals anderen adviseren om later zelf een ssd in te bouwen, dat scheelt een hoop en merk je qua performance van de games niet. Waar je het wel in zal merken zijn laaddtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Onderstaande medion is ook zeker eentje om niet uit te sluiten!

http://www.medion.com/nl/...ng-laptop-30019543a1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:50
Ja of nog beter!

http://www.dell.com/nl/p/...pd?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Als het goed is geloof ik dat je, als je student bent 10% procent korting kan krijgen.
Dat is dan 900 euro. ik zelf ga binnenkort ook deze laptop kopen.

Succes met gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
geishin sorry!
Ik wil de laptop 2-4 jaar gaan gebruiken. Naarmate de games beter worden zal er vast ook weer een betere laptop gehaald moeten worden als ik dat bij wil benen :)
En mijn budget is echt tot 900. Kan niet duurder. Student :+

Ik heb naar de Asus gekeken maar ik ben ga toch voor de MSI. Ik heb nu even een MSI te leen dus kan alles nu mooi uitproberen :D Ik hoef mijn games niet op de allerhoogste kwaliteit te hebben dus ben hier dik tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Maureen95 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:40:
geishin sorry!
Ik wil de laptop 2-4 jaar gaan gebruiken. Naarmate de games beter worden zal er vast ook weer een betere laptop gehaald moeten worden als ik dat bij wil benen :)
En mijn budget is echt tot 900. Kan niet duurder. Student :+

Ik heb naar de Asus gekeken maar ik ben ga toch voor de MSI. Ik heb nu even een MSI te leen dus kan alles nu mooi uitproberen :D Ik hoef mijn games niet op de allerhoogste kwaliteit te hebben dus ben hier dik tevreden mee!
MSI zijn ook mooie/leuke laptops en het zijn ook degelijke jongens. Service wat ik zo snel om me heen hoor is ook top! Het is en blijft natuurlijk ook een persoonlijke smaak en mening. Toch blijf ik wel bij de rest dat wil je een kaart die toch zeker een jaar/2 mee kan gaan is minimaal 960m een vereiste! Heavy duty zelfs minimaal een 970m. 940m is bijna zonde om aan te schaffen en zou je beter door kunnen sparen voor wat anders en ondertussen misschien die leen laptop wat langer houden? :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Helemaal mee eens, investeer die 70-90 euro in de GTX960m. (Dan maar geen bier voor een maandje? Of sigaretten?)
De 960m is zo veel beter dan de 940m. Fallout 4 kan je dan op high en anders slechts op low. Dan ben je ook nog redelijk klaar voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
Kan je die videokaarten ook in laptops wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mavamaarten schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:16:

Typ dit hier op een MSI GE60 2OE en kan de fan hier niet horen, in een game ga je de fan wel horen maar tenzij je die RoG laptop met waterkoeling koopt blijf je dat met elke laptop horen.
Ook dan, zijn de Asus laptops van klasgenoten (om nog niet over de Acers te beginnen...) nog een flink stuk luider in zowel idle als in games...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Zelf game ik nog met een Geforce 650m... (Y500) }:O

Werkt nog best aardig voor mij, BF4 & Hardline op medium @ Full HD (FPS weet ik niet zo, kan het ff nakijken voor je)

Mocht je tweedehands willen kijken, dan kom je een stuk goedkoper uit..., en hou je nog geld over voor later...

GTX 860 (650 euro)
V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y50-70-00740

950M *MSI GP70 2QF-605BE ( 850 euro)
V&A aangeboden: MSI GP70 2QF-605BE (Leopard Pro)
3 maanden oud met garantie (moet wel opgestuurd worden want shift is eraf, maar valt onder garantie)

[ Voor 22% gewijzigd door da_PSI op 04-12-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Dell inspiron 15 7559. 4Gb 960m (standaard:2gb), skylake quadcore (i7), 8gb ram, 5400 rpm 1tb hdd.

Heeft nog een open slot voor een m2(!) ssd en een open ram slot. Zeer makkelijk te plaatsen. Vraag er een voor kerst en tadaa, een aardig rappe laptop.

Prijs: 999 (excl. studentenkorting).

Ik heb al meer geroepen over de dell op andere threads. Er zijn al wat goede reviews beschikbaar op het internet.(Voel me momenteel net een Dell-verkoper).

Ik zie veel verzoeken voorbij komen voor een gaming laptop in dit budget. Het is enigsinds lastig, want je zit net aan de onderkant van de high end gaming laptops. Heb hiermee een beetje het idee dat fabrikanten met te weinig middelen proberen een goed totaalpakket neer te zetten, maar dan de hoge concessies moeten doen kwa kwaliteit of hardware. Voorbeeld:
De msi gp60 en ge62 serie staan bekend zijn de instapmodellen. Beide staan helaas bekend om een slechte bouwkwaliteit, en scoren matig in de reviews. Een 940m is te oud, hij laat nu al te wensen over en kan over een jaar niet meer mee.
Het hogere model (de ge72) doet het overigens stukken beter. Hetzelfde gaat aardig op voor de Asus ROG serie.

Leuke van de genoemde dell is dat er concessies is gedaan op hardware die later nog bijgeplaatst kan worden. In dit geval de (lege) m2-ssd slot en slechts 1 reepje geheugen, dus geen dual-channel.

Het uiterlijk is niet fancy maar wel stevig, en je krijgt een flinke hap hardware voor die 999 euro en de mogelijkheid je laptop op termijn nog sneller te maken ook!
Pagina: 1