Cashback actie black-friday, niet het correcte bedrag terug.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 15:17
Zoals velen hebben wij ook gebruikt gemaakt van de "black-friday" actie van de mediamarkt (ik noem de naam omdat het anders ook makkelijk uit de context te halen is). Hier was een Sony ht-ct380 in de aanbieding. Volgens de site was de originele verkoopprijs 277 euro en was hier sprake van 90 euro mediamarkt cashback.

In de winkel stonden tussen de sony soundbars balkjes met daarop de mededeling dat er op geselecteerde sony producten een sony cashback van toepassing was. Dit hebben wij aan de medewerker nagevraagd en deze heeft expliciet gezegd dat de cashback van Sony BOVENOP de cashback van de mediamarkt kwam (E90 mediamarkt cashback, E50 Sony cashback). Aangezien wij 2 soundbars moesten hebben klonk dat zo ongeveer als een 2 voor de prijs van 1 deal.

Tot zover ging alles goed. Toen we de cashback via mediamarkt wouden aanvragen begonnen de problemen. Allereerst waren beide producten op 1 bon gezet waardoor het niet mogelijk was om 2x de cashback voor beide producten aan te vragen. Vervolgens kregen we te horen dat het niet zo was dat we 90 euro terugkregen, maar dat we 40 euro van de mediamarkt kregen en de overige 50 euro bij Sony. Echter stond nergens dat 50 euro van Sony moest komen. Om duidelijkheid en de cashback voor ook de 2e soundbar te regelen zijn wij naar de mediamarkt geweest. Hier kregen wij dus te horen dat de verkoper had moeten weten dat de Sony cashback bij de 90euro mediamarkt cashback in zat. De kassamedewerker heeft de factuur erbij gehaald en de desbetreffende verkoper erbij gehaald. Deze heeft ook gezegd en was zelfs bereid het zwart op wit te zetten dat hij gezegd heeft dat de cashback van Sony bovenop de E90 van de mediamarkt kwam. Hier eindigde eigenlijk ook het mediamarkt verhaal, hij bood zelf aan om een verklaring te tekenen waarin dus staat dat hij dit gezegd heeft, maar meer konden ze niet voor ons doen. Ze konden ons niet de overige 100 euro terug geven en kregen dus "slechts" 2x 40 euro terug. Dit is de brief die we van de mediamarkt mee hebben gekregen. De verkoper en het personeel is uitermate vriendelijke en behulpzaam geweest, helaas konden ze niks voor hun doen. Omdat ik ook niet wil dat dit de verkoper persoonlijk toegerekend wordt en het niet nodig acht zijn naam publiekelijk te maken is deze weg gehaald :).
Wat zijn mijn rechten en wat is de juiste manier om het resterende bedrag toch terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Wel, een sony cashback, misschien dan ook bij sony de cashback claimen? https://sonycashback.com/...=Mguci1oKKRnUQCo&ln=nl-NL
Ik zie niet staan waarom dat niet gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door MB113 op 01-12-2015 08:58 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
De cashback hebben we ook al bij sony geclaimd. Dit is echter 50 euro, van mediamarkt krijg je slechts 40 euro en niet de toegezegde 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Dan heb je toch samen de 90? Oh op die manier bedoel je

