Toon posts:

SSD kopen rond de 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn vraag is of het handig is om een ssd te kopen
en als mijn laptop echt sneller met browsen opstarten en gamen wordt.

Budget :Mijn budget ligt rond de 100 euro.

Wat heb ik zelf gevonden: Zelf heb ik al de samsung evo 850 250 gb gevonden

Dus als iemand mij kan helpen met mijn zoektocht naar een ssd alvast bedankt :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft ontzettend lastig :X. Schopje naar CAA.

En ja, als je een snellere gebruikservaring wil, is een SSD een erg goede koop. Welke je neemt is eigenlijk om het even, zolang die een goede controller heeft. De EVO 850 is er daar 1 van, net als de Crucials.

Overigens, je laptop wordt er natuurlijk niet krachtiger van, dus games zullen niet ineens met hogere fps gespeeld kunnen worden.

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-02 19:42
Je gaat naar de pricewatch, klikt op solid state drives en gebruikt het prijsfilter:
http://tweakers.net/categ...EqKMpMTvVNrEDhZuYpWRnUAgA
alle SSD's voor 100 euro en minder.

Heb je de vraag die je stelt al is door google getrokken? Zo ja, Dan zul je zien dat een SSD zeker voor het opstarten en laadtijden erg fijn is. Je games laden dus sneller, maar een hogere fps hoef je niet te verwachten.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Verwijderd

Topicstarter
Oke Br00ky en pietertie ik zal kijken naar het aankoopadvies en Pricewatch bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Topicstarter
Samsung SM951 - NVMe - 128GB Ik zag ook deze ssd. Maar mijn vraag is dus nu, kan ik deze wel in mijn laptop n751JK plaatsen

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 13:27
Niet het beste merk voor SSD's, maar wel een mooi prijsje
http://www.amazon.de/dp/B...9VS4&childASIN=B00S9Q9VS4

65 euro voor een 240Gb SSD, is toch een heel stuk goedkoper dan de concurrentie en het is niet dat sandisk een slecht merk is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maevian voor het linkje ik zal. Er naar gaan kijken

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
maevian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:18:
Niet het beste merk voor SSD's, maar wel een mooi prijsje
http://www.amazon.de/dp/B...9VS4&childASIN=B00S9Q9VS4

65 euro voor een 240Gb SSD, is toch een heel stuk goedkoper dan de concurrentie en het is niet dat sandisk een slecht merk is
pricewatch: Crucial BX200 240GB

enkele euro's duurder. maar wel gewoon garantie via nederlandse shop. je wil niet je ssd naar frankrijk sturen voor die paar euro.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 02-12-2015 21:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Voor gamen gaat een SSD niet veel schelen. Dat hangt normaliter meer af van je videokaart en processor (en hoeveelheid geheugen) dan van de snelheid van de opslag. Wat je wel gaat merken is algemeen gebruik. Opstarten van de laptop, starten en sluiten van programma's en responsiveness van het systeem.

Dus ja, het is de meest nuttige upgrade die je uit kunt voeren.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:24:
Voor gamen gaat een SSD niet veel schelen. Dat hangt normaliter meer af van je videokaart en processor (en hoeveelheid geheugen) dan van de snelheid van de opslag. Wat je wel gaat merken is algemeen gebruik. Opstarten van de laptop, starten en sluiten van programma's en responsiveness van het systeem.

Dus ja, het is de meest nuttige upgrade die je uit kunt voeren.
Oke zou u ook weten als de ssd Samsung SM951 gewoon in een laptop kan of moet ik gewoon een samsung evo 850 250gb kopen ?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31
Eergisteren een Samsung 256GB EVO 250 van €82 in mijn laptop gezet. Core 2 duo, 4GB RAM. Opstarten is 3x zo snel, software starten en afsluiten is 3x zo snel. De hele ervaring is 3x zo goed. Games laden sneller, maar je behaalt niet meer frames per seconde.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ToFast dan weet ik nu ook welke ssd ik wil
Pagina: 1