Is dit een upgrade wat ik ga merken?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 14:41
Ik zoek een?
Processor, Moederbord (eventueel SSD)

Wat is je budget?
350+-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Graag zou ik mijn huidige computer willen "upgraden", maar ga ik hier iets van merken?

Zie mijn huidige computer:

- i7 2700K (OC naar 4.4)
- 2x8 GB DDR3 2400Mhz Corsair Vengeance
- Sapphire R9 390 nitro
- ASus P8Z68-V pro gen-3
- Corsair cx750
- 1.5 TB Hitachi HDD + 1TB Samsung spinpoint F? HDD
- CM stacker 832 SE
- Zalman CNPS10X extreme

Ik wil hierbij dus mijn huidige processor en moederbord upgraden. Zat zelf al te kijken naar een Haswell processor, maar ik ben bang dat ik daar niet veel ga merken (speel wel vaak games)

Kan ik beter doorsparen en kan mijn 2700k nog wel even mee?

LET OP: waarschijnlijk haal ik via V&A de onderdelen (waardoor ik dus meer speelruimte heb)

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 01-12-2015 07:01 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Als je wat Googled dan kom je er achter dat je 2700k nog erg krachtig is.

Een upgrade naar Haswell is geen goed idee. En skylake is niet direct een grote upgrade.

Naast vaak gamen, gebruik je je computer ook voor andere taken zoals renderen?

Een SSD is wel aan te raden.

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
In games ga je dit verschil niet merken. Zeker met je toch behoorlijke overklok is de upgrade naar bijvoorbeeld een i5 6600 beperkt (grofweg 30%?). Je systeem zou er wel een stuk zuiniger van worden...

Ik zou zelf kiezen voor een vlotte SSD, daar ga je veel meer plezier van hebben. ZOu persoonlijk gelijk voor een 500GB gaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Royal-Roy op 01-12-2015 07:29 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een flinke 500+ SSD ga je merken, de rest niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Zoals hierboven wordt gezegd zou ik lekker voor een SSD gaan, die 2700K komt ( zeker op 4.4 Ghz) nog echt wel mee hoor, als je al fps wint zal 't minimaal zijn (10%) in een heel enkele game.

een SSD of een andere kast zou dan eerder op mijn lijstje komen te staan

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Knamix
Dan ga ik voor de SSD bedankt!

Nu ben ik alleen niet bekend met SSD's (heb er vorig jaar één gehad maar dat was er een van Intel)

Is er een "ssd" die boven de rest uitspringt? (ook qua prijs) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 01-12-2015 08:28 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Knamix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:27:

Nu ben ik alleen niet bekend met SSD's (heb er vorig jaar één gehad maar dat was er een van Intel)

Ja, zo kan je het wel noemen. Je betaalt wat meer € per Gb, maar qua factor is het zoveel sneller dan een gewone HDD. Ik dacht factor x50 maar weet het niet meer zeker.

Zoals ook men zegt, eenmaal SSD wil je nooit meer terug. Daarnaast een 500Gb SSD kost ook bijna niks en voordeel die je ermee haalt is dik zijn geld waard.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-02 15:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Knamix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:27:

Ik zou naar de (weliswaar iets oudere) Crucial BX100 serie kijken. De BX200 is goedkoper maar ook trager. Vraag is natuurlijk in hoeverre je dat zult merken, maar ik zou toch liever een drive nemen met een consistentere prestatie.

Ik heb daar nu de 1TB versie van en daar ben ik super tevreden over. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Knamix
Wolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:36:
[...]

Ik zou naar de (weliswaar iets oudere) Crucial BX100 serie kijken. De BX200 is goedkoper maar ook trager. Vraag is natuurlijk in hoeverre je dat zult merken, maar ik zou toch liever een drive nemen met een consistentere prestatie.

Ik heb daar nu de 1TB versie van en daar ben ik super tevreden over. :)
Wat betreft Samsung 850 EVO, is die nog sneller? zie die toch wel vaak voorbijkomen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Knamix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:37:
[...]

Wat betreft Samsung 850 EVO, is die nog sneller? zie die toch wel vaak voorbijkomen.
De snelheidsverschillen zijn vaak waarneembaar in benchmarks, maar in praktijk zijn alle degelijke SSDs gewoon retesnel en ga jij dat verschil niet merken. Ik heb nu een "trage" Samsung 830 512 GB maar er is echt geen reden om die te gaan vervangen.

De 850 EVO is een prima keuze
Leesvoer:
reviews: De nieuwste ssd's: Samsungs 850 Evo en de concurrentie

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-02 15:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Knamix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:37:
[...]

De 850 EVO is ook een prima keuze!

Samsung en Crucial zijn de twee merken die het meest aanbevolen worden. Wel is het zo dat de 850 EVO TLC heeft en de BX100 MLC. MLC heeft zich al bewezen terwijl we van TLC nog moeten zien in hoeverre die technologie de tand des tijds doorstaat.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
Om Wolfs commentaar wat duidelijker te maken, Samsung maakt al langer SSD's met TLC geheugen (de 840 en de 840 EVO) maar die hadden allebei een bug die te maken had met het TLC, en waar wel een "fix" voor is, maar die (vind ik) het achterliggende probleem niet echt oplost en gaat leiden tot een kortere levensduur. De 850 EVO combineert TLC met 3D NAND en dat zou de problemen moeten verlichten.

De BX100 heeft betrouwbaarder voorgangers (de M500 en de MX100), wat ik voor opslag toch wel belangrijk vind. Meestal is de Samsung iets sneller in benchmarks maar in de praktijk merk je daar nauwelijks iets van, en jij komt nu van alleen harde schijven dus je gaat met ongeveer elke SSD nog steeds lichtjaren vooruit.

Het kan ook de moeite zijn om de V&A in de gaten te houden, ik heb daar een 960GB Crucial M500 gekocht voor een redelijke prijs. Zolang je een recenter en betrouwbaar model neemt dat voor privé is gebruikt (dus geen enterprise), zijn die nauwelijks versleten. Koop je een SSD die gebruikt is in een bedrijf, kan het wel zijn dat die minder lang mee gaat. Modellen waar ik op zou letten zijn bij Crucial de M500, MX100, MX200, BX100 en bij Samsung de 830, 840 Pro, 850 EVO, 850 Pro (evt 840 of 840 EVO maar zoals ik al aangaf, die hebben een bekende bug).

[ Voor 27% gewijzigd door MacPoedel op 01-12-2015 10:49 ]

Pagina: 1