Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41
Ik heb dus sinds kort een smart tv O-) een Samsung UE43J5500

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zonder tussenkomst van een mediaspeler mijn films en serie's te kijken die ik op de:conceptronic CH3MNAS heb staan.

Mijn TV en de nas hangen aan het netwerk via mijn router een:TP-link WDR4900, de TV ziet de Nas wel maar ziet geen bestanden of mappen.

Ik heb weinig kaas gegeten van netwerken opzetten dus graag enige clementie _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zoek even op of er een DLNA applicatie voor je NAS is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:57

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Bubba76 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:38:
Ik heb dus sinds kort een smart tv O-) een Samsung UE43J5500

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zonder tussenkomst van een mediaspeler mijn films en serie's te kijken die ik op de:conceptronic CH3MNAS heb staan.

Mijn TV en de nas hangen aan het netwerk via mijn router een:TP-link WDR4900, de TV ziet de Nas wel maar ziet geen bestanden of mappen.

Ik heb weinig kaas gegeten van netwerken opzetten dus graag enige clementie _/-\o_ _/-\o_
Hoi Bubba76,

Ik heb ook een CH3MNAS, in combinatie met een Samsung UE40D6500.

Het is mogelijk, om video's/photo's te kijken, en muziek te luisteren, maar het vergt enige moeite om de goede instelling erin te krijgen.

Je moet als admin inloggen bij de CH3MNAS, en dan naar "Advanced setup"
gaan, dan naar "Media Server" en daar de volgende instelling te maken, klik hieronder voor de screenshot.
[img=http://img137.imagevenue.com/loc122/th_11133_CH3MNAS_1_122_122lo.jpg]
Je moet de naam van de CH3MNAS aanvullen met _SHARE, dus achter je netwerknaam moet _SHARE komen.

Bij mijn instellingen,(zie screenshot) is mijn netwerknaam van mijn NAS nu dus "CH3MNAS4_SHARE", en je moet bij "Media Server" kiezen voor "Enable".

Als je nog meer info nodig hebt, laat maar weten !

Groet, Leo

[ Voor 5% gewijzigd door Vandale op 02-12-2015 00:25 ]

M. Vr. Gr. Vandale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
@Vandale Bij mij staan alle instellingen hetzelfde als bij jou, met dat verschil dat er bij geen 4 achter NAS staat, ik kan ook niks veranderen aan de netwerknaam, dan moet ik waarschijnlijk de hele set-up gaan veranderen.

@Brahiewahiewa wat bedoel je precies met een DLNA applicatie? Zoiets als Funplug?

Volgens de Spec's hier op tweakers moet er DLNA aanwezig zijn, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandale

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Bubba76 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:03:
@Vandale Bij mij staan alle instellingen hetzelfde als bij jou, met dat verschil dat er bij geen 4 achter NAS staat, ik kan ook niks veranderen aan de netwerknaam, dan moet ik waarschijnlijk de hele set-up gaan veranderen.
Ik heb nog even verder gekeken, wat eventueel nog ingesteld is met betrekking tot media-play/tv

In het menu opnieuw naar "Advanced Setup" dan naar "Shared Folders" en daar de volgende instelling maken/kijken of je deze al goed hebt staan ? ( zie hieronder de screenshot)
[img=http://img25.imagevenue.com/loc165/th_20105_CH3MNAS_2_122_165lo.jpg]

Laat ook weten, wat je wel ziet wanneer je op je tv kijkt, welke mappen zie je ?

Groet Leo ;) d:)b

M. Vr. Gr. Vandale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Hoi Leo,

Ik heb de instellingen geprobeerd zoals bij jou, maar de tv ziet geen mappen of bestanden hoor.

Als ik bij tv 'source' selecteer zie ik alleen maar de naam CH3MNAS staan, en als je die selecteer dan geeft ie aan 'geen inhoud gevonden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandale

Vandale

M. Vr. Gr. Vandale

Hoi Bubba76,

Ik weet niet, wat er nog meer in te stellen is, zo werkt het bij mij.
Misschien een instelling op jouw TV, of misschien de router ?

Succes,

Leo

M. Vr. Gr. Vandale

Pagina: 1