Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
  • TV | Minimaal 50 inch, liefst 55
  • Receiver | Minimaal 2.1, liefst 5.1. Meer mag ook, maar denk niet dat het veel waarde toevoegt voor mij.
  • Speakers | Heb eigenlijk geen idee waarop ik moet letten. Input hierover wordt zeer gewaardeerd.
Wat is je budget?
1600 schatting, uiteindelijk gewoon wat reeel is voor mijn wensen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie/Films/Series kijken, gamen en muziek luisteren. Vind het allemaal ongeveer even belangrijk. Gamen doe ik op mijn xbox one en misschien komt er later nog een WiiU bij. Films kijk ik via een mediplayer met Kodi (moet nog aangeschaft worden) en muziek gaat veelal via Youtube of spotify

Wat heb je zelf al gevonden?
http://tweakers.net/price...ia-kdl-55w805b-zwart.html
Lage reactietijd is wel handig voor het gamen dacht ik. Kon niet zo 123 een andere tv in deze prijsklasse vinden met ook een lage reactietijd.
http://tweakers.net/price...yamaha-rx-v479-zwart.html
Wifi en spotify. Voor de rest leek me deze voldoende voor mijn wensen. Eigenlijk nergens op gebasseerd, behalve de prijs.
http://tweakers.net/price...yo-sks-ht588-(zwart).html
Dolby Atmos leek me wel leuk, maar heb eigenlijk geen idee of dit echt waarde toevoegt.

Het liefst zou ik hetzelfde merk voor de receiver en speakers willen, maar deze kwamen het best uit mijn vergelijking.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog iets over het hoofd, of heeft iemand nog tips? Is het budget een beetje realistisch voor wat ik ermee wil?

Alvast bedankt voor de reacties :D

[ Voor 36% gewijzigd door BiggieByte op 01-12-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De genoemde Sony televisie is een erg populair model en in mijn ogen een prima keuze. Wel wat lastig te krijgen omdat het een uitlopend model is uit 2014.

Wat betreft de receiver, als je een model kiest van gangbare merken als inderdaad bijvoorbeeld Yamaha, Onkyo, Denon of Marantz zit je eigenlijk altijd wel goed. Gewoon het model nemen dat de features en aansluitmogelijkheden heeft die je zoek.
Het liefst zou ik hetzelfde merk voor de receiver en speakers willen, maar deze kwamen het best uit mijn vergelijking.
Dit is geen zinnig uitgangspunt. Receivers en speakers zijn compleet verschillende dingen. Alleen bij standaard-alles-in-1-setjes zul je dit zien. Als je wat serieuzer aan de slag gaat met losse componenten is dit nergens voor nodig.

Of Atmos iets toevoegt... Dat is aan jou om te beslissen. Ik gok dat de meeste mensen er bijzonder weinig waarde aan zullen hechten. Wat betreft de speaker set moet je er nog rekening mee houden dat satelliet speakers niet zo geweldig zullen presteren bij het afspelen van muziek. Als fronts zou je beter voor een boekenplank model of vloerstaander kunnen gaan. Of je geeft de fronts ooit nog een upgrade. Speakers koop je op de sound en niet de specs. En aangezien ze allemaal anders klinken en smaak qua geluid persoonlijk is, zou ik je adviseren om in een winkel wat modellen te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
Bedankt voor de input. Dat van de speakers wist ik niet en is zeker een puntje om rekening mee te houden. Ik zal even rondkijken wat mijn opties zijn met boekenplan/vloerstaanders zijn. Deze zijn dan gewoon te combineren met een simpel 2.1 satelliet speaker set? Ik vraag me af of er nog dingen zijn waarop ik moet letten aangezien ze dan als back-speakers worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
1. Ga inderdaad opzoek naar een leuke serround receiver die alle opties heeft die jij nodig hebt. Meestal kom je dan uit bij de genoemde merken als Onkyo, Yamaha, Pioneer en Denon.
Met een budget van 250-300 kom je al een heel eind voor de versterker.

2. Voor de speakers zijn met name de front en center erg belangrijk, de serrounds zijn iets minder belangrijk. Vaak zie je dat mensen eerst twee kwalitatief goede fronts nemen (2.0) en later uitbreiden naar 5.0 of zelfs 5.1

Het onkyo setje wat je zelf al laat zien is er ook als totaal setje speakers + receiver. Het schijnen best leuke setjes te zijn en ook beter te zijn dan de LG en Samsung setjes van deze wereld, maar daar is het ook mee gezegd.

Ik adviseer je om in jouw budget is te gaan kijken naar Jamo, Magnat en Teufel.
Bovenstaande merken zijn echte audio merken met leuke speakers voor weinig geld.

Voorbeeldje:

pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
http://www.teufelaudio.com/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html
http://www.teufelaudio.nl...ma-producten/o-preis.html

pricewatch: Jamo S 626 HCS Home Cinema System (Zwart)

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door NL_Scratch op 01-12-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
Bedankt voor de tips, de merken die je nu opnoemt heb ik een keer vaag van gehoord en wist ook niet of de kwaliteit goed zou zijn. Zal even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
BiggieByte schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:09:
Bedankt voor de tips, de merken die je nu opnoemt heb ik een keer vaag van gehoord en wist ook niet of de kwaliteit goed zou zijn. Zal even kijken.
Hoe bekender het merk is, betekend niet dat het ook direct beter is.
voorbeeldjes zijn Bose en Sonos.

Je betaald ontzettend veel voor het merk, terwijl je dezelfde kwaliteit (of zelfs beter) voor minder geld bij andere merken vandaan haalt.
Bose heeft simpelweg de juiste naam mee vanuit het verleden, veel mensen die naar de mediamarkt etc. gaan komen daarom ook met dat spul thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggieByte
Van Bose en Sonos hoor ik ook vaak dat het qua prijs kwaliteit "een beetje" overpriced is. Wat ik me trouwens ook afvroeg, hoe kijken jullie tegen nieuw vs tweedehands? Zijn er bijvoorbeeld speakers die je beter wel of niet tweedehands kan kopen? Uiteindelijk wil ik, zoals iedereen, zo min mogelijk betalen, maar wel naar verhouding de beste kwaliteit.
Pagina: 1