Afstellen subwoofer.... Krijg niet de perfecte lage bass??

Pagina: 1
Acties:

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-12 18:50
Beste forumleden,

Ik heb een surroundset bestaande uit:
Marantz SR7005
ASW Cantius V (front speakers)
ASW Cantius CS iii (Center)
ASW Cantius AS MKii (subwoofer)
ASW Cantius RS 1 (Surround)

Mijn subwoofer gaat tot 29 hz maar als ik recht voor de televisie zit gaat hij hoorbaar minder laag dan dat ik recht voor de sub zit. Ook zit er een faseknop en Bassboost op de sub zelf. Ik heb geen enkel idee waar die 2 functies voor zijn. Kan iemand mij helpen met het correct instellen van de subwoofer?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat zegt de handleiding? Wat heb je zelf met wat Google-werk gevonden?

Zoals in diverse vorige topics, is de eigen inzet weer ver te zoeken. Lees deze nog eens: Het algemeen beleid #quickstart.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:06
Het plaatsen van een subwoofer is ontzettend lastig. Bij mij is het ook niet gelukt en ik heb die van mij inmiddels verkocht.

Je luisterd voor een groot deel ook naar de ruimte.

Kun je een plattegrond maken van waar je zit en hoe je audio staat opgesteld?

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
"Perhaps one of the most difficult tasks in placing your speaker system whether it is a 2 channel or multichannel surround system is finding the best location for your subwoofer."
Subwoofer crawl. Met subwoofer crawl zet je de subwoofer op de luisterplek neer en ga je op gehoor (en op je knieën) door je kamer heen om de plek(ken) te bepalen waar je subwoofer goed klinkt.

Verder beschikt je Marantz SR7005 over Audyssey. Heb je al geprobeerd dit toe te passen? Soms is het een succes, soms niet. Het is in ieder geval het proberen waard!

4800wp zuid - pvoutput.org

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-12 15:57
Om de ideale locatie te vinden moet je de subwoofer op de luister positie zetten (met wat lange kabels) :p
kruip nu wat over de grond in de hoeken van de kamer en luister naar de subwoofer. op sommige plekken klinkt hij misschien harder, maar niet diep. kwestie van luisteren. als je eenmaal de plek hebt gevonden waar het het beste klinkt, zet de subwoofer op die plek. daarna kan je het nog een beetje bij stellen.