• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor een kennis wil ik graag kaartjes afdrukken, die voorzien moeten zijn van een (globale) tekst.
De kennis heeft daar normaal gesproken een (hele oude) machine voor, maar deze ondersteund geen automatische invoer, en moet dus alle kaartjes een-voor-een in de machine stoppen:
- Kaartjes zijn 90mm hoog/60mm breed
- Kaartjes zijn voordrukt, lege vlakte beschikbaar voor tekst.
- Kaartjes zijn van foto-papier
- Ik heb geen template, alleen de (voorafgedrukte) kaartjes

Het makkelijkst zou zijn als ik de kaartjes gewoon in de printerlade kan stoppen, maar ik kan niet ontdekken of dit gaat, aangezien ik de maat nergens tegenkom bij de printer specificaties:
- HP 8600 Pro
- MP495

Ik zou ook de kaartjes kunnen inscannen, tekst erop zetten en vervolgens deze afdrukken op foto-papier. Alleen ben ik bang voor kwaliteitsverlies en erg veel gedoe met goed instellen.

Zou iemand mij kunnen verder helpen?
Welke instellingen zou ik moeten toepassen bij het inscannen/afdrukken?

Heel erg bedankt! :)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
HP 8600 paper sizes:
http://support.hp.com/us-...23658/document/c02858465/
(past dus niet)
De handleiding van de MP495 is ook zo op te snorren, daar staat ook in wat daar het ondersteunde papierformaat is. Is het niet handiger om op een A4 vel te printen en dat later klein te snijden met een snijmachine?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
elhopo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:04:
HP 8600 paper sizes:
http://support.hp.com/us-...23658/document/c02858465/
(past dus niet)
De handleiding van de MP495 is ook zo op te snorren, daar staat ook in wat daar het ondersteunde papierformaat is. Is het niet handiger om op een A4 vel te printen en dat later klein te snijden met een snijmachine?
Dat laatste is het geworden. :P
Toch bedankt voor het opzoeken. :)

Ik heb in 400DPI ingescand, schijnbaar worden de formaten vergroot als je scant op een hoger DPI.