Ik zoek een?
Phablet / groot beeldscherm telefoon.
Wat is je budget?
"onbeperkt", maar 1000 euro voor een S6+ (note 5) is krankzinnig
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De GPS zal veel gebruikt worden, evenals een database programma dat 500000+ velden bevat...
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uitgevogeld dat _alle_ telefoons tegenwoordig met zo'n (kuch kuch) beeldscherm zijn uitgerust dat veel te veel pixels heeft, en dus veel te veel batterij trekt.
Lijstje met minpunten:
-ik wil liefst een android 5 (of 6) , want dan ben ik tenminste weer "bij". Als ik nu een android 4 koop, krijg ik één update naar 5. En loop dus meteen als achter de feiten aan. Een update van de fabrikant naar 6 gaat niet gebeuren (1 update per toestel is de norm)
-Ik heb nu een Note 2, die echt serieus aan het doorzakken is (brak, crashes, ...) . Ik las ergens een review dat de Samsung Note II (N7100) een accuduur van 6uur bij "zwaar gebruik" (accu test) had. Daar heb ik _nooit_ genoeg aan. Ik moet elke dag na een uur of 5/6 inderdaad de batterij vervangen of opladen. Die moderne ondingen komen niet eens aan de 6 uur
Dus lijkt mij een verwisselbare batterij het allerminste dat er op "mijn" telefoon moet zitten.
-32Gb is absoluut minimum
-ik ben 50+, dus een 5.5 inch scherm is ook wel "minimaal"
-ik heb altijd een extra oplader bij me, maar het is niet handig om aan een touwtje te werken.
dus..... Eigenlijk zoek ik een telefoon met afneembare grote batterij, met een scherm van 1500x1500 of minder, de snelste processor en 32Gb...
Phablet / groot beeldscherm telefoon.
Wat is je budget?
"onbeperkt", maar 1000 euro voor een S6+ (note 5) is krankzinnig
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De GPS zal veel gebruikt worden, evenals een database programma dat 500000+ velden bevat...
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uitgevogeld dat _alle_ telefoons tegenwoordig met zo'n (kuch kuch) beeldscherm zijn uitgerust dat veel te veel pixels heeft, en dus veel te veel batterij trekt.
Lijstje met minpunten:
- sony Z5
- batterij in vergelijking met voorganger veel slechter
- sony Z3+
- brand door je kleding heen van de hitte, ook na de software update
- sony Z3
- android 4
- HTC one m9
- matige accuduur
- LG g4
- Niet echt een topper op processor gebied, en matige accuduur
- Samsung S6
- labiel duur, bloatware en (dingding) batterij doet het 6 uur
- one plus one (2)
- invite ellende, en dan nog, de nieuwe heeft een slechte accuduur
- Huawei P8
- ingewikkelde, onhandige laag over android heen en matige accuduur
- Motorola Moto X
- android 4.4
- Nexus 6 plus
- alles bij mij thuis is ingericht op micro usb. En "verloop stekkers" van de aansluitingen van mij naar die van de Nexus... Tsja. Niet handig...Misschien over een jaar ofzo, maar anno 2016 is het te vroeg.
-ik wil liefst een android 5 (of 6) , want dan ben ik tenminste weer "bij". Als ik nu een android 4 koop, krijg ik één update naar 5. En loop dus meteen als achter de feiten aan. Een update van de fabrikant naar 6 gaat niet gebeuren (1 update per toestel is de norm)
-Ik heb nu een Note 2, die echt serieus aan het doorzakken is (brak, crashes, ...) . Ik las ergens een review dat de Samsung Note II (N7100) een accuduur van 6uur bij "zwaar gebruik" (accu test) had. Daar heb ik _nooit_ genoeg aan. Ik moet elke dag na een uur of 5/6 inderdaad de batterij vervangen of opladen. Die moderne ondingen komen niet eens aan de 6 uur
-32Gb is absoluut minimum
-ik ben 50+, dus een 5.5 inch scherm is ook wel "minimaal"
-ik heb altijd een extra oplader bij me, maar het is niet handig om aan een touwtje te werken.
dus..... Eigenlijk zoek ik een telefoon met afneembare grote batterij, met een scherm van 1500x1500 of minder, de snelste processor en 32Gb...
[ Voor 5% gewijzigd door novw op 01-12-2015 13:13 ]