Beste DVD-writer voor lezen van slechte kwaliteit DVD's?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Regelmatig rip ik (in bezit zijnde) DVD's zodat ik ze vanaf m'n NAS kan kijken. Nu kom ik soms retail DVD's tegen die gewoon beroerd zijn en veel problemen geven bij het rippen.

Zo ben ik momenteel bezig m'n Star Trek: Deep Space Nine DVD-box te rippen. Zoals o.a. valt te lezen bij recensies op BOL.com zijn de DVD's van deze boxset fysiek van slechte kwaliteit en geven ze bij velen problemen met afspelen. Dat blijkt allemaal te kloppen: bij het rippen is elke DVD een ramp hier, rond de 48% begin het te haperen en na veel retries lukt het vaak uiteindelijk alsnog de DVD te rippen.

Nou weet ik dat de ene DVD-drive de andere niet is - en dat sommige drives beter zijn in het lezen van slechte DVD's dan andere.

Vandaar dus dat ik op zoek ben naar een DVD-drive die goed kan omgaan met slechte kwaliteit DVD's.

Momenteel gebruik ik een Lite-On iHAS324 voor de klus. Ik heb ook nog een LG Blu-ray writer, type BH16NS40 -- maar die gaat er minder goed mee om dan de Lite-On. Diverse DVD's die op de Lite-On uiteindelijk na veel pijn en moeite nog lukken, worden soms niet eens herkend door de LG...

-- Edit: heb https://forum.dbpoweramp....scs-TEST-RESULTS-ON-GOING gevonden, waar iemand zelf een stapel tests heeft uitgevoerd met allerlei drives en een slechte DVD. Van de nu nog verkrijgbare drives uit die lijst scoort de Samsung SH-224DB goed. Maar iemand die nog iets meer weet of kan toevoegen?

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 01-12-2015 22:02 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Heb ondertussen de gok maar genomen en de SH-224DB in huis gehaald. En ja -- die is daadwerkelijk beter. Op de stukken waar m'n Lite-On inkakt tot snelheden net boven de paar kilobyte/sec, gaat de SH-224DB vrolijk verder. Je merkt wel dat ook deze drive iets meer moeite heeft, maar de leessnelheid daalt dan niet veel verder dan 8x speed. Niets mis mee dus :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:25
Heb je niet gewoon last van de copy "protection"? Allemaal dummy tracks die de speler op een dwaalspoor brengen?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:01:
Heb je niet gewoon last van de copy "protection"? Allemaal dummy tracks die de speler op een dwaalspoor brengen?
Nope, ik draai AnyDVD HD. :)

Het lag hier echt gewoon aan de kwaliteit schijfjes. Specifiek van deze boxset kun je dat op internet ook makkelijk in reviews terugvinden -- kijk o.a. maar eens bij BOL over deze DS9 boxset:

http://www.bol.com/nl/p/s...ace-box/1002004011959826/

Bij de recensies daar zijn genoeg klachten te vinden over de kwaliteit van deze DVD-schijfjes.

Gelukkig heeft de Samsung SH-224DB daar blijkbaar weinig last van, rippen gaat nu prima :)