[ Voor 37% gewijzigd door MB113 op 01-12-2015 09:00 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ja, maar zoals je ziet heeft de medewerker 90 + 50 gezegd, dus 140 euro;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Dutchdeveloper schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:02:
Ja, maar zoals je ziet heeft de medewerker 90 + 50 gezegd, dus 140 euro;)
Zoals het hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Wat wil je dat wij nu doen? Jij hebt een geschil met de mediamarkt, daar moet je zijn om een klacht in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 16:18
MB113 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:55:
Wel, een sony cashback, misschien dan ook bij sony de cashback claimen? https://sonycashback.com/...=Mguci1oKKRnUQCo&ln=nl-NL
Ik zie niet staan waarom dat niet gaat.
Bij Sony staat in de actievoorwaarden dat je hun cashback niet kan combineren met andere acties.
Raar verhaal van MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die medewerker gaat best wel een probleem krijgen met zijn werkgever als je dit laat zien. Het is best dom en naïef van hem dat hij dit tekent. Daarbij betwijfel ik ook of dit document wat waard is, want deze persoon is natuurlijk helemaal niet tekenbevoegd namens media markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Hierin geeft de medewerker enkel en alleen toe dat hij gezegd heeft dat de korting van Sony (50euro) bovenop de korting van MM (90 euro) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ah, ik kon de brief niet helemaal goed lezen omdat hij nogal onscherp is op een mobiele telefoon :) Maar goed, dan nog zou ik als werkgever de instructie hebben uitstaan dat medewerkers geen zaken ondertekenen die klanten hen voorschotelen, daar hebben we een aparte afdeling voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:37
Juiste manier? Geen idee maar je zult toch echt bij de mediamarkt moeten zijn. Dus hoofdkantoor / vestiging bellen en als dat allemaal niks oplevert alles weer inpakken en de koop ongedaan maken. Want ze komen de genaakte afspraken niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

MM moet gewoon die € 90 geven, ik snap ook niet dat ze zeggen dat ze niets voor je kunnen doen. De vestiging moet dit gewoon voor je oplossen en anders uit de kassa geld terug geven.

De medewerker doet overigens helemaal niets fout, hij geeft toe dat hij dit gezegd heeft, waarom zou hij daar problemen mee krijgen? De werkgever heeft hem blijkbaar niet goed geïnstrueerd en dat is de werkgever aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
De medewerker gaf trouwens een dag later aan dat hij die ochtend een interne mail had gelezen waarin dus beschreven werd dat ze moesten vertellen dat bij de E90 cashback de 50 euro van Sony inzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

timmert26 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:01:
Hierin geeft de medewerker enkel en alleen toe dat hij gezegd heeft dat de korting van Sony (50euro) bovenop de korting van MM (90 euro) komt.
...En daar mag jij als klant dus op vertrouwen. Als verkoper wordt hij geacht juiste informatie namens werkgever te verstrekken. De overeenkomst is op die wijze tot stand gekomen, je hebt daar nu bewijs van. Het is vrij simpel: ze betalen je alsnog wat is toegezegd, of je maakt er een zaak van.

Zwart op wit bewijs, wat wil je nog meer. Die zaak win je dus met 3 vingers in de neus. Het is wat naief van de MediaMarkt te denken dat ze bewijs kunnen verstrekken dat het zo gezegd is in de winkel en dan vol kunnen houden dat je het toch niet krijgt.

In de winkel aankaarten wil nog wel eens tot dit soort rariteiten leiden omdat die mensen ook geen kennis van de wet hebben. Even via de social media aankaarten en dan komt het snel genoeg bij iemand die begrijp dat dit een kwestie van verlies nemen is voor ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:27:
[...]

...En daar mag jij als klant dus op vertrouwen. Als verkoper wordt hij geacht juiste informatie namens werkgever te verstrekken. De overeenkomst is op die wijze tot stand gekomen, je hebt daar nu bewijs van. Het is vrij simpel: ze betalen je alsnog wat is toegezegd, of je maakt er een zaak van.

Zwart op wit bewijs, wat wil je nog meer. Die zaak win je dus met 3 vingers in de neus. Het is wat naief van de MediaMarkt te denken dat ze bewijs kunnen verstrekken dat het zo gezegd is in de winkel en dan vol kunnen houden dat je het toch niet krijgt.

