powerline adapter kan geen verbinding meer met modem maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb de afgelopen tweeëneenhalf jaar een Netgear powerline adapter verbinding gehad van de meterkast (beneden) naar zolder, dit valt binnen dezelfde stroomgroep. De laatste tijd moest ik steeds vaker 1 of allebei de adapters uit- en weer in het stopcontact steken voor internetverbinding. Maar deze week is halverwege een download de verbinding verbroken en ook niet meer teruggekeerd.

Als ik de adapter via een LAN-kabel aansluit op het Ziggo (Ubee) modem dan verschijnt er al gauw een rood lichtje op de adapter. Dit gaat om het powerline lampje met de afbeelding van het huisje met stroomkabeltje. Ik denk dat de adapter geen verbinding kan krijgen met het modem. Dit gebeurt bij allebei de adapters. Het modem en de adapter zitten op dezelfde wandcontactdoos met 2 aansluitingen in de meterkast. Ik heb andere LAN-kabels gebruikt met hetzelfde resultaat.

Ik heb de Netgear set uitgetest bij mijn schoonouders die wonen in een woonboot. Daar werkt de set probleemloos.

Ik heb thuis ook 3 adapters liggen van het merk Alecto. Daarmee is wel internetverbinding te verkrijgen. Alleen de downloadsnelheid is daarmee max 1MB per seconde en dat is mij veel te weinig.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem (tijdelijk) opgelost. Ik denk dat de adapters elkaar 'kwijt' waren. Ik heb ze eerst in dezelfde dubbele wandcontactdoos gestoken (zonder kabels eraan). Op de begane grond. Een voor 1 leken ze te rebooten en na een minuutje hadden ze elkaar weer gevonden. De eerste 2 lampjes waren nu groen, alleen het ethernet lampje niet, logisch, want er was geen modem aan verbonden. Daarna 1 adapter in de meterkast en 1 op zolder maar ze konden elkaar weer niet vinden. Het middelste lampje (powerline) was uit op de adapter op zolder, op de adapter in de meterkast waren alle lampjes groen. Daarna op zolder beide adapters in een aparte wandcontactdoos gestoken. Al snel konden ze elkaar weer vinden, alleen de ethernet lampjes op de adapters waren uit. Daarna 1 adapter in de wandcontactdoos in de buurt van de p.c. gestoken en snel de andere adapter in de meterkast en ik kon weer downloaden.