Toon posts:

Is mijn voeding sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben nieuw op tweakers en weet ook niet of dit het goede forum is om dit te vragen maar toch..Is deze voeding goed genoeg voor mijn build? Het gaat hier om de Cooler Master Real Power M520 520 watt voeding.

Mijn build:

Gigabyte GA-B150-HD3P - Moederbord
Kingston HyperX FURY DDR4 - RAM
Intel Core i5-6500 / 3,2 ghz - Processor
Cooler Master Hyper Evo 212 - CPU Koeler
MSI Radeon R9 380 Gaming 4G - Videokaart
Corsair Carbide Series SPEC-03 Red led - behuizing

Alvast bedankt! :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jup, je voeding is meer dan goed genoeg. Een 450w voeding zou ook volstaan, maar ik neem aan dat je de M520 al hebt aangezien het een oudje is :)

De goede plek zou trouwens dit sticky topic zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:29:
Jup, je voeding is meer dan goed genoeg. Een 450w voeding zou ook volstaan, maar ik neem aan dat je de M520 al hebt aangezien het een oudje is :)

De goede plek zou trouwens dit sticky topic zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de voeding inderdaad en deze werkte nog goed dus waarom niet? :9 Wel zit ik met een probleempje, ik heb maar 1x de 6pins aansluiten en de videokaart heeft 2x 6pins nodig. Is dit op te lossen met een molex naar 6 pins?

• stin00
  • Niet online
Volgens de CM site ( http://www.coolermaster.c...ort/model/RS-520-ASAA-A1/ ) zitten er 3 PCI-E kabels bij?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, dan zal ik thuis toch echt even beter kijken 8)7

Bedankt voor de hulp, topic wordt automatisch gesloten?

Verwijderd

Een voeding uit 2007/2008. Wordt wel eens tijd om die te vervangen ondanks dat voldoende vermogen geleverd kan worden. Ook geen ondersteuning voor C6/C7 powerstates. Voeding advies en informatie topic - Deel 31

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:47:
[...]

Oeps, dan zal ik thuis toch echt even beter kijken 8)7

Bedankt voor de hulp, topic wordt automatisch gesloten?
Topics worden zelden gesloten.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:47:
Een voeding uit 2007/2008. Wordt wel eens tijd om die te vervangen ondanks dat voldoende vermogen geleverd kan worden. Ook geen ondersteuning voor C6/C7 powerstates. Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Het kan inderdaad in mijn ogen zeker lonen een nieuwe kwaliteitsvoeding te kopen.
Met deze CM M520 zal je in je bios C6/C7 stepping uit moeten zetten omdat je Skylake CPU anders wellicht niet wil ontwaken uit slaapstand - best irritant.
Verder mis je inderdaad wat energiebesparende features van de nieuwe Skylake generatie.

Hoe oud is de M520 inmiddels? Een vervanger zou zeker een verstandige investering zeker :-)

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:51:
[...]

Topics worden zelden gesloten.

[...]

Het kan inderdaad in mijn ogen zeker lonen een nieuwe kwaliteitsvoeding te kopen.
Met deze CM M520 zal je in je bios C6/C7 stepping uit moeten zetten omdat je Skylake CPU anders wellicht niet wil ontwaken uit slaapstand - best irritant.
Verder mis je inderdaad wat energiebesparende features van de nieuwe Skylake generatie.

Hoe oud is de M520 inmiddels? Een vervanger zou zeker een verstandige investering zeker :-)
De voeding is inmiddels 3 jaar oud, op het moment zit ik op mijn budget en de pc is echt nodig. Is het mogelijk dit " C6 en C7 " uit te zetten en de pc een maandje te gebruiken met oude voeding? Wat wordt er precies bedoelt met energiebesparing en/of slaapstand? :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
je kan hem nog prima gebruiken hoor. c6 doet het voltage naar de cpu tijdens idle ook verlagen zelf tot 0(sleep). gewoon in je bios aangeven dat je tot max c5 kan/wil gaan. en dan wachten tot je een nieuwe PSU heb die het wel aankan.

Verwijderd

De voeding lijkt mij eerder tussen de 5 en 8 jaar dan nog maar drie jaar oud. 3 jaar geleden werd die namelijk al lang niet meer verkocht of iemand moest nog een heel oud exemplaar ergens hebben liggen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:03:
De voeding lijkt mij eerder tussen de 5 en 8 jaar dan nog maar drie jaar oud. 3 jaar geleden werd die namelijk al lang niet meer verkocht of iemand moest nog een heel oud exemplaar ergens hebben liggen.
En dan nog als die heel oud zou zijn. Ik zou hem als ik op budget zat de voeding mooi blijven gebruiken met de eerder gegeven tip over c7 state etc. Als die aan zijn einde is, ploft/smelt (een zekering of component intern) die vanzelf een keer. Of hij gaat op een dag gewoon niet meer aan. In mijn ervaring heeft dit nog nooit geleid tot kapotte componenten.
Pagina: 1