In de winkel aankaarten wil nog wel eens tot dit soort rariteiten leiden omdat die mensen ook geen kennis van de wet hebben. Even via de social media aankaarten en dan komt het snel genoeg bij iemand die begrijp dat dit een kwestie van verlies nemen is voor ze.
Ik heb het nu inclusief brief en alle overige details naar de Mediamarkt gestuurd via hun contactformulier en wacht hun reactie even af. Mocht dit niks worden maak ik er een facebook of twitter berichtje van in de hoop dat het dan snel geregeld wordt, ik onderschat toch altijd de kracht van sociale media in dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Zojuist door de mediamarkt gebeld dat het opgelost is! Helaas is de medewerker er alsnog op aangesproken terwijl dit absoluut niet de bedoeling was. De beste heer was juist erg behulpzaam en vriendelijk. Toch vervelend dat het dan uiteindelijk op zo'n manier moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
timmert26 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:29:
Zojuist door de mediamarkt gebeld dat het opgelost is! Helaas is de medewerker er alsnog op aangesproken terwijl dit absoluut niet de bedoeling was. De beste heer was juist erg behulpzaam en vriendelijk. Toch vervelend dat het dan uiteindelijk op zo'n manier moet!
Fijn dat het is opgelost.

Lijkt me ook logisch dat die medewerker erop is aangesproken, ze hebben nu gewoon een kostenpost omdat hij je niet goed heeft voorgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, het is de fout van de werkgever als er onvoldoende instructie wordt gegeven. Medewerkers verzinnen dit soort uitspraken niet vanzelf. Aanspreken op het informeren is niet netjes.

Wel kunnen ze hem netjes aanspreken dat het niet handig is documenten te ondertekenen over zaken die onder werktijd plaatsvinden. Die gebeuren onder verantwoordelijkheid van werkgever, en hij kan dus ook niet zomaar beslissen een handtekening te zetten onder iets dat helemaal niet op zijn verantwoording gebeurd. Hoe goed de intenties ook. Maar dat is meer een onhandigheid. Ik neem aan dat het ook meer daar om gaat dan de info zelf.

Maar... Fijn dat het is opgelost. Blijkbaar komt het via het contactformulier ook juist terecht en hebben ze beseft dat dit beter gewoon direct opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:35:
Mwa, het is de fout van de werkgever als er onvoldoende instructie wordt gegeven. Medewerkers verzinnen dit soort uitspraken niet vanzelf. Aanspreken op het informeren is niet netjes.

Wel kunnen ze hem netjes aanspreken dat het niet handig is documenten te ondertekenen over zaken die onder werktijd plaatsvinden. Die gebeuren onder verantwoordelijkheid van werkgever, en hij kan dus ook niet zomaar beslissen een handtekening te zetten onder iets dat helemaal niet op zijn verantwoording gebeurd. Hoe goed de intenties ook. Maar dat is meer een onhandigheid. Ik neem aan dat het ook meer daar om gaat dan de info zelf.

Maar... Fijn dat het is opgelost. Blijkbaar komt het via het contactformulier ook juist terecht en hebben ze beseft dat dit beter gewoon direct opgelost kan worden.
Er werd toch merendeels naar dit topic gerefereerd dan naar het contactformulier ;) .

---update
Ik ben net bij de mediamarkt geweest, en heb zojuist het geld van de cashback actie terug gekregen. Er bleek nogal wat miscommunicatie te zijn geweest. Al met al zeer netjes opgelost door MM Hengelo _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door timmert26 op 01-12-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Aha, goed om te weten want dit had ik er ook niet van begrepen! Dan nog is uiteindelijk 40 euro extra korting op dit product helemaal niet verkeerd en altijd mooi mee genomen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die verkoper heeft een foutje gemaakt en dit ook toegegeven. Waarom die fout zo hard afstraffen?

Mijn persoonlijke mening: Ik vind dat men hier altijd zo hard probeert te profiteren van menselijke fouten, en al helemáál als het om geld gaat. Ik zeg: Neem het 'verlies' en move on. En het is niet eens een verlies, maar minder korting. Of retourneer het produkt.

Ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen, maar ik verbaas mij over de grote hoeveelheid 'profiteer van menselijke fouten' topics...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1