Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop allround MAX 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? streamen, films kijken(full hd), gamen (CSGO op 100fps is enige requirement)

Wat is je budget?
800 max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus zeker geen 17 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen merkvoorkeuren. wel SSD graag. Ik zat hieraan te denken: pricewatch: Asus K501LX-DM007T maar zag dat hier ook problemen met de FAN mee bekend zijn en was überhaupt geïnteresseerd in alternatieven omdat er geen standaard ssd is.

Verwijderd

Ik heb toevallig de Asus R516LB-XX116T die op de 940m en slechter scherm nagenoeg identiek is aan de K501LX (onder systeem in windows staat zelfs k501 vernoemd). In de mijne zit echter een 16Gb ssd naast de hdd die voor caching wordt gebruikt, maar ik ben er al achter gekomen dat dit gewoon een 80mm m2 ssd slot is en de caching slechts softwarematig wordt toegepast. Je kan er dus voor kiezen om voor de k501 te gaan en vervolgens een m2 ssd bij te plaatsen en de hdd die er in zit voor data te gebruiken. Zo dus: https://www.youtube.com/watch?v=GdaQFHHaTF4 Ik dacht gezien te hebben dat er modellen zijn van de k501 die standaard zo geleverd worden.

En ja wat betreft die fan. Het is een beetje vreemd: alsof ze ervoor hebben gekozen om in plaats van de hele tijd de fan zachtjes, de fan uit en dan soms even aan te doen(of prioriteit geven aan koud aluminium ten opzichte van geluid). Ik weet nog niet of ik wacht op een firmware update van Asus of dat ik de oplossing ga proberen die ik op een franse website las, namelijk een stukje software voor fancontrol en dan het profiel van de ux303 kiezen. Echt heel vervelend is het niet alleen een beetje raar.

Al met al een mooie behuizing en fijn toetsenbord en touchpad en lekker handzaam voor een 15,6 inch laptop.

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
Ik heb deze gisteren besteld voor 849 eur:
http://www.laptopshop.be/...7063.564609983.1446108700
15inch
i5
1920x1080 full hd
8gb RAM
256 SSD

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Heeft het uberhaubt nut om op 100fps te draaien bij een 60hz scherm?