TV-kaart op 2de monitor onder W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
Het is me (ondanks veel failure verhalen over tv-kaart op 2de monitor in AV en VB) gelukt om de tv-kaart (Hauppage WinTV) op de tweede monitor te krijgen onder W2K :).
Hoe lukt dit? Wonderbaarlijk eenvoudig, door met het meegeleverde programma PRIMARY, "allow overlay" of "DIB DRAW" te kiezen.

Maar:
Bij "allow overlay" consumeert het tv-programma ongeveer 80% CPU tijd als hij actief is op de 2de monitor, hoewel het beeld zelf even mooi is. :( Leuk TV kijken met 2 a 3 fps ...
En bij "DIB DRAW" zit het beeld vol strepen (volgens Hauppage een bandbreedte probleem) :(
Bij de gewone instelling "force primary", dan komt het beeld doodleuk weer aan de andere kant van de 1ste monitor binnen...nou ja, dan heb ik iig TV op mijn compu :)

Mijn vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat ik tv kan kijken op de 2de monitor net zoals dat lukt op de 1ste monitor (gewoon goed)? Ligt het aan de snelheid of geheugen van mijn 2de videokaart of aan de (trage?) PCI-bus, of aan iets anders?

W2K SP2
Hercules Geforce2MX AGP 175/183(det12.41)
Diamond S3 Vision868 1MB DRAM PCI (standaard driver w2k)
Hauppage WinTV FM PCI (w2kdrv307.exe, wintv2k221.exe, )
SB Live! PCI (lw w2k)
Realtek 8139 PCI (3.91)
MSI K7T Pro2A met VIA KT133/686B (bios 2.7), Duron700, 256MB
Wacom ding USB (4.57)
Agfa scanner 1212U USB (1.4.0.5)

• WoyBoy
:'( niemand?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

weet niemand een oplossing hiervoor?

ik zou het ook graag willen weten...

Where is it?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

:? Nog nooit van gehoord :?

• WoyBoy
Hoera!!! :) :)

Het werkt met DIB DRAW, maar er zijn soms nog wel strepen in het beeld. Dit lijkt afhankelijk te zijn van de activiteit ergens in de chipset (vermoedelijk PCI bus, bandbreedte probleem), want bij defraggen bv. komen er strepen in beeld die volgens Hauppage een indicatie zijn voor een bandbreedte probleem. De cirkel lijkt dus rond en het vermoeden te kloppen... ;(

Hoe gedaan?
van Via 4-in-1 4.31 naar 4.32. Bandbreedte lijkt erop vooruit gegaan te zijn.

Maar:
De CPU belasting blijkt afhankelijk te zijn van de grootte van het TV window (indien op 2de monitor; gemeten met taskmanager) en varieert van 5% tot wel 80% :( . Hoe kan ik dit nou omlaag brengen behalve door het TV window klein te houden :? ? Ik wil namelijk meer dan postzegel formaat en liefst zonder gehandicapte }:O ;)

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje naar een oplossing gezocht. Op www.realtimesoft.com/multimon heb ik in het forum het volgende gevonden:

---------------------------------------------
There are two ways I have found to get a standard PCI WinTV working with multiple monitors on Windows 2000.

1) Use Hauppauge's standard Vfw drivers and WinTv2000 application. The only way this worked for me was to set the "Primary" applet to use DIB draw mode. I never could get overlay to work properly on a secondary monitor with VfW.

With DIB draw, the TV can be dragged to any monitor, but performance is bad (lots of flickering horizontal lines.)

You also cannot scale the picture larger than the maximum resolution of the capture driver (640x480.) And CPU utilization hovers between 5-10% for the Wintv application.

2) Install the notorious WDM drivers and try your luck with a newer third party app! Here's what you will need.

a) You can obtain WinTV WDM drivers either from Hauppauge's ftp site, or from the ATV2000 web site. I used the latter (they are modified Conexant drivers.)

b) Make sure you have at least DirectX 8.0a installed, as well as the DirectX Digital Video update.

c) Make sure your graphics card drivers are up to date and support DirectX 8 if possible. All three of my cards are ATI Xpert 128 PCI, using driver version 5.13.01.192.

d) Pick your 3rd party app and try it out! Choices include Showshifter, DeskTV, MyTV, BaoTV, etc. See
TV-Cards.com for some ideas.

e) For WinTV, my recommendation at the moment is ATV2000.

The latest preview version of ATV2000 works well for me in WDM mode (the only supported mode for Windows 2000.) Overlay mode works on any monitor (assuming you have decent graphics card drivers.)
The image is scalable to any size (eg., all 3 of my monitors run 1120x864) and has zero CPU utilization!

The kicker is that you can push your TV window to the desktop of any of your monitors by "minimizing" the window!

I'd be interested to hear of other third party TV apps people have got working on multi-monitors.
--------------------------------------------

Ik heb zelf nog geen tweede monitor, dus ik heb het nog niet kunnen testen. En de vraag of ik twee videokaarten ga nemen of een Matrox G450 hangt voornamelijk van het wel of niet kunnen tv kijken op de tweede monitor. Ik heb namelijk gelezen dat het met een dualheadkaart niet werkt omdat die geen overlay ondersteunt op de tweede monitor. Misschien dat iemand hier meer vanaf weet?

• WoyBoy
Ik heb zelf ook ooit eens overwogen om een Matrox G400 te kopen om (Win)TV te kunnen kijken op de 2de monitor. Ik heb hiervoor met Matrox ge-emaild en zij wisten mij te melden dat "overlay on second monitor not supported".
Dus ... :( helaas lijkt me.
(Of ik heb het verkeerd onthouden of die gasten begrepen me niet)
Maar je kunt het natuurlijk ook nog zelf ff vragen, dan weet je het zeker.
Pagina: 1