Airflow advies Chieftec kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 16:03
Beste allemaal,

Ik heb mijn eigen systeem samengesteld en zou ook eigen ventilatoren geplaatst.
Express gekozen voor grotere ventilatoren omdat deze op een lager toerental meer flow veroorzaken, alle kabels netjes aan de buitenkant zodat er geen onderbreking is en de binnenkant van de kast bekleed met rubber matten om geluid te verminderen. Om de fan snelheid te reguleren heb ik een Lamptron ingebouwd die goed zijn best doet.

Ik wil graag jullie mening over de flow.

Ik heb een Chieftec CH-01B-B-B tower met hierin de volgende fan's en richting

1x 120mm achterkant blaast naar buiten
2x 80mm zijkant (rechts vanaf de voorkant gezien) blaast naar binnen over de harddisken heen.
2x 80mm zijkant (links vanaf de voorkant gezien) blaast naar binnen over de array controller heen.

De processor ventilator blaast van de processor af.

Omdat warmte stijgt heb ik de lage (80mm) ventilatoren naar binnen laten blazen en de hoge 80mm fan naar buiten laten blazen. De voeding zit ook bovenin en heeft zijn ventilator aan de onderkant.

Ik twijfel echter over de windrichting m.b.t. de ventilatoren links vanwege de kaarten die gekoeld moeten worden en de processor die van zich af blaast.

Alvast bedankt!

Groet,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Maak eens een foto van je systeem
Vertel wat er allemaal inzit en wat jij ermee doet, dan kan je beter geholpen worden.

[Geluid] Het stille PC topic deel IV

80mm fans zijn een beetje uit de mode, ook raad ik af om fans in je zijpaneel te maken ivb geluid.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Zal ik doen.
Heb je misschien voor mij een tip waar ik de foto kan plaatsen en de link in dit bericht?
undeepdiver schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:29:
Maak eens een foto van je systeem
Vertel wat er allemaal inzit en wat jij ermee doet, dan kan je beter geholpen worden.

[Geluid] Het stille PC topic deel IV

80mm fans zijn een beetje uit de mode, ook raad ik af om fans in je zijpaneel te maken ivb geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:44:
Zal ik doen.
Heb je misschien voor mij een tip waar ik de foto kan plaatsen en de link in dit bericht?

[...]
http://s1225.photobucket....t=BSR-20110711-183258.mp4

Met deze tutorial leer je hoe je foto's kan uploden. Maak large tumnails en gebruik de onderste kopie knop bij Imgur.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Nog veel makkelijker, gebruik je eigen tweakers.net fotoalbum. :)

gallery: CookiesMonster

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik heb niet voldoende karma voor gebruik van het foto album op tweakers. :(
Wolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:55:
Nog veel makkelijker, gebruik je eigen tweakers.net fotoalbum. :)

gallery: CookiesMonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Makkelijkste / beste is om de lucht richting de achterkant van de PC te laten stromen.
Je hoeft dus enkel te zorgen, dat de andere fans dus (uiteindelijk) die richting op uit komen, wellicht een 120mm fan aan de achterkant erbij doen? Dan zorg je namelijk dat de stroming naar buiten toe de lucht van binnen aan zuigt, zeg maar. :)
ChrisVrolijk schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:44:
www.imgur.com is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Als antwoord op een eerdere vraag.
Het is een ESX host waar ik thuis een aantal vm's op ga draaien.
Men heeft mij verteld dat ik de adaptec array controller ook moet koelen vandaar mijn vraag.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JntzZBI.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4g0r0rt.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MhyZ4ku.png

[ Voor 230% gewijzigd door ChrisVrolijk op 02-12-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou lekker alle 80 mm's als intake zetten, en die enkele 120mm als outtake. mochten de temperaturen oplopen (wat ik niet verwacht), kun je altijd voorin aan de HDD kooi een fan hangen met tie-rips; en dan stukjes dempend materiaal tussen de fan en de kooi om vibraties te voorkomen.
verder blaast de CPU-koeler de lucht richting het moederbord, en die lucht ketst dan weer af en waait weer lichtjes terug de kast in. hierna wordt dit afgevoerd door de 120mm.
Voorin kun je zeker geen fan kwijt? dit zou namelijk het mooiste zijn als je de luchtstroom wilt verbeteren.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1