Windows Memory _management error betrekking tot RAM?

Pagina: 1
Acties:

• Flor99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08-2016
Beste,

Aangezien ik niet juist weet waar ik dit topic moet plaatsen, zet ik het even hier als dat niet stoort.

Het probleem heeft zich als volgend voorgedaan: na even gamen bleef mij systeem vast zitten. Ik kon niks meer doen en mijn beeld bleef stil staan. Ik heb hierna mij takenbeheer opgestart om te proberen battlefield 4 te beëindigen. Echter was dit niet mogelijk ik kon alleen op de onderstaande balk mijn gewenste afsluitmogelijkheid selecteren. Ik heb hier toen gekozen om mijn computer te laten herstarten. Dit ging niet volgens plan want na het klikken op restart kreeg ik een blauw scherm met de melding : memory_management error ik moest wachten tot de balk 100 procent geladen was. Ik ben gebruiker van windows 10. Toen ik mijn computer terug wou opstarten kreeg ik geen beeld. Na dit enkele keren te proberen gebeurde er nog steeds niks. Inneens viel me op dat mijn moederbord de asus z170 ranger q code 4f aangaf, dit heeft meestal betrekking tot het RAM geheugen volgens bronnen op het internet. Echter kan ik dit niet zeker weten. Ik geraak niet in de bios en bij opstarten krijg ik geen beeld, de computer gaat wel aan maar doet voor de rest gebeurd er niets. Ik vraag me echter af wat het probleem juist kan zijn? Tot welk component heeft dit betrekking? Ik heb zelf niet zoveel verstand met dit soort zaken en weet niet goed wat te doen? Hoe kan ik mogelijke defecte componenten opsporen? Alle hardware die ik gebruik staat in mijn inventaris.

Ook na opzoeken van mogelijke problemen van de memory management error constateerde ik dat defect RAM geheugen meestal de oorzaak van dit probleem is. Ik heb ook mogelijke oplossing voor dit probleem proberen te hanteren,maar dit heeft mij niet verder geholpen.

Bij de aankoop van mijn moederbord heb ik echter op het begin al problemen gehad, zo werken de helft van de tijd mij audio poorten niet. Ook vertonen de usb poorten vaak rare kuren. Toch even vermelden moest dit nuttige informatie zijn.

Zou iemand mij kunnen verder helpen indien mogelijk?

Alvast bedankt!

Mvg,

Florjan

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 11:02

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je kunt natuurlijk altijd je geheugen eens grondig testen

http://www.memtest86.com/download.htm

en dan een nachtje laten lopen, bijvoorbeeld.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

RAM is geheugen en hoort dus op het PMG-forum.

Move OT->PMG

Begin eens bij het begin en test je geheugen eens met Memtest86 of Memtest86+.

• Flor99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08-2016
beste,

Het probleem is echter dat ik mijn pc niet meer kan bedienen.
Ik geraak ook niet in de bios en heb geen beeld output , met de grafische kaart scheelt niks.
Is er een andere manier om het defecte component op te sporen?.

Mvg,

Florjan

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Haal de DIMMetjes er 1 voor 1 uit en kijk of hij wel wil opstarten. Test alle DIMMetjes in ieder geval individueel. Kans is klein dat ze allemaal kapot zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold