Paypal en ruilen

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Allen,

Ik heb een horloge gekocht op eBay. Een veiling gewonnen voor een bedrag waar ik erg blij mee ben. Het horloge is inmiddels ontvangen. Er is echter een kwaliteitsissue. Verkoper foto's gestuurd en hij geeft mij gelijk. Het horloge gaat dus retour. Hij zegt ergens deze week nieuwe voorraad te krijgen en mij dan een nieuwe opstuurt. Klinkt allemaal prima. Waar ik echter nog geen antwoord op heb kunnen vinden; wat gebeurt er met mijn bescherming van PayPal als ik het product terugstuur? De verkoper heeft T&T met de bevestiging dat ik het product ontvangen heb. Stel dat de beste man kwaad in de zin heeft en mij niets meer toestuurt, heb ik dan een poot om op te staan?

Bij een retour, krijg je van PayPal een retouradres en wordt het door PayPal afgehandeld.
PayPal kent de optie ruilen volgens mij formeel niet. Dan ga je dus buiten PayPal om en moet ik er op vertrouwen dat de verkoper mij het correcte adres geeft en voor de juiste vervanging zorgt.
Maar om nu gelijk een geschil aan te maken voelt ook een beetje vervelend. Toch neig ik naar deze optie.

Het is een bijzonder aardige verkoper die goed meewerkt. Echter nog wel steeds maar 50 verkopen. Waarvan 1 negatieve feedback. De rest is allemaal erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
Wat zegt PayPal hierover?
Die kun je ook gewoon bellen.
Daarnaast, als jij het met T&T terug stuurt, dan heb je toch hetzelfde bewijs als dat de verkoper bij jou heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Arunia schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:58:
Wat zegt PayPal hierover?
Die kun je ook gewoon bellen.
Daarnaast, als jij het met T&T terug stuurt, dan heb je toch hetzelfde bewijs als dat de verkoper bij jou heeft?
PayPal heeft een onzekere student aangenomen. Die na navraag vertelde dat als de verkoper kwaad in de zin heeft, hij een ander adres kan opgeven en zich kan beroepen op een onjuiste retour van mij. Ik heb dan wel weer emails waarin hij dat adres opgeeft, maar daar kwam weer een vage reactie van PayPal op.

Ik wil het liefst de goede wil van de verkoper behouden. Maar wel graag met de bescherming van Paypal

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre Sec op 01-12-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Je kan toch bij PayPal een geschil aanmaken m.b.t. het 'defect' en de keuze om te retourneren/vervangen. Beetje dubbel op met de eerdere conversatie en afspraken die je al met de verkoper gemaakt hebt, maar dan is het in ieder geval ook vastgelegd bij PayPal. Als je dit vooraf even communiceert richting verkoper lijkt me dit geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Crash schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:53:
Je kan toch bij PayPal een geschil aanmaken m.b.t. het 'defect' en de keuze om te retourneren/vervangen. Beetje dubbel op met de eerdere conversatie en afspraken die je al met de verkoper gemaakt hebt, maar dan is het in ieder geval ook vastgelegd bij PayPal. Als je dit vooraf even communiceert richting verkoper lijkt me dit geen enkel probleem :)
Ik wist niet dat die keuze er was. Ik leefde in de veronderstelling dat het je een geschil aanmaakt om je geld terug te krijgen, niet om een vervanging te krijgen. Maar ik ga gelijk even checken en een geschil aanmaken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Ja hoor, zie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection :)
Is uw bestelling beschadigd of voldoet het artikel niet aan de omschrijving?
Cadeau tijdens het vervoer beschadigd? Vlucht geboekt voor juli, maar tickets ontvangen voor juni? Maakt u zich geen zorgen, PayPal handelt het voor u af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als Paypal het je niet kan vertellen, dan kan dit forum dat ook niet. Het neerbuigend over de klantenservice doen helpt ook niet. Verder staat dit zoals hierboven aangegeven gewoon in de FAQ.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.