Windows 10 licentie van een laptop loskoppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 17:48
Beste tweakers,
Een aantal jaren geleden heb ik een laptop gekocht met daarop een oem Windows 7 installatie. later een Windows 8 pro key bijgekocht en die op de laptop geïnstalleerd. Weer later Windows 8 geupgrade naar Windows 10, dus in principe zijn er nu 2 licenties aan mijn laptop verbonden. Een oem Windows 7 (die nog gratis naar windows 10 geupgrade kan worden) en een windows 10 pro. Mijn vraag is, is het mogelijk om de Windows 10 key los te koppelen van deze laptop om vervolgens op een andere pc te hergebruiken? Zoja hoe? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
De Win7 key is gebonden aan de laptop. De Win8 key is, als het geen OEM key was, niet gebonden aan de laptop. Die kun je dus gerust verwijderen van de laptop en ergens anders gebruiken. Als ik me niet vergis is het ook mogelijk om de Win7 key voor Win10 te gebruiken. In ieder geval kan dat bij een schone installatie van Win10. Als de win7 licentie Pro of Ultimate is, kun je misschien gewoon de key in Win10 wijzigen. Zo niet, moet je opnieuw installeren.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij de upgrade naar Windows 10 neemt die de licentie over van de versie die je draaide. Je hardware is dan wel gelicenceerd door Windows 7 dat is meegeleverd, maar je had je Windows 8 key in gebruik ten tijde van de Windows 10 upgrade. Dus in feite is de Windows 8 licentie vervallen. Windows 10 zit weer aan je hardware vast, vanwege de upgrade. Een clean install met de key die je eruit zou kunnen halen op een ander systeem zal je geen geactiveerd systeem geven.
Wat wel weer mogelijk is, daar doet MS niet zo moeilijk over, is dat je Windows 8 op een ander systeem installeert. Daar kan je vervolgens, als het goed is, weer de upgrade naar 10 mee doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 17:48
krijg ik later geen problemen mee dat Windows 8/10 al aan een andere systeem is verbonden? want ik wil mij laptop met Windows 7 verkopen alleen als de koper Windows 10 op gaan installeren, Windows automatisch mijn key gaat gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door pingpo op 01-12-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De licentie hangt aan de hardware, je hoeft geen key in te vullen als je de upgrade eenmaal hebt afgerond en het systeem internet toegang heeft gehad. Het hardware ID is dan bekend bij MS voor activatie.

Je bent natuurlijk altijd vrij om weer W7 te installeren en die dan te upgraden naar W10, maar veel nut heeft dat niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate